יובל דגים אבן קיסר
צילום: יוסי מסה

אבן קיסר רוכשת את ליולי בתמורה ל-34 מיליון דולר

הכנסות החברה הנרכשת - 18 מיליון דולר; הכנסות אבן קיסר צפויות להסתכם השנה מעל 460 מיליון דולר והרווח הצפוי - 4 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה אבן קיסר

אבן קיסר (NASDAQ: CSTE), בהסכם לרכישת השליטה בחברת 'ליולי קרמיקה' ('ליולי') עם כניסתה לשוק הפורצלן העולמי. אבן קיסר נסחרת בוול סטריט בשווי של 380 מיליון דולר וההכנסות שלה השנה צפויות להסתכם (לפני הרכישה) בכ-360 מיליון דולר. הרווחיות שלה בשנים האחרונות נמוכה והאנליסטים צופים רווח של כ-4 מיליון דולר בלבד.

ליולי היא יצרנית משטחי פורצלן חדשניים, ומפעלה הממוקדם בהודו נחשב לאחד ממתקני הייצור החדשניים והמתקדמים טכנולוגית. עם הכנסות שנתיות של כ-18 מיליון דולר, ליולי'הינה שותף אסטרטגי אידאלי למימוש אסטרטגיית הצמיחה של אבן קיסר.

אבן קיסר סימנה לעצמה כמשימה אסטרטגית את הרחבת פורטפוליו המוצרים שלה לחומרים נוספים, מתוך מטרה להיות מותג משטחי העבודה המוביל בעולם. הפורצלן נחשב לאחת מהקטגוריות הצומחות ביותר בשוק משטחי העבודה העולמי והצעת ערך בתחום, תשלים את פעילותה המשמעותית של אבן קיסר בקטגוריית משטחי הקוורץ, ותעצים את יתרונה התחרותי הגלובלי.

בחברה מאמינים כי בעזרת העסקה יוכלו למנף את עוצמת המותג הגלובלי Caesarstone, את רשת ההפצה הגלובלית הנרחבת ואת עיצובי הדגמים עטורי הפרסים. כל זאת בצירוף לטכנולוגית הייצור המתקדמת של 'ליולי', יחזק את היצע הפרימיום של משטחי עבודה בעבור לקוחות וצרכני אבן קיסר ברחבי העולם.

 

יובל דגים, מנכ"ל אבן-קיסר, אמר על רקע העסקה - "רכישה זו הינה צעד משמעותי במימוש תוכנית הצמיחה הגלובלית של החברה, במטרה להיות שחקנית פרימיום מובילה, בעלת הצעת חומרים מגוונת, בשוק משטחי העבודה העולמי. הרכישה תאפשר לחברה נוכחות משמעותית בקטגוריית הפורצלן העולמי, המתאפיינת בצמיחה גבוהה, לצד פורטפוליו משטחי הקוורץ המוערך שלנו. המהלך מחזק את הצעת הערך הייחודית של אבן קיסר ואת היכולת להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה, תחת מותג מוערך ואיתן ובשילוב יכולות הייצור המתקדמות של ליולי, תוך חיזוק נוכחותינו הגלובאלית. באופן זה, אני מאמין כי נוכל להעצים את חווית הצרכנים והשותפים העסקיים שלנו ולממש את מטרתינו להיות מותג משטחי העבודה המוביל בעולם״.

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    mgm 01/09/2020 05:59
    הגב לתגובה זו
    they will have to learn it quick or they will lose the investment
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.