סגירה ירוקה: אפל קפצה ב-10.4%, פייסבוק זינקה ב-8.3%
יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים בהובלת מדד הנאסד"ק שטיפס ב-1.5%. מניות ענקיות הטכנולוגיה זינקו לאחר שהציגו אמש תוצאות מצוינות לרבעון האחרון. במקביל, השיתוק הפוליטי בארה"ב מעיב כאשר חלק מתוכניות התמריצים הפיסקליות צפויות להסתיים היום.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
ברקע לנתוני התמ"ג ההיסטורים שפורסמו אמש לרבעון ה-2 בארה"ב (לכתבה המלאה), ארה"ב עשויה למצוא את עצמה בימים הקרובים בפני "צוק פיסקלי" כאשר לא מעט תוכנית תמריצים שהציג הממשל האמריקני בחודש מארס האחרון צפויות להסתיים היום. כך לדוגמא, החל ממחר הממשל האמריקני צפוי להפסיק לשלם תוספת של 600 דולר לשבוע לדמי אבטלה. באופן די מדהים, למרות שיעור האבטלה הגבוה בארה"ב, המחוקקים בארה"ב מתקשים בימים האחרונים להגיע להסכם כאשר הפערים בין הצדדים גדולים במיוחד: הרפובליקניים מציעים תוכנית תמריצים חדשה בהיקף של 1 טריליון דולר, בעוד הדמוקרטיים מצידם מציעים תוכנית תמריצים בהיקף של 3.5 טריליון דולר. נציין כי למרות חוסר ההסכמה בין הצדדים, בשווקים עדיין מעריכים כי בסופו של דבר ייחתם הסכם בימים הקרובים.
סיבה נוספת להתעלמות של השווקים הפיננסים מה"צוק הפיסקלי" הקרוב היא העובדה כי חוסר ההסכמות בין הצדדים צפויות לפגוע בעיקר בכלכלה הריאלית. התמיכה מצד הממשל האמריקני והפד' צפויה להמשיך להיות גבוהה בחודשים הקרובים ולספק רוח גבית לשוק.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגזרת הסחורות, הזהב טיפס הערב לרמה של 1,980 דולרים לאונקיה. במקביל, הנפט עולה ב-1.5% לרמה של 40.3 דולרים לחבית.
במרכז
עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בשיאה כאשר הפוקוס היום התמקד בעיקר בחברות הטכנולוגיה הגדולות. אפל (סימול:AAPL), אמזון (סימול:AMZN), פייסבוק (סימול:FB) ואלפבית (סימול:GOOG) הצליחו להציג תוצאות טובות במיוחד לרבעון האחרון.
לקריאה נוספת: דוחות של פייסבוק
מניית יצרנית המנועים והציוד הכבד לתעשייה קטרפילר (סימול:CAT) איבדה הערב 2.8% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של כ-31% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (לכתבה המלאה).
עוד מדווחות בולטות היום: אקסון מובייל (סימול:XOM), שברון (סימול:CVX), גיליאד (סימול:GILD).
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בגזרת הישראליות, וויקס (סימול:WIX) טיפסה ב-1.9% בהמשך לעליות של 2% במהלך המסחר אמש. טבע (סימול:TEVA) איבדה 0.2% בהמשך לירידות של 2.4% אמש. פייבר (סימול:FVRR)עלתה ב-2.2%.
לאחר שהשלימה זינוק של יותר מ-480% מהשפל הבמארס האחרון אופקו (סימול:OPK) נפלה ב-12.6% לאחר הדוחות שפרסמה אמש לאחר סגירת המסחר (לכתבה המלאה).
- 8.פופי 01/08/2020 12:53הגב לתגובה זובועה שביום מסחר אחד מוסיפה 180 מיליארד לשווי השוק שלה!? זה לא יכול להיגמר טוב!
- 7.ברוש 31/07/2020 23:11הגב לתגובה זוכל העולם מדשדש/יורד רק ארהב שהכלכלה שלה על הפנים עולה!!! הסבר מישהו?
