איך העולם יצא מעבדות לחירות?
בין מחשבות על סוף העולם לבין אלו על עולם חדש, יעיל, מתחשב בסביבה ומתמקד במה שחשוב, אנחנו בוחרים באפשרות השנייה; ננסה לאסוף את החלקים של תמונת העולם שאחרי. בינתיים אספנו רפואה וחיים מקוונים, מציאות מדומה וגם רחפן או שניים...
הימים עוברים עלינו בין הכלת שגרת השהיה בבית, מנותקים מהרגלי החיים, לבין מחשבות על היום שאחרי. זה יהיה גם הטון של בלוגסטריט היום.
> לקריאת הטורים הקודמים של זיו סגל
נתחיל עם עדכון לגבי S&P500
בשבוע שעבר צוינה כאן רמת ה-2450 כרמת תמיכה ומבחן ל-S&P500. תחזית זו התממשה בדיוק ובהרחבה (מספר ימים) ולכן עכשיו המספר הזה, 2450, הופך להיות מהשערה טכנית למבחן טכני. אם ה-S&P500 ירד מתחת לרמה הזו, נדע כי גל ירידות נוסף מתחיל ונצטרך להמתין עם קניות עד שנזהה את נקודת שיווי המשקל הטכנית הבאה.
אם השתמשנו בתמיכה ב-2450 להקטנת הגנות / קניות אזי המבחן שלנו עכשיו הוא לראות שהתמיכה מחזיקה מעמד והמדד מתחיל לעלות ולפרוץ רמות התנגדות. ולא חסרות כאלו. ציינתי כאן שלוש (ראו תרשים מצורף) ומשם נמשיך.
הראשונה היא פער המחיר היורד המסומן בעיגול. הוא נוצר לפני שלושה ימי מסחר. אתם רואים את הקפיצה למטה ביום רביעי בתצורת נר שחור קטן. אם פער המחיר היורד (נקרא חלון בגרסת הנרות היפניים) יסגר למעלה (מהלך מעל 2580) נקבל סימן לכך שיש קונים בזירה.
רמת ההתנגדות השניה היא באזור ה-2640. מהלך מעל הרמה הזו יהיה סימן חיובי נוסף. סימנים חיובים משמעותם הגדלת פוזיציית רכש ומיקום פקודת הגנה מתחת לרמת ההתנגדות שנפרצה למעלה (הבטחתי שנתחיל כאן גם בשעורי מסחר טכניים אז משלב...).
- אימפריות הזהב של דובאי: הון הודי תחת איום רגולטורי
- השקעה בזהב - שאלות ותשובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המבחן השלישי מצוי באינדיקטורים כמו RSI. צירפתי אותו כאן לגרף ואתם רואים את קו האמצע: קו ה-50. אתם רואים שגם הוא משמש סוג של תמיכה / התנגדות ועכשיו הוא רמת התנגדות. סנטימנט המשקיעים נמצא מתחתיו. אם קו התנגדות כזה, המצוי בעוד אינדיקטורים, ייפרץ כלפי מעלה, נקבל סימן כי הלך הרוח בשווקים משתנה לשורי – חיובי.
איזה עולם נגלה כשנצא מהבידוד?
בחשיבה על היום שאחרי איעזר כאן בכתבה ששלח אלי חברי הטוב אלון גל. אזכיר בהקשר זה שהעבודה שלי מבוססת על שילוב בין מידענות פיננסית (שכן אני לא מתיימר ולא מסוגל להיות מומחה בכל נושא) שמשמעותה איסוף מידע ותובנות והצלבתם, ניתוח טכני ומיומנויות מנטאליות.
בכתבה שאלון שלח לי, מציגים מומחים מתחומים שונים את תחזיותיהם ביחס לעולם ביום שאחרי. אני אישית יותר אדם של מעקב ולמידה תוך כדי תנועה אבל מכיוון שהשקעות מחייבות סוג של תחזיות אל תוך העתיד, אני כאמור שמח להיעזר במומחים, לרבות אלון גל עצמו. אז הנה כמה ״תובנות וסימבולים״.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
נישאר מקוונים
הרבה מחסומים מנטאליים ורגולטוריים נפרצו ונפרצים בימים אלו על מנת שנמשיך בשגרת חיינו. רפואה מקוונת, לימודים מקוונים, עבודה מקוונת. ההנחה היא שאחרי שהבנו את היתרונות שלהם, בזמן ובכסף, לא נרצה לחזור להתנהלות המסורבלת והבזבזנית שהתנהלנו בה.
למה להיות שלוש שעות ביום בפקקים בדרך לעבודה וממנה ולצרוך נדל״ן משרדי יקר? הרבה מהעתידנים מתמקדים בסקטורים שירוויחו. אפשר להתחיל לחשוב גם עם על הסקטורים שינזקו: נדל״ן משרדי ומסחרי, רכב, תעופה עסקית, אנרגיה. טוב ליחסינו עם כדור הארץ. מנית חברת Slac שהסימבול שלה WORK היא אחת הנהנות מהמומנטום התעסוקתי המתהווה. בשבוע שעבר הזכרתי את מניית חברת המסחר המקוון שוואב SCHW וכמובן שיש עוד הרבה חברות רלבנטיות לעניין, ותיקות וחדשות יותר.
