בגלל התאונות: ישראל כץ מתכנן להפוך את כביש 90 לכביש דו מסלולי
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים דיווח היום (א') כי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הורה לגבש תכנית לאומית אסטרטגית להפיכת כביש 90 מכביש חד מסלולי לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון, מאילת ועד לאצבע הגליל. מדובר במגה פרויקט אשר על פי התכנית, יהפוך את הכביש לציר האורך המזרחי של ישראל שיקרא "חוצה ישראל מזרח".
המיזם הענק יכלול גם את הפיכת הדרכים המתחברות לכביש 90 לכבישים דו מסלוליים, בעלי שני נתיבים לכל כיוון. בנגב, מדובר בכביש 25 בין דימונה לבאר שבע, עד מחלף נבטים וכביש 6 דרום; בדרום, כביש 1 בין ים המלח לירושלים וכביש 31 בין נוה זוהר לערד; במרכז, כביש בין בקעת הירדן, תפוח, אריאל, מחלף קסם וכביש 6 (כביש 505); בצפון, כביש 71 בין בית שאן, עוקף עפולה, עד צומת הסרגל, נחל עירון וכביש 6; ובגליל הכביש בין עמיעד ליקנעם.
כץ ערך היום דיון עם הנהלת משרדו וחברת נתיבי ישראל, והנחה אותם להכין תכנון ראשוני של המגה-פרויקט בתוך 30 יום. בנוסף לכך, הורה כץ להאיץ את הפיכתו של קטע הכביש הנוסף, מיטבתה ועד קטורה שבערבה, לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון. חברת נתיבי ישראל השלימה עד כה את שדרוג כביש הערבה מאילת ועד יטבתה, בהשקעה של כחצי מיליארד שקל.
בנוסף לכך, הנחה כץ את אנשי משרדו לפנות למשרד האוצר לקבלת אישור לקידום ביצוע הקטע הדרומי של כביש הערבה, באמצעות המגזר הפרטי, מקטורה ועד צומת הערבה ומחלף נבטים. חברת נתיבי ישראל מקדמת כיום תכנונית את הפיכתו של קטע הכביש לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. הפרויקט יבוצע בשיטת Public Private Partnership שבה יזם פרטי יסלול ויפעיל את הכביש החדש ובתמורה יקבל זיכיון לאחזקתו למשך 25 שנה.
- הממשלה אישרה תוספת של 42 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לשנים 2025-2026
- האוצר צריך את המשקיעים יותר ממה שהם צריכים אותו - הפתרון להתנעת השוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 13.יגאל 13/11/2018 10:08הגב לתגובה זושנה לפני הבחירות פתאום נזכרת? איפה היתה 4 שנים בתפקיד?:הכל כדי להישאר בממשלה החדשה?
- 12.בגדדי 12/11/2018 08:52הגב לתגובה זויש לפתוח בחקירה ממלכתית כנגד האיש הזה וראש הממשלה על חלקם באסונות -בגין התרשלות וזלזול.איך אמר החזיר מקיסריה -"הוא לא רואה פקקים"..מה שמלמד אולי על הפרעות מתקדמות.אין הסבר אחר.תוסיפו לזה סביבה תוססת ומורכבת-ותקבלו מתקון לאסון
- 11.יונתן 11/11/2018 22:08הגב לתגובה זואני לא מצבי ליכוד רק בגלל מחדל הפקקים. אי אפשר לנסוע במדינה. מדינה צפופה כמו שלנו חייבת מערך תחבורה ציבורית הכי מתקדם שיש במקום זה אנחנו עומדים בכבישים כמו מטומטמים לא יודע אם זה רק השר כץ אבל זה מחדל של שנים בהם ממשלת הליכוד בשלטון
- 10.ניסים 11/11/2018 21:59הגב לתגובה זועוד פוליטיקאי קטן שעושה ועושה ונכשל למה נכשל ? כי לא מבין ולא מתכנן איש ללא חזון כמו הבוס שלו ביבי בלוף עובד רק במקרים ותגובות ..זה פוליטיקאי קטן מבטיח דברים שלא יכול לקיים - כמו הבוס שלו עסוק בגזירת סרטים על פרוייקטים - כמו הבוס שלו זה החומר ....
- 9.ראלייתתתת 11/11/2018 20:52הגב לתגובה זוציר ראשי בארץ שמשרת גם את האוכליסיה היהודית וגם את האוכלוסיה הערבית וכל היום הוא בפקק ארוך שלא נגמרררררררררר. דרך ללא שוליים בחלק מן המקרים סיוט של ממש לעבור בתוך הכפרים שעל הציר בין רמאללה לשכם. ובין י-ם לצומת הגוש
- 8.משה 11/11/2018 19:28הגב לתגובה זורק שלא ימסמסו את זה בתירוץ של אין תקציב
- 7.90 אחלה כביש חבל על הכסף (ל"ת)אחד שמבין 11/11/2018 18:29הגב לתגובה זו
- 6.מתכנן בפרוייקט 11/11/2018 18:00הגב לתגובה זוכמתכנן בפרוייקט אני יכול להעיד ממקור ראשון כמה הוא מיותר ולא כלכלי. יותר זול לסבסד לאזרחי ישראל טיסות לאילת בשמונים השנים הבאות.
- 5.הקצאת משאבים 11/11/2018 17:52הגב לתגובה זוהמדינה צריכה להשקיע בכבישים לפי כמות כלי רכב לקילומטר. לא לפי תאונה כזו או אחרת....בצפון מחלפים שוממים בעלות מליארדים...לטובת מי? 75% מהאולכוסיה בין גדרה לחדרה
- 4.אנונימי 11/11/2018 17:38הגב לתגובה זותסתכלו כמה עלה כביש שש ומה היקף הנסועה עליו ותבינו. טירוף מוחלט.
- 3.צריך להפוך את הנהגים לשפויים יותר (ל"ת)א 11/11/2018 17:06הגב לתגובה זו
- 2.ישראל אתה תותח בולדוזר לא רואה את הפקידים ממטר (ל"ת)אזרח פשוט 11/11/2018 16:48הגב לתגובה זו
- אזרח פשוט, אתה תותח לא פחות. אתה כלי עולם. אוהב אותך (ל"ת)ישראל כ"ץ 11/11/2018 17:57הגב לתגובה זו
- 1.זה שכמעט לא נוהג 11/11/2018 16:39הגב לתגובה זולפני כמה שנים טפלו בחלקו הצפוני של כביש 90 - 11 הק"מ שדרומית לקרית שמונה. שדרגו מכביש חד מסלולי לכל כיוון לכביש דו מסלולי משובח. המקומיים יספרו כמה זמן זה לקח. לדעתי כשנה !!! ועכשיו מדברים על קטעים ארוכים יותר. בחירות בפתח ??

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
