גמר ווימבלדון טניס
צילום: צילום מסך

ביש המזל של הטניסאי האגדי בוריס בקר - או כיצד מעלימים 100 מיליון יורו?

אלמוג עזר | (7)
נושאים בכתבה טניס פשיטת רגל

בוריס בקר היה אגדה של ממש בשנות השמונים והתשעים במגרש הטניס, אך ככל הנראה, בכל הנוגע לניהול כספו, הוא פחות מוכשר. התקשורת הגרמנית חושפת היום, חודש לאחר שבקר ביקש להכיר בו כפושט רגל, את הסיבות לצרותיו הכלכליות. על פי טענות התקשורת, בקר איבד את רוב הונו בעסקאות מפוקפקות בתעשיית הנפט הניגרי. נציין כי הונו של בקר הוערך בזמנו בסך של 100 מיליון יורו. 

בדר שפיגל פרסמו כי בקר ביצע בשנים האחרונות השקעות מאסיביות בתחום הגז והנפט בניגריה והיה בקשר עם ברונים מקומיים. בשפיגל הצביעו על השקעה פרטנית אחת בחברה מקומית ניגרית בסך של יותר מ-10 מיליון דולר.

נציין כי המדינה האפריקנית היא מן המובילות בייצור הנפט ביבשת בפרט ובעולם בכלל. אם כי בשנים האחרונות, תעשיית הנפט שלה נפגעה אנושות מחוסר השקט הפוליטי שמופעל על ידי התקוממויות עממיות וארגון הטרור בוקו חראם. תוסיפו לכך את הצניחה במחיר הנפט שהתרחשה בשנתיים האחרונות מ-105 דולר לחבית לכדי פחות מ-50 דולר ותבינו את הסביבה עמה התמודד בקר. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אחד העם 22/07/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
    לא ברור אדם שצבר כזה הון לא משליש מהותיו. מה זה השטויות האלה חברות בניגריה....מי משקיע בניגריה כלכלת עולם רביעי
  • בא 23/07/2017 09:30
    הגב לתגובה זו
    כזה ? הבעיה שהשקעות זאת בדכ שחיתות ,ולנביאים אסור לגעת בזה .
  • נסים 23/07/2017 08:05
    הגב לתגובה זו
    מעותיו ולא מהותיו קודם כל לפני הערות צריך ללמוד עברית.שנית ודאי שקבל יעוץ וזה היעוץ שק בבל.רק שצריך להאמין שיש מי שמחליט האם הכסף ישאר אצלו
  • 3.
    דניאל 22/07/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    100 מליון אירו ובמקום להשקיע חלק בסולידי להרוויח ולהנות מהחיים הלך על מהלך גרידי וקיבל שטרונגול...
  • בא 23/07/2017 09:17
    הגב לתגובה זו
    החיים זמניים ויכולים להגמר בכול רגע .
  • 2.
    כותבי תרחישים 22/07/2017 01:13
    הגב לתגובה זו
    סעודיה לא היתה גורמת לקריסת מחיר הנפט! מקודם כתבנו- שבגלל שפוטין-שתומך באסעד ( והשיע האירנים) תקף עם ח"א האויר שלו את המורדים הסונים לסעודיה(בשתף ישראל) לא נישארה ברירה אלה להפיל את מחיר הנפט מ 60-5 $ ל 27 $ =ונכון להיום הנפט 45-6 $=- בגלל ועקב שתי פגישות של פוטין עם הסעודים ולכן הנפט עלה ל 40-50 בתמורה= פוטין הוציא את חיל האויר שלו מסוריה- בינתיים? כסעד נגד פוטין אירן ואסעד
  • 1.
    עצוב.... (ל"ת)
    בוב 21/07/2017 23:56
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social