אוקסידנטל פטרוליום חותכת את הדיבידנד לאחר הקריסה

גלי ההדף בשוק האנרגיה ממשיכים: אוקסידנטל פטרוליום היא הראשונה מבין חברות האנרגיה הגדולות בארה"ב שמודיעה על קיצוץ הדיבידנד בעקבות האירועים האחרונים. מניית החברה ואגרות החוב של החברה התרסקו עד 60% בשבוע האחרון. במקביל, מרווחי האשראי בסקטור ממשיכים לטפס
עמית נעם טל |
נושאים בכתבה אקסון מובייל נפט

המשקיעים בסקטור האנרגיה לא ישכחו עוד תקופה ארוכה את האירועים בשבוע האחרון. בהמשך לחולשה משמעותית ביחס לשאר הסקטורים בשנה האחרונה, האירועים סביב מחיר הנפט בסופ"ש הצליחו לזעזע את החברות בסקטור עם צניחה בשערי המניות ועלייה חדה בעלויות המימון. גלי ההדף ממשיכים להגיע גם היום, כאשר חברת אוקסידנל פטרוליום (סימול:OXY) היא החברה הראשונה מבין החברות הגדולות להודיע על הקטנה משמעותית של חלוקת הדיבידנדים למשקיעים.  החברה הודיעה כי היא תפחית את הדיבידנד הרבעוני שלה מרמה של 0.79 דולר למניה לרמה של 0.11 דולר בלבד החל מיולי הקרובים. בנוסף, החברה צפויה להפחית את הוצאות ההון שלה בשנת 2020 לטווח של 3.5-3.7 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת שעמדה על הוצאות הון של 5.2-.5.4 מיליארד דולר. בחברה מציינים כי צפויות הודעות נוספות בתקופה הקרובה. "בגלל הירידה החדה במחירי הסחורות העולמיות, אנו נוקטים כעת בפעולות שיחזקו את המאזן שלנו וימשיכו להפחית את החובות", אמר ויקי הולוב, נשיא ומנכ"ל החברה בהודעה לציבור והוסיף כי "פעולות אלה מורידות את האיזון של תזרים המזומנים שלנו בסיטואציה בה הנפט נשאר ברמה של 30 דולר".  מניות החברה מגיבה להודעה בעליות של 10%, לאחר צניחה של יותר מ-65% בשבוע האחרון. בסה"כ משלימה מניית החברה ירידה של קרוב ל-90% מיולי 2018. אגרות החוב של החברה ל-2047 מתאוששות במעט לאחר שאתמול התרסקו למחיר של 61 סנט לדולר בלבד.

אגרות החוב של החברה: צניחה חופשית בימים האחרונים נציין כי ההחזקות של קרן ברקשייר הת'אווי בחברה הסתכמו בסוף הרבעון האחרון 18.9 מיליון מניות, בסכום של 260 מיליון דולר. התנודה בימים האחרונים מצטרפת להפסדים משמעותיים שהקר של באפט צפויה לספוג בתקופה הקרובה (לכתבה המלאה).  בתוך כך, נראה כי אם לא יהיה שינוי קיצוני כלפי מעלה במחיר הנפט בתקופה הקרובה, נשמע על גל של פשיטות רגל בתחום. מרווחי האשראי על חברות האנרגיה בדירוגים הנמוכים ממשיכים לטפס הערב ומגיעים לרמות השיא של 2016.  מרווחי האשראי בדירוגים הנמוכים: בדרך לגל של פשיטות רגל בסקטור?  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -12.38%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותהילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

ויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים

עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטוריה'ס סיקרט

מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 15.41%   מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.

הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.

למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של 0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.

שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא

ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס, הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.

לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית. הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.