משאל רחוב סקר
צילום: BizTV
TV

"כולם חיים טוב. מבזבזים כסף" - זה מה שיש לישראלים לומר על המצב הכלכלי בארץ

האם המצב הכלכלי בארץ טוב או לא? האם הוא משתפר או מדרדר? והאם יש תקווה לירידה במחירי הדירות - זה מה שחושבים הישראלים 
עדי ברזילי | (9)

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עובדי מדינה חיים דבש 21/04/2018 09:09
    הגב לתגובה זו
    40% הם עובדי מדינה ועוד 10% פנסיונרים מרוצים. הצעירים ועובדי המגזר הפרטי נטחנים עד דק. מ 2011 התור ל רילוקיישן הולך ומתארך וצעיר שיכול עוזב.
  • 8.
    אלון 21/04/2018 01:11
    הגב לתגובה זו
    ושהסרט הזה ייגמר הם ייצאו בוכים לגמרי .. מחירי הדיור יירדו ב 35%? איפה אתם חיים!! אין פה התחלות בניה. הבועה הכי גדולה היום היא שוק האשראי הצרכני, אנחנו בריבית אפס כמה כמה שנים טובות, הבנקים מעודדים את הגועל נפש הזה וגם המדינה כנראה, נראה מה יקרה שאנשים לא יוכלו לעמו בהחזרים שלהם, הכל כאן בלוף גדול מאוד, נסיעה למשחק ב 100 דולר באיזה סרט אתה חי אנשים מוציאים על החבילות האלה 2000-3000 דולר כדי לשבת על הגג !! בשורה התחתונה אנשים פה קונים עם מה שאין להם במקום עם מה שיש, אתם רואים פה מישהו עובד עם מזומן .? הוא לא יכול לעבוד עם מזומן כי אין מזומן ולא יהיה לו גם, תרבות הצריכה היא אשראי, מרוויחים 7000 בחודש וצורכים ב 9000, אנשים לא יודעים לחיות לפי הרמה שלהם הם תמיד יירצו את הרמה של החבר שלהם או של אח שלהם או של דודה שלהם, ובינתיים המינוס טופח!!... הכתבה הזו מגמתית מאוד, הדבר היחיד שהיא מדגישה היא כמה הציבור בישראל הוא בור ועם הארץ בכל מה שקשור לכסף.
  • 7.
    hguy 20/04/2018 15:36
    הגב לתגובה זו
    אתה והחברים שלך. תתבייש.
  • 6.
    הצמיחה בישראל נמוכה מהרצוי, והפיריון ב"תחתונים" (ל"ת)
    הכל תעשיית בלוף 20/04/2018 15:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כולם ממונפים (ל"ת)
    עמה 20/04/2018 15:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מאז שבגין עזב מצב העוני מחמיר יותר ויותר (ל"ת)
    אברהם 20/04/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ישראלים חיים טוב אבל מקטרים, בייחוד השמאלנים.. (ל"ת)
    גדי 20/04/2018 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 20/04/2018 12:29
    הגב לתגובה זו
    לא נכון, רק הסקטור הציבורי מרוויח טוב ולא מפסיק לבזבז. כמובן גם החרדים שרובם עובדים בשחור ומקבלים מימון ממשלתי בנוסף אך לא משלמים מיסים. העצמאיים הקטנים והשכירים בסקטור בפרטי ממנים לכולם את החגיגה.
  • 1.
    סרגיי 20/04/2018 12:04
    הגב לתגובה זו
    ואז רואים את האמת. כמה זמן איכות יש להם. מה פריון העבודה. מי שלא יודע שאפשר אחרת חושב שהוא גר טוב. אאאא סליחה שכחתי מחירי נדל"ן - מי שאין לו דירה בבעלות מוציא הרבה מאוד כסף על זה.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.