שלמה רודב בזק
צילום: דוברות בזק

חסרי הגנה? בזק תיקנס ב-240 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים

חקירת הרשות מעלה כי החברה פרסמה שירות להגנה מפני תקיפות ברשת האינטרנט הביתית מבלי היכולות לספק אותו; "מדובר בשירות שאין ביכולת הצרכן לבדוק"

מורן ישעיהו | (1)

לא כיפת ברזל. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת התקשורת בזק על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 243,000 שקל בגין הטעיית הצרכנים. החברה תוכל לטעון כנגד הקנס תוך 45 ימים.

על פי הרשות, בזק הטעתה את הצרכנים כאשר פרסמה ברחבי האינטרנט ובערוצי הטלויזיה את שירות "סמארט נט" וטענה כי מדובר ב"הגנה המושלמת" מפני תקיפות ווירוסים ברשת האינטרנט הביתית. זאת בעוד מסמך "תנאי השימוש בשירות" שבזק הציגה באתרה מעלה תמונה אחרת.

מהחקירה עולה כי בסעיף 3.7 של תנאי השירות עליו נדרש הלקוח לחתום נכתב כך: "אתה מצהיר ומאשר כי ידוע לך כי בזק או הספק אינם יכולים להתחייב כי השירות מקנה חסינות מוחלטת מפני תוכן מזיק מכל סוג שהוא ושאר מזיקים דיגיטליים, שנתקבלו באמצעות ו/או תוך שימוש בשירות. אתה מצהיר כי ידוע לך שהשירות אינו מעניק חסינות והגנה מלאה בפני כל האתרים המתחזים הקיימים/העתידיים ברשת או פריצות לרשת, למערכות ולציוד שלך. בזק או הספק לא אחראים על חסימת כל האתרים המתחזים שברשת ואינם אחראים על כל ניסיונות פריצה מרשת האינטרנט".

לפיכך, טוענת הרשות כי בזק פרסמה שירות בעל יכולות מסוימות מבלי שניתן לספק אותן. לפי הרשות, השימוש בביטויים "חכם ובטוח", "כיפת ברזל", "הגנה היקפית ומושלמת", "כל ניסיון פריצה" יוצר מעין הבטחה של בזק כי מדובר בשירות בלתי ניתן לפריצה ומגן באופן מושלם על הרשת הביתית. עם זאת בפועל, לאור האמור במסמך תנאי השימוש שבזק פרסמה, עולה כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת כאמור בפרסום – כך שמדובר במעשה העלול להטעות צרכן.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "חשוב להבין שמדובר בשירות מורכב בעבור הצרכן וברוב הגדול של המקרים אין ביכולתו של הצרכן כלל לבדוק זאת. זה מסוג הדברים המחייבים אותנו כרגולטורים להיות ערניים ולפעול לבדיקות בשטח".

מחברת בזק נמסר כי החברה "תתייחס לטענות הרשות להגנת הצרכן במסגרת השימוע שייערך בעניין זה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בעל ניסיון 22/05/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
    לפני כמה שנים בזק בינלאומי סיפקו לי את השרות הזה ומה שקרה בפועל זה שקבצים שהורדתי מהאיטרנט ירדו רק באופן חלקי, שגיליתי את זה התנתקתי מהם ולא חוזר גם אם ישלמו לי.
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה

מצד אחד - ביטוח לאומי קפדן מאוד מול הציבור עד כדי שלפעמים מטרטר ומקשה ולא מקבל תביעות מוצדקות;  מצד שני - יש אנשים שמצליחים לגנוב מיליונים רבים מביטוח לאומי 

עמית בר |

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום רחב היקף נגד שלושה נאשמים שנחשדים בביצוע הונאה מתוחכמת ומתמשכת כלפי המוסד לביטוח לאומי. על פי כתב האישום, בין השנים 2020 ל-2023 הצליחו הנאשמים להוציא במרמה כ-2.6 מיליון שקל באמצעות הגשת תביעות נכות מזויפות, רובן בתחום האוטיזם.

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

הנאשמות המרכזיות, אודליה צריקר (46) מיוקנעם עילית ולנה שומינוב (40) מחולון, פעלו באמצעות שתי חברות שבבעלותן. השתיים פנו להורים לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, הציגו עצמן כמסייעות מקצועיות לקבלת קצבאות, וביקשו מהם ייפוי כוח ומסמכים רפואיים. בהמשך, כך נטען, זייפו מסמכים רפואיים ואישורים מקצועיים, במטרה להציג מצגי שווא שלפיהם הילדים סובלים ממגבלות תפקודיות והתפתחותיות קשות בהרבה מהמציאות.

החקירה העלתה כי במקרים מסוימים השתמשו הנאשמות במסמכים אמיתיים שנערכו על ידי מומחים רפואיים ושינו בהם פרטים, ובמקרים אחרים יצרו מסמכים מזויפים לחלוטין תוך שימוש בחתימות של רופאים מבלי שידעו על כך. את המסמכים המזויפים הגישו לביטוח לאומי כדי לקבל אישורי זכאות לקצבאות נכות.

במרכז כתב האישום עומד גם קונסטנטין זרך (40), בן זוגה של שומינוב, שהתחזה לרופא בשם "קוסטה מור". לפי הנטען, זרך נפגש עם ילדים והוריהם, הציג עצמו כמומחה לניתוח התנהגות ואבחון, סיפק הנחיות והנפיק מסמכים ששימשו את הנאשמות בהגשת התביעות. בנוסף, הוא עצמו הגיש תביעה כוזבת לקבלת קצבת נכות, במסגרתה קיבל כ-134 אלף שקל.


הוציאו 13 מיליון שקל במרמה - קיבלו עמלה של 2.6 מיליון שקל