אייל הררי, מנכ"ל רדקום
צילום: יח"צ

רדקום מצפה להמשך צמיחה בהכנסות; אייל הררי מונה למנכ"ל

הפסידה ברבעון מיליון דולר לעומת רווח של מיליון ברבעון המקביל; ההפסד נובע מעלייה בעלויות המכר בתפעול ובמו"פ. עם זאת, המכירות עלו בכחצי מיליון דולר. המניה עולה במסחר בוול סטריט
ארז ליבנה | (1)

עמדה בתחזיות: רדקום (סימול: RDCM) הישראלית, אמנם מדווחת על ירידה של 2 מיליון דולר ברווח הנקי ביחס לתקופה המקבילה של 2018 (מרווח של מיליון להפסד של מיליון), אבל השוק היה מוכן לכך ומניית החברה עולה במסחר של וול סטריט.

 

היקף הכנסות החברה חצה את 9 מיליון הדולר, מעל צפי האנליסטים שצפו הכנסות של 8.5 מיליון דולר, ו-10% מעל הכנסות הרבעון המקביל. בשורת הרווח המתואם, הציגה החברה הפסד של 1 מיליון דולר (6 סנט למניה), לעומת הפסד של 1 מיליון ברבעון המקביל (7 סנט למנייה).

 

תחזית ההכנסות לשנה כולה - 31-33 מיליון דולר. "אנו גאים לדווח על גידול של 10% בהכנסות רדקום בהשוואה להכנסות החברה ברבעון הקודם. הצמיחה העקבית שאנו חווים השנה משקפת את המשך ההתקדמות בטכנולוגיה הווירטואלית שלנו ואת הצלחת ההסכמים שלנו עם Rakuten Mobile, AT&T ולקוחות נוספים", אמר ירון רבקאי, מנכ"ל רדקום.

"אנו מעודדים מההתקדמות שאנו משיגים הודות למומחיות הטכנולוגית שלנו, המגובה בגידול בבסיס הלקוחות, והכוללת הסכמים ארוכי טווח עם Rakuten Mobile וכעת VimpelCom, אחת ממפעילות התקשורת הגדולות ברוסיה. שיתופי פעולה אלה מאפשרים לנו לצפות טוב יותר ולשנים קדימה את קצב ההכנסות של החברה".

הוצאות המחקר והפיתוח ברבעון הסתכמו קרוב ל-4 מיליון דולר, כמעט מיליון דולר יותר מ-2018. ההוצאות התפעוליות עלו ללמעלה מ-7 מיליון דולר, למעלה ממיליון דולר מ-2018. ההפסד התפעולי חצה את רף מיליון הדולר, לאחר שבתקופה המקבילה הציגה רווח המתקרב למיליון דולר.

 

רדקום, שנסחרת רק בוול סטריט, מוערכת בשווי 140 מיליון דולר. מתמחה בפתרונות מבוססי ענן בעזרת קונטיינרים של תובנות רשת מבוססת פטנט. לחברה מזומנים בסך של 68 מיליון דולר, משמע חצי משוויה מיוחס למזומנים. 

אייל הררי מונה למנכ"ל החברה

חברת רדקום (סימול: RDCM) הודיעה היום על סבב מינויים בצמרת החברה, כשאייל הררי נבחר לתפקיד מנכ"ל החברה. הררי יחליף את ירון רבקאי, שיצטרף לדירקטוריון, לאחר שכיהן בתפקיד המנכ"ל כארבע שנים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הררי נמצא ברדקום מעל 19 שנים והחזיק בתפקידי מפתח בחברה כולל COO של החברה וכמנכ"ל RADCOM Inc, השלוחה של רדקום בצפון אמריקה. אייל הוביל את החזון האסטרטגי של החברה לפתרון וירטואלי המתאים לטכנולוגית NFV, והיה דמות מפתח בהובלת החברה למיצוב מוביל בשוק מערכות הניטור המותאמות ל-NFV.

 

אייל הררי אמר "אני מודה על ההזדמנות ומצפה להובלת החברה כשהיא ממשיכה בהתקדמותה. אני רוצה להודות לירון על השותפות וההובלה במהלך השנים האחרונות. רדקום חזקה, ובעלת נסיון חסר תקדים בהטמעת פתרונות ניטור מבוססי NFV בסדרי גודל משמעותיים מאוד.

"בעזרת הצוות המנוסה שלנו, הפתרונות המובילים בתעשיה ובסיס הלקוחות הקיים והפוטנציאלי, אני מאמין שרדקום ממוצבת היטב להמשיך בצמיחתה. אני נרגש להוביל את החברה בתקופה זו כאשר קצב הקמת רשתות 5G גובר והפתרונות הוירטואלים הופכים לסטנדרט בתעשיה".

 

ירון רבקאי אמר כי "במשך ארבעת השנים האחרונות רדקום הצליחה להגיע לשווקים חדשים, לייצר, להעמיק ולבסס עבודה עם לקוחות חשובים ולהביא לשוק פתרון מוביל גלובלי של מערכת ניטור ל-NFV.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תודה ירון. בהצלחה אייל !!! (ל"ת)
    רדקומאי 07/11/2019 18:55
    הגב לתגובה זו
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.