ראסל אלוונגר טאואר
צילום: יח"צ

טאואר בדוחות מאכזבים - המניה צוללת

מדווחת על הכנסות של 306 מיליון דולר ברבעון הרביעי - מתחת לצפי האנליסטים, הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-23 סנט למניה, לעומת הצפי ל-25 סנט למניה; החדשות הטובות: התחזית לרבעון הראשון בהתאם לצפי
ערן סוקול | (4)
נושאים בכתבה טאואר

חברת השבבים הישראלית טאואר -2.1%  הדואלית (סימול: TSEM) מדווחת על הכנסות של 306 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 ומתחת לצפי האנליסטים, הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-23 סנט למניה, לעומת הצפי ל-25 סנט למניה. החברה צופה הכנסות של כ-300 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 - בהתאם לתחזית. יודגש כי כל הסקטור ירד לאחרונה במקביל להתפרצות הקורונה והיום, בהמשך לאזהרת הרווח של אפל - המניות המובילות בתחום יורדות במסחר שלפני הפתיחה.  

>>>"טאואר סיפקה תחזיות נמוכות וגם בהן לא עמדה - השוק מאוד התאכזב"

הכנסות טאואר ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-306 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 334 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של 312 מיליון דולר. בחברה ציינו כי השינוי במכירות מורכב מירידה של 36 מיליון דולר במכירות שאינן אורגניות - אשר נובעת בעיקרה מהחוזה המחודש עם פנסוניק, ומנגד רשמה החברה ברבעון הרביעי צמיחה במכירות האורגניות של 8 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל, המהווה צמיחה אורגנית במכירות של 4%. 

 

הרווח הנקי (GAAP) ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם בכ-21 מיליון דולר, והרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם בכ-24.2 מיליון דולר, המשקף רווח של 23 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 42 סנט למניה ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה לרווח של 25 סנט למניה.

 

הרווח הגולמי והתפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכמו ב-55 מיליון דולר ו-19 מיליון דולר, בהתאמה, בהשוואה ל-76 מיליון דולר ו-40 מיליון דולר, בהתאמה ברבעון הרביעי של 2018.

ה-EBITDA לרבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכם ב-75 מיליון דולר, בהשוואה ל-93 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי הסתכם ב-72 מיליון דולר.

 

החדשות הטובות: התחזית לרבעון הראשון בהתאם לצפי

טאואר צופה שהמכירות ברבעון הראשון של שנת 2020, יסתכמו ב-300 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה ובהתאם לצפי האנליסטים. יש לציין שלמרות התוצאות החלשות שדווחו ביחס לצפי לרבעון הרביעי, על רקע התפרצות נגיף הקורונה שגרם למשל להנמכת תחזיות על ידי אפל וחברות נוספות, עצם העבודה שהחברה סיפקה תחזית בצפי - מעודדת.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז: "השותפויות ארוכות הטווח שלנו עם לקוחותינו, תוך התמקדות במוצרים במגמת צמיחה בשווקים האנלוגיים, הם שאיפשרו לנו להשיג את הצמיחה האורגנית במכירות שרשמנו בשנת 2019. התחזיות וההזמנות הנוכחיות אותן אנו מקבלים מלקוחותינו מספקים לנו בסיס טוב לפיו אנו צופים צמיחה רצופה במכירות במהלך 2020,  עם צפי למחצית שנייה בעלת ביצועים משמעותיים בהשוואה למחצית השנייה של 2019.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בשנת 2020 אנו צופים להשיג צמיחה כללית לעומת שנת 2019 וצמיחה אורגנית בשיעור דו ספרתי שתתאפשר באמצעות גידול בשיעורי ניצולת הייצור במפעלי החברה, הרחבת ההיצע הטכנולוגי שלנו בתחום ה-200 מ"מ (פרוסות בקוטר 8 אינץ'), גידול בביקושים למוצרי ה-300 מ"מ (פרוסות בקוטר 12 אינץ') שלנו שיסופקו על ידי הרחבת כושר הייצור האורגני כדי לתת בטווח הקצר והבינוני ובנוסף הרחבת כושר הייצור באמצעות רכישות ומיזוגים שיספקו את ביקושי הלקוחות בטווח הארוך. אנו ממוצבים היטב בכדי ליהנות מההתאוששות הצפויה ומגמות הצמיחה בשווקים".

שיחת הוועידה 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    המנתח הטכני 18/02/2020 15:52
    הגב לתגובה זו
    והיום אני יוצא בהפסד.
  • שופי 18/02/2020 20:31
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי למה יצאת במקום לנצל את המחיר הנמוך זמנית. הקשבת לשיחת הועידה ? הכל טוב. המשבר בתחום השבבים משפיע היום. החברה עושה כל מה שצריך, הצפי מצויין בכל התחומים..קשה להבין כמוך .אני הכפלתי את הפוזיציה מקודם והולך לראות חדשות וטלויזיה במירב השקט
  • 2.
    איזה התרסקות יש מי שקונה ויתעשר (ל"ת)
    היה צפוי 18/02/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כשטאואר עולה, זה בזחילה, אך ליפול היא יודעת יופי.. (ל"ת)
    מוטי 18/02/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.