גיל שוויד, מייסד צ'ק פוינט
צילום: AFP

צ'קפוינט תפרסם דוחות בשבוע הבא - צפויה לעמוד בתחזיות

בבית ההשקעות אופנהיימר בדקו מול מפיצים של מוצרי החברה את נתוני המכירות ולהערכתם התוצאות יהיו טובות
ערן סוקול |
נושאים בכתבה צקפוינט

לקראת פרסום דוחותיה של צ'קפוינט (CHKP) בשבוע הבא, ערכו האנליסטים של אופנהיימר בדיקות מול 18 מפיצי החברה בארה"ב ובאירופה. הבדיקות האלו כך מסבירים האנליסטים מספקות אינדיקציה חיובית עבור תוצאותיה של החברה לרבעון השני 2020.

"להלן התובנות העיקריות שלנו", כותבים האנליסטים - "הביקוש לפתרונות צ'קפוינט נשאר יציב, ואנו סבורים כי החברה תציג דוחות בהתאם לתחזיותינו, הכנסות של 488 מיליון דולר ורווח של 1.43 דולר למניה. לאחר זינוק בהזמנות בעת פריצת משבר הקורונה, המפיצים חזרו לתבנית הזמנות יציבה, כאשר הלקוחות הארגוניים מעדיפים להישאר עם הספקים הקיימים, כגון צ'קפוינט.

"מצב המחירים נותר יציב, ללא הגברת תחרות יחסית לתקופה הקודמת. מעבר עובדים ארגוניים לעבודה מרחוק מספק רוח גבית למכירת פתרונות VPN, מוצרי חומרה ופלטפורמת CloudGuard של צ'קפוינט. אנו מדרגים את מניית CHKP בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 126 דולר". מחיר היעד אגב הוא 5% בלבד מעל מחיר השוק. 

"משבר הקורונה מוביל את הארגונים ליישום מואץ של פתרונות ענן", מוסיפים האנליסטים , "דבר שאמור להטיב עם מכירות פלטפורמת הענן CloudGuard ועם ביקושים למוצרי חומרה Quantum לשוק הדאטה סנטר. נושא חשוב נוסף הנו נושא הקונסולידציה ברכישת פתרונות סייבר ממספר ספקים מובילים, לשם הורדת הוצאות תחזוקה כוללת, כאשר פלטפורמת Infinity אמורה לספק מענה לדרישה זו.

"נוכח שיבושי משבר הקורונה, אין אנו צופים כי הנהלת צ'קפוינט תספק תחזית לשנת 2020. התחזית המקורית לשנה הנוכחית שניתנה בתחילת השנה, בטרם פרוץ משבר הקורונה, מניחה הכנסות בטווח 2-2.1 מיליארד דולר, צמיחה של 2.8% לפי אמצע הטווח, כאשר תחזיתנו עומדת על 2 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 0.3% בלבד. אנו רואים את מניית CHKP בתור השקעה דפנסיבית, לאור קופת מזומנים גדולה ותזרים מזומנים חזק, התומך בפעילות רכישת מניות עצמית בהיקף של 325 מיליון דולר ברבעון. אנו ממשיכים לדרג את צ'קפוינט בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 126$, המבוסס על מכפיל 15 לתחזית רווח 2021 בתוספת מזומנים, או מכפיל תזרים מזומנים EV/FCF של 14.5 לתחזית 2021".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.