הציפור בדרך לעוף? טוויטר לקראת שנה קריטית במיוחד
למרות הגאות בשווקים במהלך השנה האחרונה, נראה כי מניית הרשת החברתית טוויטר (סימול:TWTR) מסרבת להשתתף בעליות, כאשר מניית החברה נסחרת כעת במחיר הנמוך ביותר מ-28% מהשיא שקבעה בספטמבר האחרון. האם עונת הדו"חות הקרובה תשפר את מצבה?
נזכיר כי הירידות באוקטובר האחרון הגיעו לאחר דו"חות חלשים של החברה. החברה דיווחה על הכנסות של 823 מיליון דולר, עלייה שנתית של 9% אך נתון החלש ב-2% ביחס לרבעון ה-3 של 2019. מבחינת חלוקה לאזורים גיאוגרפים, ההכנסות מארה"ב הסתכמו ב-465.4 מיליון דולר, עלייה של 2% בחישוב שנתי, בעוד ההכנסות משאר השווקים ירדו ב-7% לרמה של 358 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי של 36.5 מיליון דולר או 0.05 דולר למניה, לעומת רווח של 776 מיליון דולר או 0.14 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.
נק' האור בדו"חות האחרונים היו הגידול במספר המשתמשים הפעילים ברשת. נכון לסוף הרבעון ה-3, מספר המשתמשים הפעילים באופן יומי הסתכם ב-145 מיליון, עלייה שנתית של 17%, לעומת קצב עלייה שנתי של 14% ברבעון הקודם. מספר המשתמשים הפעילים באופן יומי בארה"ב עלה לרמה של 30 מיליון משתמשים, עלייה של 13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
החברה צפוי לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון ב-6 בפברואר. הצפי בשווקים עומד כעת על הכנסות של 996 מיליון דולר, עלייה שנתית של 9.6%. בסיכום שנתי, הכנסות החברה צפויות לעמוד על 3.45 מיליארד דולר, גידול של 13.5% ביחס לשנת 2018. בשוק צופים כי החברה תמשיך להגדיל את הכנסותיה בשנה הבאה, כאשר התחזית בשוק עומדת על 3.97 מיליארד דולר, עלייה של 14.9% ביחס לשנת 2019.
- היום שבו פרצה אחת המלחמות הקשות שידע העולם ומה קרה היום לפני 41 שנה
- קטאר 2036: אחרי המונדיאל קטאר מסמנת את האולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי שורת הרווח, בשווקים צופים כי החברה תדווח על רווח מתואם של 0.28 דולר למניה, לעומת רווח של 0.31 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום שנתי, הרווח למניה צפוי לעמוד על 2.39 דולר, לעומת רווח של 0.86 בתקופה המקבילה אשתקד. מניית החברה נסחרת היום במכפיל רווח של 16 בלבד, נמוך ביחס לחברות המתחרות ונמוך ביחס למתרחש בחודשים האחרונים בשווקים
בנוסף, בשווקים צופים כי התחזית של החברה תהיה לנתון של 162 מיליון משתמשים פעילים בסוף 2020. נציין כי החברה הגיעה למספר זה בעבר, אך הנתון ירד בחדות בחודשים האחרונים לנוכח העובדה שהחברה ביצעה "טיהור" של משתמשים מזוייפים/משתמשים פוגענים.
שנת 2020 עשויה להיות קריטית עבור החברה, שהפכה בשנים האחרונות למקור החדשות החשוב ביותר. במהלך השנה הקרובה, צפויים להתרחש 2 אירועים מרכזיים: האולימפיאדה והבחירות בארה"ב. 2 אירועים אלו עשויים למשוך משתמשים נוספים, בעיקר לנוכח העובדה שהנשיא טראמפ משתמש בפלטפורמה זו באופן יומי.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
נציין כי הדו"חות של החברה מפרסמת מביאים בדר"כ לתנודה חדה במניית החברה. ב-5 השנים האחרונות, מניית החברה עלתה או ירידה ביותר מ-7% ב-85% מהמקרים. ההיסטוריה תחזור על עצמה גם הפעם?
גרף מניית החברה בחודשים האחרונים
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
