מודרנה נערכת לייצור מיליארד ערכות לחיסון קורונה
חברת מודרנה MODERNA מעריכה כי עד סוף השנה, תייצר 20 מיליון מנות של החיסון הניסיוני שלה לקורונה. בשנת 2021 צופה החברה לייצר בין 500 מיליון למיליארד חיסונים. מודרנה היא אחת המועמדות להיות הראשונה במרוץ לחיסון לקורונה, אם כי נראה שבנקודת הזמן הזו החיסון של פייזר וביונטק מוביל במעט. פייזר דיווחה לאחרונה כי הצפי הוא שעד סוף אוקטובר יאושר החיסון. כמו כן נמצאות בתמונת החיסון - אסטרהזנקה שחזרה לניסוי אחרי הפוגה של שבוע בגלל בעיית בטיחות ונובהווקס.
מודרנה צפויה לדווח על תוצאות הניסוי בנובמבר ובראיונות לתקשורת אמר מנכ"ל החברה, סטפן בנסל כי ההתקדמות בפיתוח החיסון היא בהתאם לצפי. לטענתו החברה לא שמה לעצמה מטרה להיות ראשונה בפיתוח החיסון לקורונה, אלא לספק חיסון שיהיה הטוב ביותר.
כך או אחרת, היקף הייצור הכולל של חיסונים בשנת 2021 צפוי על פי הערכות של אנליסטים להגיע ל-2-3 מיליארד, ובמקרה הטוב ל-4-5 מיליארד. זה תרחיש אופטימי אבל גם אם נתייחס אליו ותחת ההנחה שכל אדם יזדקק לשני חיסונים הרי שכ-2 מיליארד איש מאוכלוסיית העולם יחוסן (במקרה הטוב). היתר - לא יהיו מחוסנים. עם זאת, על פי הערכות שונות חיסון העדר כבר "תופס" בחלק מהמקומות באחוזים לא מעטים מהאוכלוסייה ולצד החולים שכבר מחוסנים, הרי שכ-3%-5% מאוכלוסיית העולם כבר מחוסנת.
- 18.SARS 22/09/2020 00:47הגב לתגובה זויאללה שיביאו את החיסון לישראללל!!!!
- 17.ר 21/09/2020 23:58הגב לתגובה זומתי יהיה חיסון לישראל?
- 16.דנה 21/09/2020 21:38הגב לתגובה זושיקחו את זה בשבילם רק לא להרג המונים כמו שמתכננים עלני ו
- 15.גבי 21/09/2020 12:01הגב לתגובה זואיני מזלזל בחברות האחרות אבל אסטרה זנקה נראית רצינית ויתכן שגם פייזר.
- 14.אור 21/09/2020 11:00הגב לתגובה זוראו הוזהרתם
- 13.טל 21/09/2020 09:53הגב לתגובה זוחיסול לדילול האוכלוסין לא לגעת
- 12.חנן 21/09/2020 08:53הגב לתגובה זומתי יגיע החיסון למדינתנו?
- 11.ישראל ישראלי 21/09/2020 08:12הגב לתגובה זואז הסינים ניצחו את טראמפ והעולם. תזהרו מהם.
- 10.אני מעדיף חיסון כחול לבן (ל"ת)ישראל 21/09/2020 07:58הגב לתגובה זו
- האמריקאים משלמים למוחות זרים דמי שתיקה (ל"ת)כותב 21/09/2020 08:27הגב לתגובה זו
- 9.ניסוי 21/09/2020 06:37הגב לתגובה זובהצלחה עם הדלקת המשתקת בעמוד השדרה
- 8.אבי כהן 21/09/2020 01:22הגב לתגובה זומשהבאתם את האנליסט פורההר לירידה של 25 אחוז היא עלתה 40 אחוז איתן היקר תתחיל להתעדכן היעד עולה מ70 ל80
- 7.אבי כהן 20/09/2020 23:38הגב לתגובה זולא מאוחר לעלות לרכבת שער האנלסטיםים עלה משער 70 ל80
- 6.מי מתנדב להשתתף בניסוייייייי (ל"ת)1 20/09/2020 23:23הגב לתגובה זו
- 5.אמנון ט. 20/09/2020 23:20הגב לתגובה זוביום כתיבת הדברים, ספט' 2020, התחזית האופטימית ביותר לחיסון בטוח, יעיל וזמין לכלל האוכלוסיה הוא במהלך שנת 2025, וזה המינימום. דעות אחרות גורסות כי מדובר במשבר שילווה אותנו אפילו כ - 7-15 שנים.
- 4.נ.ש 20/09/2020 22:10הגב לתגובה זוחברה שמעולם לא פיתחה חיסון כלשהו והבעלים שלה ביל גייטס התבטא בעבר על הצורך בצמצום אוכלוסיית העולם.
- 3.שרון 20/09/2020 21:28הגב לתגובה זוהרי הוירוס משתנה כל הזמן ומתאים את עצמו למזג אויר ושינויים , נקווה שהשם ירחם על האנושות ויתן חוכמה לבני אדם למצוא חיסון מהר
- ארז 21/09/2020 12:20הגב לתגובה זובטח חרה אפו על משהו. או במילים אחרות, אנחנו במאה ה-21, אפשר להפסיק עם האגדות על סנטה קלאוס
- 2.מלכודת 20/09/2020 21:07הגב לתגובה זוזה מסוכן
- 1.אליעזר 20/09/2020 21:01הגב לתגובה זוגם אם תצליח לשווק יש לה בעיות בהעתקת פטנט. לא ליפול בפח, המנכל הישראלי מכר את רוב מניותיו מזמן. יותר ממעורר חשד.
- דודו 21/09/2020 11:26הגב לתגובה זואתה גאון אבל לא היה לה מעולם מנכל ישראלי ,יש לה מדען ראשי ישראלי לשעבר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
