פנסוניק מוכרת את יחידת המוליכים למחצה, טאואר ירדה ב-3.2%
מניית חברת טאואר הישראלית (סימול:TSEM), העוסקת בפיתוח וייצור מוליכים למחצה לתעשיית האלקטרוניקה, בלטה היום עם ירידות של 3.2%. ברקע לירידות, שותפה של החברה הודיעה על יציאה מהתחום.
חברת פנסוניק היפנית פרסמה אמש כי הוא צפויה למכור את יחידת המוליכים למחצה הכושלת שלה לחברת Nuvoton Technology Corp תמורת 250 מיליון דולר. המכירה היא חלק מתכניותיה של פאנסוניק לקצץ כ-100 מיליארד יין בעלויות הקבועות עד מרץ 2022.
המכירה הנוכחית כוללת יציאה מהמיזם TPSCo, שבו טאואר מחזיקה כ-51% והשאר הוחזק עד כה ע"י חטיבת השבבים של פנסוניק. טאואר ופנסוניק הקימו את המיזם המשותף במהלך 2014, כאשר שטאואר השקיעה 7.5 מיליון דולר וקיבלה גישה לכושר הייצור של שלושה מפעלים לייצור שבבים אנלוגיים של פנסוניק ביפן.
נציין כי טאואר לא הציגה עדיין התייחסות לעסקה משמעותית זו.
- 4.דעה אחרת 30/11/2019 12:53הגב לתגובה זוwinbond ידועה בתעשיה כיצרן שמשתמש בגאומטריה ישנה חלקה בת 30 שנה. כניסתה של winbond במקום פאנסוניק מעידה להערכתי כי בטווח הארוך פאנסוניק מעדיפה ללכת על יצרני סיליקון שיכולים לתת לה גם 7nm במקום לתחזק מפעל שעלות הקמתו מיליארדי $. מצד שני winbond במחיר נמוך יחסית מבטיחה לעצמה הספקה של גאומטריה עד כדי פי 10 יותר מתקדמת ממה שיש לה כיום (40nm) וכבעלים של חצי מהמפעלים היא גם שולטת בעלויות ובזמינות קווי היצור. כאשר תעמוד בעתיד השאלה מה יעלה לפס היצור winbond כבעלים תדאג שהמוצרים שלה יעלו גם אם קיים לקוח אחר ששולי הרווח ממנו רווחיים יותר. התעשייה הזאת נעה בין עודף כושר יצור למחסור וזמני הספקה ממושכים. לעניין tower יתכן והמעבר מפאנסוניק ל- winbond יכול להואיל לה למלא קווי יצור שמדי פעם מתרוקנים.
- 3.טאוור תרשום רווח הון של 250 מיליון דולר (ל"ת)לילי 30/11/2019 07:11הגב לתגובה זו
- 2.רוני 29/11/2019 22:29הגב לתגובה זושותפתה 49% של טאואר 51%, מוכרת את ענף הרכיבים ומעבירה אותו טייוואן, לחברת הרכיבים הענקית ניסיון טכנולוגיות. השותפות עברה מיפן לטאייוואן. לדעתי, רק טוב מאד עשוי לצמוח מכך.
- למה היא יורדת ואיך זה קשור לטאואר . שהרי היצור ימשיך (ל"ת)אז 30/11/2019 06:57הגב לתגובה זו
- 1.גד 29/11/2019 18:35הגב לתגובה זוטאואר מחזיקה 51% במיזם ועכשיו תיכנס שותפה חדשה.כושר הייצור והשיווק ישתפרו וגם הרווח.
- איש שמכר 29/11/2019 20:04הגב לתגובה זולדעתי הכיוון שלה 20 דולר
- לילי 30/11/2019 07:28המשמעות העסקית טובה לטאוור .1 פנסוניק תמשיך לרכוש רכיבים 2 לקוחות חדשים יצטרפו 3 מחיר המכירה מהמפעל יגדל . המשמעות הפיננסית - רישום רווח הון של 250 מיליון דולר .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
