בזמן שהאינפלציה משפיעה, כל אירוע כלכלי בשווקים הופך לשולי
רגע הנתונים הרשמיים מראים כי אין אינפלציה, איך זה ייתכן? נכון להיום, הבנקים המרכזיים לא מצליחים לפענח את תופעת האינפלציה. ג'נט יילן, יו"ר הפד' טענה מוקדם יותר השנה כי טרם הבינה מדוע הנתונים עדיין לא מראים שיש אינפלציה על אף שוק העבודה החזק. כמו כן, נתוני האינפלציה תלויים בסל שמודדים. גרף מעניין במיוחד שרץ ברשתות לאחרונה מראה באופן מדהים את השוני בין המחירים של מוצרים שונים בין 2016-1995, נראה כי בעוד מחירי מוצרי החשמל ירדו בצורה ניכרת, סל אחר זינק בצורה חדה. המסקנה העיקרית היא שהאינפלציה לא מאוזנת בין הסקטורים השונים. המחירים בארה"ב ב-2 העשורים האחרונים: אין אינפלציה? תלוי את מה מודדיםGlobal stocks resumes upward trend. Gained $1.1tn in mkt cap this week to $93.5tn, just shy of a fresh record, driven by solid global econ data outside China, culminating in upbeat PMIs, combined w/dovish Fed & ECB minutes, meaning that benign macro narrative remains in place. pic.twitter.com/LGuoo7GXKv
— Holger Zschaepitz (@Schuldensuehner) 25 בנובמבר 2017
— Andreas Wallström (@anwallstrom) 4 באוקטובר 2017הסיבה: חגיגת אשראי שלא ניתן לעצור המשותף להתפרצויות אינפלציוניות לאורך ההיסטוריה, היה שימוש במדיניות מוניטרית מקלה לטווח ארוך מידי. לאחר 9 שנים של מדיניות מוניטרית אולטרה מרחיבה שבמהלכן החוב של כלל הפרטים במשק גדל, מתחילת השנה מורגש זינוק אדיר בקצב גידול החוב. כמעט בכל השווקים בעולם כמויות החוב שוברות שיאים. הבנקים המרכזיים מהווים שחקן מרכזי, למעלה מ-2 טריליון דולר הוזרמו השנה לשווקים ותרמו להורדת הריביות (לשם השוואה, באף שנה מאז 2008 לא הוזרם כל כך הרבה כסף ע"י הבנקים המרכזיים, למרות רצונם המתמיד לקצץ). הסיטואציה בשווקים הפכה "גדולה מכדי ליפול" והדבר שבה את מקבלי ההחלטות לשוק. למעשה, הבנקים חייבים להמשיך לנפח את הבועה ובקצב מהיר יותר (כמו הבנק המרכזי בסין, שהזרים בשבועיים האחרונים קרוב לטריליון יואן למערכת הפיננסית במדינה). כלל השחקנים בשווקים בטוחים (ובצדק) כי אם יהיה חשש לחדלות פירעון של גוף גדול, מיד יהיה מי שייקנה את החוב, וכשיש כרית הגנה כזו אין סיבה שלא להגדיל את החוב. ע"פ קרן המטבע, 60% מהחברות במדד האנג סאנג הסיני מוגדרת כ"חברות זומבי" (המתקיימות רק בזכות הגדלת החוב) ובסה"כ מנהלות למעלה מ-450 מיליארד דולר. באירופה, כ-10.5% מהחברות מוגדרות ככאלה ובארה"ב עוד פחות כ- 9.5% (לעומת 2008 בה הוגדרו רק כ-5% כחברות זומבי). נתונים אלו לא משאירים ספק: לא ניתן לעשות צמצום מוניטרי אמיתי במצב החובות הנוכחי. מדד התנאים הפיננסים של הפד': קבע בשבוע שעבר שפל חדש, מעולם לא היה קל יותר לקחת הלוואות.
איך עוצרים את זה? כנראה שאי אפשר בניגוד לשאר שווקי האג"ח בעולם, תוכנית הרכישות של ה-ECB בשנים האחרונות הייתה כל כך קיצונית עד שלמעשה חיסלה את שוק האג"ח המשני. במילים פשוטות: אם הבנק יפסיק להזרים כסף לשווקי האג"ח, לא יהיה קונה לחובות (הבנק הודה מוקדם יותר השנה כי הוא לא יודע אם השוק המשני יוכל להחזיק את השוק במידת הצורך) וייווצר מצב חריג שהבנק המרכזי יחויב להמשיך לתמוך בכלכלה אם ירצה בכך או לא. בעוד שנתוני הצמיחה בגרמניה ובארה"ב זהים, הריבית על אג"ח 10 שנים של ארה"ב עומדת על 2.3% והריבית על אג"ח גרמניה נסחרת בתשואה עלובה של 0.3% בלבד. במילים אחרות, הבנק המרכזי באירופה מאחר בגדול בתזמון העלאת הריבית, ובגדול!. הזמן של הסחורות מתקרב? בעוד האינפלציה התרכזה השנה בעיקר במחירי הנכסים בשווקי המניות, צריך לעקוב אחר מחיר הנפט שמצטרף לאחרונה למגמה ומזנק לשיא של שנתיים. במבט טכני נראה כי הפריצה שהתרחשה החודש יכולה בקלות להטיס את מחיר הסחורה לרף ה70-80 דולר. אם זה יקרה, האינפלציה תתפשט לסקטורים נוספים. הנפט בעשרים שנה האחרונות: בדרך למעלה למרות כל השיפורים הטכנולוגים?The German IFO index is at its highest level since October 1969. Expectations highest in 7 years ‘only’. pic.twitter.com/Mp6zokKuP1
— Frederik Ducrozet (@fwred) 24 בנובמבר 2017
- 5.מישהו 01/12/2017 11:47הגב לתגובה זוכל כמה חודשים ניתוח שלא מעניין אף משקיע. העניין הוא מה האלטרנטיבה לכסף... וכשאין כזאת מגמת העליות תמשך
- 4.כל הכבוד!!!! שאפו רציני על כתבה ממצה (ל"ת)ניר 30/11/2017 10:05הגב לתגובה זו
- 3.אחלה כתבה תודה! (ל"ת)אסף 29/11/2017 15:23הגב לתגובה זו
- 2.אבנר 29/11/2017 09:49הגב לתגובה זופתאום כתבות איכות? לשפשף את העיניים.
- 1.מורן 27/11/2017 22:41הגב לתגובה זוכל כתבה בצבע!!!! לא לעולם חוסן

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.