- יוסי 01/08/2020 18:29הגב לתגובה זושמישהו מפיל עליך כסף ואתה אוספו
- טראמפי 01/08/2020 10:28הגב לתגובה זומה שיהיה יהיה
- 6.תמיד בעליה (ל"ת)נסדאק 31/07/2020 20:49הגב לתגובה זו
- לנאסדאק 31/07/2020 22:21הגב לתגובה זוישראל אירופה יפן(נמוכה מלפני 40 שנה)דרום אמריקה אוסטרליה ועוד ועוד...אתה כולך בנאסדאק ? חחחחח
- יוסי 01/08/2020 18:31במיתון מ 1980,אירופה במיתון יחסי מאז השקת האירו
- 5.הצלף 31/07/2020 18:51הגב לתגובה זוהמכירות של אפל ברבעון הקודם היו 62מיליארד ב 20.1 היו 90 מיליארד לפני כן 60 מיליארד ועכשיו רק 60 מיליארד כלומר יש האטה חמורה במכירות מה הנוולות עשו הורידו את הצפי ל 50מיליארד ובפועל הם מכרו 60 מיליארד טוב שהם לא הורידו ל 10 מיליארד ואז הם מכרו 60 והמנייה בשיא הנייר חייב להתרסק 30% לפי המכירות הדי עלובות של אפל היא לא מצליחה להגיע ליעד 90מיליארד אותו סיפור עם אמזון אז חברים משקרים למשקיעים בעיניים
- יוסי 01/08/2020 18:34הגב לתגובה זוחדשים,"לעולם לא תריץ מניה" וכלל נוסף"אל תשכח הכלל הקודם"
- לא מבין כלום 01/08/2020 16:38הגב לתגובה זומשווים כל רבעון לרבעון זהה שנה שעברה, לא לרבעון הצמוד אליו. כל רבעון בעל מאפיינים שונים. ההשוואה שלך לא רלוונטית
- שלום 01/08/2020 13:55הגב לתגובה זווואלה הצלף את גאון כלכלי. המכירות העלובון כלשונך היו ב 11 אחוז יותר מרבעון מקביל ב 2019. והרווחים הסתכמו ב 11 מיליארד דולר רווח נקי. איזה צלף אתה? של גולות
- סורי התכוונתי לאמזון (ל"ת)שמואל 01/08/2020 08:52הגב לתגובה זו
- שמואל 01/08/2020 08:48הגב לתגובה זוזה דוח 10 מיתוך 10 אין דברים כאלה
- 4.. 31/07/2020 16:34הגב לתגובה זוהעיטורים שניתנו.
- גליה מקיבוץ בערבה 31/07/2020 17:20הגב לתגובה זולעם ישראח..את מדינת ישראל לתיפארה. אני גם מודעת לפגיעות הנוראיות בנפש ובגוף שקשה לכם לחיות עימן. גם בן זוגי אבי בנותיי צויין בעיטור המופת שהוא פחות ערך מהגבורה אך אני לצידו באש ובמיים.
- 3.גיבור ישראל 31/07/2020 16:30הגב לתגובה זוחברות. כמה שעות לפני כן פורסמה חולשתה הנוראה של אמריקה בכלכלה..בריאות ועוד ועוד..ארצות הברית שועטת להיקבר קבורת חמור נוראה.
- המשך משלנו 31/07/2020 17:31הגב לתגובה זוכסף מת..ובעצם כסף הורג והורס. גם השקרים הבדיות והסחי מוסיפות נידבח לטימטום ולאיוולת שהרסה את עולמנו.
- 2.חברים כמה עודיבשר לנפח בגלל 4 כרשים הבורסה מנופחת (ל"ת)דוד 31/07/2020 15:55הגב לתגובה זו
- תם הטכס. (ל"ת)איצ 31/07/2020 17:12הגב לתגובה זו
- 1.סתם אחד 31/07/2020 15:54הגב לתגובה זוטוב שחזרת
- זיוכוסברה 31/07/2020 18:06הגב לתגובה זויודעים שסוף הקורונה יהא בתחילת מלחמת חורמה , פיזית ומלחמתית עם כלי נשק כדי לחסל את סין הגנבת
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
