עמיר לונדון - קמהדע
צילום: נטי לוי

בוול סטריט מאוכזבים מהאירועים בהדסה - קמהדע איבדה 12%

האופטימיות סביב מניית החברה בשבוע שעבר בעקבות הדיווחים על התחלת טיפול החמלה בהדסה התפוגגה במהירות. בסופ"ש האחרון דווח כי הצעירה שטופלה ע"י קמהדע הלכה לעולמה. כמובן שמוקדם להסיק מסקנות, אך המשקיעים בוול סטריט מאוכזבים
עמית נעם טל | (9)

האופטימיות לפני שבוע התחלפה במהירות באכזבה כואבת. מניית קמהדע הישראלית (סימול:KMDA) בלטה הערב היום בוול סטריט עם ירידות של יותר מ-12% כאשר היא משלימה ירידה של יותר מ-20% מהשיא בשבוע שעבר. 

בשבוע שעבר פרסם בית החולים הדסה כי הוא הפך לבית החולים הראשון בעולם שהתחיל בטיפול בחיסון פאסיבי לנגיף הקורונה. מדובר בחיסון שנוצר ע"י קמהדע בחודשים האחרונים. הטיפול ניתן לחולה צעירה בת 19 ובמצב קשה, עם מחלות רקע רבות שכללו יתר לחץ דם ריאתי, אי ספיקת לב ועודף משקל קיצוני. 

בהודעה הראשונית של בית החולים נטען כי מספר שעות לאחר קבלת הנסיוב, נראה היה כי מצבה של החולה מתייצב ומעורר אופטימיות זהירה. ההודעה של בית החולים גרמה לראלי במחיר המניה. למרבה הצער, בסופ"ש דווח כי האופטימיות הייתה מוקדמת וכי הצעירה הלכה לעולמה. 

כמובן שהמקרה המצער לא מצביע כי הטיפול של קמהדע לא עובד, אך האופטימיות סביב המניה התפוגגה במהירות בימים האחרונים. בשוק המקומי הגיבו אתמול באדישות יחסית להודעה המצערת, אך היום לקראת המסחר בוול סטריט נפלה המניה בחדות, כאשר הלחץ סביב המניה נמשך הערב. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    נוסן 02/07/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    לתת lironomab מחברת cytodyn
  • 7.
    זה חיסון או תרופה? (ל"ת)
    מוטי 30/06/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    היום המניה תרד 30/06/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    מהתחלה היה ברור שיש כאן סוג של הונאת הציבור על ידי פיתוח שהוא שקרי במהותו. עוד חברה של ישראלים תחמנים שלמדו טוב ממלפגת הליכוד איך להבטיח הבטחות סרק כשאין קשר בינם לבין המציאות.
  • רמאים 01/07/2020 10:14
    הגב לתגובה זו
    הכל בלוף אחד גדול בשביל להרמים את המניה פח שלהם
  • 5.
    חיים 30/06/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
    זה כמו כוסות רוח למת!
  • 4.
    ג'ק 30/06/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    חברה צריכה לעמוד יציב מאחורי ההודעות שלה לבורסה . אם יתברר שהיתה מניפולציה בהודעה צריך להעניש אותה על הונאה וחוסר אמינות .
  • 3.
    לאון 30/06/2020 07:52
    הגב לתגובה זו
    הנוגדנים המוזרקים מאנשים שהחלימו אינם גורמים לייצור נוגדנים טבעיים אצל חולה אלא פשוט נלחמים בנגיף באופן ישיר. חיסון פסיבי.
  • 2.
    חבל- (ל"ת)
    גיא 30/06/2020 06:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 30/06/2020 01:00
    הגב לתגובה זו
    מנפחים את השוק בזמן הקורונה על בלון של כסף, אבל חברה שיכולה לתת מענה לבעיה מרסקים. דפוקים. לדעתי, מחיר רצפה. לא יודע אם היום או מחר נראה את שינוי הכיוון, אבל ברגע שיתחיל הניסוי ולא כטיפול חמלה, התוצאות יהיו מצוינות (להערכתי). סבלנות.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.