הנהגים יוותרו על רכב פרטי? רפורמת המוניות מתרחבת
סבב נוסף של מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות יוצא לדרך - הפעם גם באזור הדרום. כמו כן, יוכנסו לראשונה מוניות באשכול בת ים-חולון
סבב נוסף של מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות יוצא לדרך. הפעם מדובר ב-8 אשכולות של קווים בבת ים-חולון, פתח תקוה רמלה-לוד, רחובות, נתניה, באר שבע וצפון הנגב. כך מעדכן היום (ב') משרד התחבורה כאשר הפעימה השלישית צפויה להתפרסם בחודשים הקרובים ותכלול בין השאר אשכולות של קווים בירושלים, ראשל"צ, נתב"ג, אילת ועוד. הפעימה הראשונה כללה מכרזים במחוז ת"א.
בסך הכל, כוללת הרפורמה הפעלה של כ-110 קווי מוניות שירות ב-23 אשכולות ברחבי הארץ והצפי הוא להכפלת מספר קווי מוניות השירות הקיימים כיום.
באשכול בת ים-חולון, יופעלו לראשונה מוניות שירות ב-6 קווים שיחברו את חולון ובת ים עם תל אביב, ראשון לציון הצפויים לשרת כ-300 אלף תושבים. הקווים החדשים ישפרו את הנגישות לאזורי התעשיה חולון, בת ים וראשון לציון-מערב, בתי החולים איכילוב וולפסון, תחנות הרכבת יוספטל, וולפסון ותל אביב מרכז והשלום; וכן למכון הטכנולוגי חולון והמכללה למנהל ראשון לציון, פארק פרס, סינמה סיטי, הקניונים ומרכזי הקניות, לטיילת ולחוף הים.
באשכול פתח תקוה והסביבה יופעלו תשעה קווים של מוניות שירות שישרתו כ-270 אלף תושבים. הקווים החדשים יחברו את פתח תקוה עם אוניברסיטת בר אילן, המרכז הרפואי שיב"א ומרכזי הקניות. במסגרת האשכול יופעלו שלושה קווי שירות חדשים שיחברו את ראש העין לאזורי התעשיה סגולה ועתידים, לתחנת הרכבת בראש העין ולקניון אבנת בפתח תקוה. קו חדש נוסף יפעל בין כפר קאסם לאזור התעשייה לב הארץ.
באשכול רחובות יופעלו שבעה קווי שירות, מהם שני קווים חדשים: קו מהיר לתל אביב, דרך כביש 431 וקו פנימי משכונות מזרח רחובות לתחנת הרכבת. אלו צפויים לשרת כ-400 אלף תושבים, וישפרו את הנגישות של התושבים לתל אביב, אשדוד, מזכרת בתיה, פתח תקוה ומרכז ביל"ו.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקווים החדשים יסיעו את הנוסעים לאזורי התעסוקה באשדוד, צומת כנות, בילו סנטר וקרית אריה. כמו כן, הם ישפרו את הנגישות לאוניברסיטת בר אילן ולמכון ויצמן, לבתי החולים קפלן, בילינסון ואסותא אשדוד, לתחנות הרכבת יבנה-מזרח, רחובות וראשונים, וכן למרכזי הקניות, המרינה באשדוד והתחנה המרכזית בתל אביב.
באשכול רמלה-לוד פורסמו מכרזים לשבעה קווים שישרתו כ-145 אלף תושבים, וישפרו את הנגישות של תושבי רמלה-לוד לתל אביב, פתח תקוה, רחובות וראשון לציון. האשכול כולל חמישה קווים קיימים ושני קווים חדשים – קו פנימי ברמלה וקו מרמלה ללוד. קווי השירות ישפרו את הנגישות לאזורי התעשיה צריפין ורמלה, בית החולים אסף הרופא, תחנות הרכבת רמלה ולוד, מרכזי הקניות ולתחנה המרכזית החדשה בתל אביב.
באשכול באר שבע וצפון הנגב, יופעלו שבעה קווים, מהם ארבעה קווים חדשים, שישרתו כ-550 אלף תושבים. הקווים החדשים ישפרו את הנגישות בין ערי הדרום, בהם באר שבע, דימונה, קרית גת, אופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון. לראשונה יופעל שירות מוניות עירוני בבאר שבע, שישפר את הנגישות משכונות העיר אל אזורי התעסוקה, העיר העתיקה, מרכזי קניות והתחנה המרכזית.
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
קווי המוניות באשכול באר שבע וצפון הנגב יופעלו גם לאזורי התעסוקה באשקלון, קרית גת, נתיבות, שדרות, רהט ועמק שרה; לאוניברסיטת בן גוריון ומכון ויצמן; לבתי החולים סורוקה, וברזילי; לתחנות הרכבת בבאר שבע מרכז, דימונה, קרית גת ושדרות; ולקניון הנגב, קרית הממשלה וחוף הים אשקלון.
בנתניה פורסמו מכרזים להפעלת שלושה אשכולות: עירוני, אזורי ובינעירוני. בתוך כך, יופעלו 13 קווי מוניות שירות, שישרתו כ-250 אלף תושבים. הקווים החדשים ישפרו את הנגישות לאזור התעשיה הצפוני והדרומי בנתניה ובמערב הרצליה, למכללת נתניה, לבתי החולים לניאדו ומאיר, ולתחנות הרכבת בנתניה ובבית יהושע. כמו כן, הקווים החדשים ישפרו את הנגישות אל מרכז העיר נתניה ולתחנה המרכזית בתל אביב.
- 2.בן 21/03/2019 08:13הגב לתגובה זואם תהיה באמת תחבורה ציבורית מתקדמת ומהירה וזמינה. היום זה גיהנום!!!
- 1.השמאל והמבקר בוכים והימין בונה (ל"ת)המערכת 18/03/2019 10:25הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
