בצל ההתרסקות - מנכ"ל אל על מימון שולף כיסא מפלט
התפטרותו של מנכ"ל אל על דויד מימון התקבלה אולי בהפתעה בזמן שהוא משאיר את המהלכים שהוא הוביל ללא טייס, אבל אם נשפוט לפי התנהגות המניה קשה לומר שמדובר במהלך באמת מפתיע. את הפצעים של שביתת הטייסים החברה עדיין מלקקת אבל את ההשלכות קשה לעצור. בתחילת 2017 ב'בלומברג' דירגו את חברות התעופה בעולם ואל על נמצאה במקום האחרון. התואר המפוקפק הגיע, בין היתר, על רקע ביטולי טיסות שנרשמו בצל מאבק הטייסים. האם אפשר היה להימנע מכך? האם אפשר היה להגיע להסדר מוקדם יותר ולחסוך את הבושה? קל להגיד אחרי מעשה אבל אחרי ש'בלומברג' הודיעו לעולם שהסבירות לאיחורי טיסה באל על עומד על יותר מ-50% נראה שצריך לעבוד ממש קשה כדי לשנות את הרושם המר, ואולי אחרי יותר מ-4 שנים בכיסא ויותר מ-12 שנה בחברה, למימון לא נותר חמצן שם למעלה. לזאת יש להוסיף את התחרות העיקשת מצד חברות הלואוקוסט ויחד עם מחירי הדלק שקרסו מאז ימי ה-100 דולר לחבית, שהיו אמורים להקל על הצד התפעולי - כל אלו לא מנעו מהחברה לרשום הפסד עתק בשנה האחרונה. בהקשר של שביתת הטייסים, די מצער שהנהלת אל על החליטה להוציא סכום בלתי נתפס של עשרות מיליוני דולרים בין, אם על ידי השכרת מטוסים ופיצויים לנוסעים, בכדי לזכות בהתכתשות ארגונית מיותרת שסופה היה ידוע מראש עם הסכמות שהיו על השולחן טרם פרוץ המשבר. מעבר לכך, חבל לא רק על הסכום האדיר שירד לטמיון אלא בעיקר על הפגיעה ביחסי העבודה, במותג ועל הפגיעה בציבור הנוסעים - מה שבא לידי ביטוי בדירוג של 'בלומברג'. בימים אלו מתקיים משא ומתן אינטנסיבי לחתימה על הסכם התייעלות עם טייסי החברה, לקראת כניסת תקנות המנוחה החדשות (FTLׂ) לתוקף בנובמבר 2018. זה נתון מעניין שיקבע את יחסי העבודה של אל על שהגיעו לשפל חסר תקדים בתקופה של מימון. בשורה התחתונה, ההתרסקות של יותר מ-50% מהשיא מטשטשת את מהלך העליות האדיר שנרשם לפני, ואולי המשקיעים צריכים להגיד תודה על כך שמי שהחזיק במוטות ההיגוי ב-4 וחצי השנים האחרונות החליט לרדת מהקוקפיט. רק חבל שזה נעשה בכיסא מפלט בשוך ההתרסקות, רגע לפני פרסום הדו"חות.
- 5.הוא 08/11/2017 16:01הגב לתגובה זודעה , למחיר המניה כמעט ואין שום קשר להתנהלות פנימית בחברה. המחיר הפך לאופציה על מחירי נפט ביחס הפוך. ולמי שלא ברור , זו הייתה הזדמנות פז עבור מי ומי בחברה לשפר מעמדם
- 4.חבל שהוא משלם על טעויות של אחרים (ל"ת)אורן 08/11/2017 08:33הגב לתגובה זו
- 3.ofer 08/11/2017 08:19הגב לתגובה זולא חבל בכלל שההנהלה החליטה להוציא את הסכומים האלו - מכיוון שאינך יודע כיצד הטייסים מרמים (תרתי משמע) ומגדילים את משכורתם על חשבון הלקוחות ושאר עובדי החברה - נראה אותך כמנכ"ל מתפקד ככה.
- 2.סקיי 07/11/2017 20:24הגב לתגובה זואז על מה צריכים להגיד תודה? מי שצריך להגיד תודה זה מי שהספיק למכור ולברוח בשיא לקראת החזרה מטה.
- 1.כ 07/11/2017 20:22הגב לתגובה זואם אל על תחזור להציג נתונים רעים- מה יעלה בגורל מימון המטוסים החדשים ? להזכירך שדה תעופה חדש בדרום יאכלס ענקיות לואוקוסט שיביאו תיירים מחו"ל לאילת וכדי לחזור מלאים לאירופה יורידו מחירים לרצפה....
