מנכ"ל סמסונג ישראל - קריין קו
צילום: ביזפורטל

סמסונג גלקסי S9 הושק בישראל: האם מצדיק שידרוג?

מכשיר הדגל של הענקית הקוריאנית הושק הבוקר בישראל; המחירים בין 3,300 ל-3,800 שקל; האם הוא מביא עמו בשורה לשוק הסלולר?
נועם בראל |

קרב הטיטאנים בין אפל וסמסונג עלה השבוע מדרגה לאחר שענקית הטכנולוגיה הקוריאנית הציגה את מכשיר הדגל החדש שלה – הגלקסי S9 בתערוכת הסלולר ברצלונה. המכשיר, אשר מרבית החידושים בו כבר דלפו לפני חשיפת המכשיר לקהל הרחב, אמור להתחרות ישירות במכשירי הדגל של אפל, האייפון X והאייפון 8, שהוצגו בספטמבר האחרון. 

גולת הכותרת של המכשיר, אשר הושק היום בישראל - מצלמה בעלת עדשה עם מפתח צמצם כפול לצילום בכל תנאי תאורה, יכולות וידיאו בהילוך איטי ויצירת אימוג'י אישי מונפש. ה-S9 יוצע עם זכרון מובנה של 4GB RAM ונפח אחסון של 64GB במחיר של 3,300 שקל, או 128GB במחיר של 3,450 שקל, וה-S9+ יוצע עם זכרון מובנה של 6GB RAM ונפח אחסון של 128GB, תמורתו תאלצו להפרד מ-3,800 שקל. הבשורה במכשיר החדש של סמסונג? לא הרבה. סמסונג לקחה את כל הטריקים שהציגו מתחרותיה ושילבה אותם במכשיר אחד.

צילום בהילוך איטי? סוני כבר הקדימה אותה עם זה מזמן. אנימוג'י? ראינו כבר באייפון 8 ואייפון X. אפילו מערכת התרגום של ביקסבי, בה כל כך התגאו החבר'ה מסמסונג כבר הוצגה על ידי גוגל באפליקציית הצילום וזיהוי הפרטים Lens אותה הציגה במאי השנה.

לדברי מר קריין קו (Mr. Crane Koh), מנכ"ל סמסונג ישראל: "מטרתנו בסמסונג לאפשר לכל משתמש לבטא את הייחודית והיצירתיות שלו. הטכנולוגיה החדשנית שהצלחנו לאגד בסדרת ה-Galaxy S9 וה-Galaxy S9 Plus הופכת את המכשיר לחלק בלתי נפרד מהחיים של המשתמש ומאפשרת לו את הביצועים המהירים לו הוא מצפה באופן המותאם במיוחד עבור צרכיו האישיים".

השאלה האמיתית – מתי סמסונג תלמד שלא מספיק רק לעשות את מה שהמתחרים עושים, ושחדשנות זה שם המשחק בעולם הסלולר? הצרכנים של היום כבר לא מסתפקים בחידושים מינוריים ובוחרים לדלג על המכשיר החדש אם הוא לא מביא עמו חידוש אמיתי. כך היה עם מכשיר הגלקסי S5, וגם עם הגלקסי S6 , כאשר קהל לקוחתיה של סמסונג העדיף לחכות לגלקסי S7. האם הם גם ידלגו על הגלקסי S9 ? אל תהיו מופתעים אם זה מה שיקרה.

עם זאת, הענקית הקוריאנית עדיין שולטת בנתח השוק הגדול ביותר מבין יצרניות הסלולר, כאשר היא מסיימת את 2017 עם נתח שוק של 21.9% בהשוואה למתחרתה אפל אשר תופסת כ-15.2% מנתח שוק הסלולר, אך אל תתנו לנתון הזה לבלבל אתכם, שתי החברות סובלות לראשונה מאז 2004 מירידה במכירות, כאשר סמסונג רושמת ירידה של 3.6% במכירות ואפל רושמת ירידה של 5%. הסיבה העיקרית – האטה בקצב השדרוגים בשל מחסור בטלפונים טובים וזולים.

מן העבר השני, וואווי ושיאומי, המתחרות הזולות,  הן היחידות בחבורת יצרניות הסלולר שהגדילו את נתח השוק שלהם ברבעון הרביעי, ל-7.6% ו-7.9% בהתאמה לעומת הרבעון הרביעי ב-2016, כאשר וואווי עדיין מדורגת במקום השלישי מבחינת נתח שוק גלובלי – 9.8% ב-2017.

קיראו עוד ב"בארץ"

אפל אמנם לא חוותה עדיין תחרות אמיתית לאייפון 8 ואייפון X והיה לה קל יותר לנגוס בנתח שוק בזמן שסמסונג לא היוותה תחרות ישירה, אך כעת עם השקת הגלקסי S9, ובזמן שהרוחות נושבות כנגד שתיהן עם ירידת המכירות בשוק הסלולר כולו, לאפל וסמסונג לא תהיה ברירה אלא לנגוס האחת בשניה בשביל לצמוח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.