שגשוג ענף המציאות המדומה - VR
הנה משהו שלא חשבתי עליו. חברת סוני SNE שהומלצה זה מכבר גם על ידי אופנהיימר היא אפשרות השקעה שמוזכרת בעניין הזה. כמניות קשורות מוזכרות במדיה עוד חברות מוכרות, שרלבנטיות גם מטעמים אחרים (לרבות ה״עולם המקוון״ ומחשוב ענן אליו התייחסתי בשבוע שעבר) אז אפשר לראות במציאות המדומה ״בונוס״. החברות הן: MSFT, GOOG, AMZN, FB, BABA, TCEHY, INTS, QCOM.
רפואה מקוונת
תוצר מובהק של המשבר. אנחנו מבינים שהרבה משרותי הרפואה ניתן וכדאי לקבל בבית ובקהילה. קוראים לזה Telemedicine. רוב האפשרויות בתחום הן עדיין חברות פרטיות (שמן הסתם נראה הנפקות שלהן כשהשוק יחזור לתפקד). אפשרות נסחרת ומוכרת היא חברת Teladoc – TDOC. המניה הכפילה את עצמה בתקופה האחרונה כמו מניות אחרות שמשקפות את רוח התקופה. אפשר אולי לחכות לה בתיקון. ANTM היא אפשרות ״נוחה״ יותר מבחינה טכנית ומבחינת המכפיל. גם UNH פועלת בתחום וגם HUM. אז הנה הרכבנו רשימת מניות בריאות להתחיל לעבוד איתה.
ברשימת ההתפתחויות העולמיות היו עוד הרבה, פוליטיות וחברתיות. בין היתר צוינה הבנת הנזק שבצריכה מוגזמת (על השלכותיה הסביבתיות) והתחזקותן של רשתות מקומיות. כאמור, צריך לקחת את זה בחשבון ברשימות הלונג – שורט שלנו.
רוצים רחפנים?
רעיון נוסף לאפשרות השקעה הוא בתחום הרחפנים. השימושים בהם מגוונים. אחת האפשרויות היא קרן הסל IFLY. התעודה מחזיקה מספר מגוון של חברות בתחום כך שהיא גם סוג של רשימת אפשרויות למחקר ואיתור רעיונות למניות ספציפיות. מדובר בתעודת סל עם שווי שוק קטן יחסית אז אם אתם מהקוראים שנרתעים מ״פינות השוק״ תתעלמו ממנה.
אני אוהב רעיונות מקוריים וחושב שאחת הפריבילגיות של משקיעים ביתיים הוא האפשרות להשקיע במניות / קרנות פחות סחירות, מניות שנסחרות מתחת ל-5 דולר ובקיצור, מתחת לראדאר (כמו רחפנים אם תרצו...).
אני מודע לכך שיש פה מגיבים שישר קופצים עם התנגדויות לאפשרויות האלו. תזכרו שעולם ההשקעות הוא גם בית ספר להכרות עצמית עם שעורים מאוד אינטנסיביים. מי שמכיר אותי מזהה את מקורות החיפוש שלי אחר המיוחד, הקצה, ההרפתקני, שנמצא מתחת לרדאר וקורא תיגר. מי שישר מתנגד לכל רעיון משולי רחובותיה, הריקים עכשיו, של וול סטריט יכול לשאול עת עצמו: למה? מה כל כך מקפיץ אותי? הדברים שמקפיצים אותנו הם מורים טובים שלנו.
בכל מקרה, בכל הקשור לקרנות סל, הגודל פחות קובע כי יש חברה שמנהלת את הקרן. זה כמו קרן נאמנות קטנה. יכול להיות שמרווחי הקניה / מכירה יהיו קצת יותר גבוהים כך שהקרן לא מתאימה למסחר אבל ממילא אנחנו מדברים כאן על השקעה. הקרנות האלו, כמו IFLY, וגם BLOK אליה התייחסתי כאן בעבר, מאפשרות לנו להשקיע בסל חברות ייחודי, פעמים רב לאומי, שאין לנו דרך אחרת להתמקצע ולהרכיב כמותו.
מצורף כאן גרף של IFLY. תוכלו להבחין בסממנים דומים לאלו של ה-S&P500 שדברנו עליהם בתחילת הפוסט. הוספתי כאן ממוצע ל-21 יום שמלווה יפה את הירידה. פריצה שלו כלפי מעלה תצטרף לאינדיקטורים החיוביים במקביל לניתוח רמות התנגדות.
כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 4.לא מצליח למצוא את IFLY (ל"ת)מאיר 16/04/2020 21:34הגב לתגובה זו
- 3.לרון 09/04/2020 10:07הגב לתגובה זותנודתיות מוגברת עושה כסף מי שמבין בשוק ההון ע"י stock picking למרות שיש גםנפילות כמו lk
- 2.השמאל והמשותפת 07/04/2020 12:48הגב לתגובה זוגל עליות אין סופי לפנינו? עוד עשור מטורף של חגיגה??
- לרון 09/04/2020 09:52הגב לתגובה זושבע השנים הרעות,בלשוןההגדה,ושל תנודתיות מוגברת בלשון הבורסה
- 1.לרון 06/04/2020 17:54הגב לתגובה זוכמו היום עקוב ועשה רשימה של מניות שעולות יותר 8%,דומא ba,אלה המניות עם הפוטנציאל העדיף בעתיד!
- נכון 10/04/2020 18:17הגב לתגובה זופשוט,ולא מסתבך....lk???????iq???????

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.