צילום: UMA media, Pexelsשלושת האסים שבלעדיהם אנבידיה אבודה
הייניקס, סמסונג ומיקרון, יצרניות זיכרונות ה-HBM4 שצפויים להיות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, חשובות מאוד למלכת השבבים שחייבת לשמור על מעמדה בעוד מתחרותיה נושפות בעורפה
זיכרונות HBM4, דור חדש של זיכרונות בעלי רוחב פס גבוה, שצפוי להוות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, הם הגביע הקדוש של שוק השבבים כיום. אנבידיה, כמלכת שוק השבבים שנאלצת כל העת להשקיע מאמצים בשמירה על מעמדה מול מתחרות כמו AMD וברודקום, זקוקה להם כמו אוויר לנשימה.
ה-HBM4 הוא השלב או הגרסה הרביעית בסדרת זיכרונות HBM, אחרי HBM1,HBM2 ו-HBM3 (כולל השדרוג HBM3E). כל דור מתאפיין בשיפורים משמעותיים בביצועים, ברוחב הפס של הזיכרון, בצריכת החשמל, וביכולת הצפיפות של הזיכרון, כך ש-HBM4 הוא הדור הכי מתקדם ומעודכן מבין סדרת HBM שבלעדיו אנבידיה לא תוכל להאיץ ביצועים במעבדיה.
אנבידיה צריכה את כרטיס הזיכרון HBM4 בעיקר כדי לתמוך בעיבוד נתונים מהיר ויעיל במערכות שלה, במיוחד בתחומי הבינה המלאכותית ,AI למידת מכונה ומחשוב ביצועים גבוהים. זיכרון HBM4 מציע רוחב פס גבוה במיוחד ותצרוכת חשמל נמוכה משמעותית ביחס לזיכרון DDR4 וצפיפות זיכרון גבוהה המאפשרת לשלב זיכרון רב במקום קטן. זה מאפשר לאנבידיה להאיץ ביצועים במעבדים ובמעבדי גרפיקה שלה, תוך הפחתת צריכת הכוח ושיפור יעילות העבודה מול כמויות עצומות של נתונים במקביל.
פיתוח HBM4 - מי השחקניות העיקריות?
יצרניות ה-HBM4 המובילות כיום אינן כולן דרום-קוריאניות, אך מרביתן מרוכזות בדרום קוריאה. החברות המרכזיות הן:
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
SK Hynix: דרום-קוריאנית, מובילה בפיתוח ובייצור המוני של HBM4, עם שיפורים משמעותיים ברוחב הפס ויעילות אנרגטית. נחשבת ליצרנית הגדולה בתחום זה כרגע ומבוססת טכנולוגיות ייצור מתקדמות.
צילום: UMA media, Pexelsשלושת האסים שבלעדיהם אנבידיה אבודה
הייניקס, סמסונג ומיקרון, יצרניות זיכרונות ה-HBM4 שצפויים להיות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, חשובות מאוד למלכת השבבים שחייבת לשמור על מעמדה בעוד מתחרותיה נושפות בעורפה
זיכרונות HBM4, דור חדש של זיכרונות בעלי רוחב פס גבוה, שצפוי להוות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, הם הגביע הקדוש של שוק השבבים כיום. אנבידיה, כמלכת שוק השבבים שנאלצת כל העת להשקיע מאמצים בשמירה על מעמדה מול מתחרות כמו AMD וברודקום, זקוקה להם כמו אוויר לנשימה.
ה-HBM4 הוא השלב או הגרסה הרביעית בסדרת זיכרונות HBM, אחרי HBM1,HBM2 ו-HBM3 (כולל השדרוג HBM3E). כל דור מתאפיין בשיפורים משמעותיים בביצועים, ברוחב הפס של הזיכרון, בצריכת החשמל, וביכולת הצפיפות של הזיכרון, כך ש-HBM4 הוא הדור הכי מתקדם ומעודכן מבין סדרת HBM שבלעדיו אנבידיה לא תוכל להאיץ ביצועים במעבדיה.
אנבידיה צריכה את כרטיס הזיכרון HBM4 בעיקר כדי לתמוך בעיבוד נתונים מהיר ויעיל במערכות שלה, במיוחד בתחומי הבינה המלאכותית ,AI למידת מכונה ומחשוב ביצועים גבוהים. זיכרון HBM4 מציע רוחב פס גבוה במיוחד ותצרוכת חשמל נמוכה משמעותית ביחס לזיכרון DDR4 וצפיפות זיכרון גבוהה המאפשרת לשלב זיכרון רב במקום קטן. זה מאפשר לאנבידיה להאיץ ביצועים במעבדים ובמעבדי גרפיקה שלה, תוך הפחתת צריכת הכוח ושיפור יעילות העבודה מול כמויות עצומות של נתונים במקביל.
פיתוח HBM4 - מי השחקניות העיקריות?
יצרניות ה-HBM4 המובילות כיום אינן כולן דרום-קוריאניות, אך מרביתן מרוכזות בדרום קוריאה. החברות המרכזיות הן:
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
SK Hynix: דרום-קוריאנית, מובילה בפיתוח ובייצור המוני של HBM4, עם שיפורים משמעותיים ברוחב הפס ויעילות אנרגטית. נחשבת ליצרנית הגדולה בתחום זה כרגע ומבוססת טכנולוגיות ייצור מתקדמות.
