שוק ה-5G בארה"ב רותח - אבל איזו מניה מובילה במרוץ?
בעוד בישראל נערכים לפרוש את תשתיות הסיבים, יחד עם השלמתו של מכרז דור ה-5G, לפני מספר שבועות נערך כנס וירטואלי של בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שבו השתתפו בכירי ענקיות הטלפונייה האמריקאיות ורייזון (VZ), טימובייל (TMUS) ו-AT&T .כולם שם דיברו על הדור הבא של האינטרנט, מה שהבליט את הפערים בין החברות וגם את הפוזיציות שלהן.
מנכ"ל ורייזון, האנס ווסטברג תיאר לאחרונה את האסטרטגיה של החברה שלו, כשהודיע על שת"פ בהיקף של 7 מיליארד דולר עם המפעיל טראקפון – שעובד עם לקוחות פרי פייד, כלומר תשלום מראש – בניסיון להגדיל את נתח השוק הלואו אנד. כ-13 מיליון מתוך 21 מיליון המשתמשים של טראקפון כבר משתמשים ברשת של ורייזון, כשווסטברג אמר כי החברה מסוגלת לקלוט גם את יתר הלקוחות בשירותי ה-5G.
ווסטברג גם הסביר איך בחברה ינסו לגרום ללקוחות לשלם יותר על השירותים החדשים. למחצית מהלקוחות של החברה יש חשבון של שימוש בדאטה ללא הגבלה, אבל רק ללקוחות הפרימיום יש גישה ל-5G. ורייזון נמצאת רק בשלבים הראשונים של הצעת השירות, כשהם משתמשים ברשת של המתחרים בטי מובייל.
עם זאת, למרות הראלי בשווקים מאז מארס והתחזקות השימוש בדטה, לפחות בינתיים, מניית ורייזון עדיין מפגרת אחרי השוק, כשמתיחלת השנה מחיר המניה ירד ממ-61 דולר ל-59.5 דולר נכון לכתיבת שורות אלה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל AT&T, ג'ון סטנקי, אמר שהחברה שלו ממוקדת על רווחים מהפרוטפוליו בתחום הטלקום והמדיה. בין היתר, HBO MAX ותשתיות סיבים שיניעו תשתית 5G ואת שירותי הפס הרחב הביתי. הרעיון הוא שמי שמבטל את אופציית הטלוויזיה הישירה ( (DirecTV יתחבר ל-HBO ולשירותים עם עלות גבוהה יותר, כולל אפשרות לבאנדלים משתלמים, שימנע זליגת לקוחות למפעילים אחרים.
סטנקי גם אמר שהחברה תמשיך לחלק דיבידנדים, שנכון לכרגע עומדים על כ-7% בשנה. במקביל היא תמשיך להוריד את רמת החוב. בינתיים, זה לא מרגיע את המשקיעים, כשגם המניה הזו לא מצליחה להתרומם. בתחילת השנה היא נסחרה ב-39 דולר, היום היא ב-28 דולר למניה. למעלה מ-28% נפילה.
מנכ"ל טימובייל, מייק סיוורט, הדגיש את היתרונות של ספקטרום האלחוטי, לאחר רכישת המפעיל ספרינט שזה עתה הושלמה, כשיחד עם היכולת של החברה לעשות סקיילינג – כלומר להגדיל משמעותית את כמות המשתמשים – ומאפשר לחברה לשמור על מחירים נמוכים יחסית למתחרים. "אנחנו חושבים שאנחנו בונים את רשת ה-5G הטובה בעולם והמתחרים שלנו לא ידעו מה פגע בהם", אמר סיוורט.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
נראה שהמשקיעים דווקא אוהבים את תוכניות החברה. מתחילת השנה המניה עולה ב-41%. מרמה של 78.6 דולר למניה, ל-112 דולר, כשככל הנראה, המיזוג עם ספרינט נותן לחברה רוח גבית.
הזינוק במניה של טימוביילה מבטא התייחסות שונה של המשקיעים בווריזון ו-AT&T לעומת טימובייל. האחרונה היא סוג של מניית צמיחה. היא צפויה להערכת המשקיעים לגדול בקצב מעל הממוצע בתעשייה ובמקביל לייצר גידול משמעותי ברווחים. זו הסיבה שמכפיל הרווח העתידי שלה לשנה הבאה הוא גבוה - באזור ה-60.
מנגד, התמחור של ווריזון שהיא מענקיות התקשורת בארה"ב הוא יחסית נמוך - מכפיל רווח של כ-11.7, ואילו AT&T נסחרת במכפיל נמוך של כ-8.8 על הרווחים בשנה הבאה. הסיבה היא צמיחה מאוד נמוכה ואולי גם ספקות לגבי יכולת הצמיחה העתידית מה-5G.
- 1.שלשתם חארע 27/09/2020 09:06הגב לתגובה זולגבי מניות דיבידנד של שמונה אחוז על מחיר נמוך שווהההה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
