זוהר לוי Seedo
צילום: יח"צ

Seedo מחפשת רוכש - החברה נמצאת בסכנת פירוק

חברת סטארטאפ הקנאביס הישראלי אשר פיתחה רובוט לגידול קנאביס שעורר התלהבות בתעשיית הראפ בארה"ב, לא הצליחה לגייס כספים למימון המשך פעילותה ונמצאת על סף הסדר חוב
ערן סוקול | (7)

חברת סטארטאפ הקנאביס הישראלי Seedo אשר פיתחה רובוט לגידול קנאביס, הפועל באופן אוטונומי ללא צורך במעורבות אדם או ידע בחקלאות ונסחרת בארה"ב מעבר לדלפק (OTC, סימול: SEDO), נמצאת בסכנת פירוק ובעליה הגישו בקשה להסדר חוב והגנה מפני נושים. מניית החברה אשר נסחרה תמורת 4.01 דולרים בסוף מרץ, איבדה מאז כ-97.5% מערכה והמניה נסחרת כעת תמורת 10 סנט.

מנכ"ל Seedo, זוהר לוי אמר כי במהלך החודשים האחרונים נעשו על ידיו ניסיונות להמשיך ולגייס השקעות לחברה אשר עדיין נמצאת בשלבי פיתוח מוצרים בהיותה חברת סטארטאפ.

לדברי לוי, "לצערי לא נמצאו משקיעים לחברה. לפיכך על מנת לשמור על פעילות החברה הזרמתי לחברה מיליון שקל והתחלתי בחיפוש קונה אשר יסכים לקבל על עצמו לשלם את כלל ההתחייבויות של החברה הנאמדות בכ-20 מיליון שקל ויצעיד את החברה קדימה".

עקב כך, ב-11 בדצמבר הגיש לוי בקשה לבית המשפט לאישור הצעת הסדר חוב בצירוף הצעת רכישה שקיבל ממציע אשר ביקש כי שמו יפורסם רק וככל שהצעתו תאושר על ידי בית המשפט.

"עשיתי מאמץ מיוחד לכך שהמשקיע יתחייב לשלם את כלל חובות החברה וכן ימשיך ויעסיק את צוות העובדים אשר פרנסתם תלויה בכך שההצעה תאושר. ככל שהצעת הסדר החוב לא תתקבל צפוי כי החברה תפורק ויגרמו נזקים כלכליים כבדים לכל המעורבים. אני כבר השלמתי עם העובדה שהפסדתי מליוני שקלים אשר השקעתי בחברה ובנוסף אלפי שעות עבודה. יחד עם זאת, אשמח לסייע לחברה ולמי שירכוש אותה על מנת שהמיזם יצליח להתפתח גם בלעדיי וההשקעות שנעשו בטכנולוגיה חדשנית לא ירדו לטימיון", מסר לוי.

עד כה הושקעו ב-Seedo כ-50 מיליון שקל, כאשר בין המשקיעים במניות החברה נמנה גם מנכ"ל סודהסטרים לשעבר דניאל בירנבאום, אשר נכנס להשקעה בחברה ומונה כדירקטור אולם עזב לאחר כחצי שנה בטענה כי קיימת בעיה קשה בממשל התאגידי של החברה.

 

סרטון ההדגמה של Seedo
 

קיראו עוד ב"גלובל"

Seedo, הפועלת בתחום החקלאות העתידית, פיתחה טכנולוגיות גידול הידרופוניות אוטומטיות ללא תלות מזג אויר, ללא ריסוס ועם חסכון של כ-90 אחוז במים. הטכנולוגיה מאפשרת גידול של צמחים וירקות שונים ביניהם גם צמח הקנאביס הרפואי. 

המכונות האוטומטיות של Seedo מגדלות את התוצרת מהזריעה ועד הקציר. תהליך הגידול נשלט באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד ומנוהל על ידי טכנולוגיות בינה מלאכותית AI המפענחת את מצב וצרכי הצמח על ידי צילום תמונות של הצמח ממצלמה הנמצאת בתוך המתקן. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לרעיון מצויין , למה בירנבאום עזב ? (ל"ת)
    ניהול גרוע 16/12/2019 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עמיחי 16/12/2019 00:33
    הגב לתגובה זו
    בפועל המציאות מראה שמי שלא יודע לשווק השוק דורס אותו
  • 3.
    אליעזר לוי 15/12/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    אני בטוח שיש פוטנצייל רב לחברה כי יש עתיד וורוד מעבר לטעויות מנהליות
  • 2.
    חברה עם פוטנצייל רב חבל שהיא בקשיים פיננסים חבל חבל (ל"ת)
    אליעזר לוי 15/12/2019 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איש 15/12/2019 15:42
    הגב לתגובה זו
    אחלה של חברה ישראלית לתפארת...חחחאך אומרים פראיירים לא מתים רק מתחלפים...פעם קנאביס פעם ביטקוין פעם תאי גזע פעם קידוחי נפט פעם תרופה לסרטן פעם תחליפי בשר כל פעם יש משהו שידע ללמד אנשים לקח חשוב בחיים....
  • חושם 16/12/2019 11:29
    הגב לתגובה זו
    אפשר להבין שאנחנו חיים במדינה של רמאים.
  • עכבר ניסוי 16/12/2019 10:10
    הגב לתגובה זו
    נמצאים במכון ויצמן שם כבר מצאו תרופות לסרטן, מחלות לב, סכרת, דיפרסיה ....אבל רק לעכברים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.