אקסלנס לקראת דו"חות דלתא: "צופים שיפור קל ועמידה בתחזיות"

חברת האופנה שרשמה דו"ח חלש מאוד ברבעון הקודם צפויה להציג שיפור בשיעור המכירות ברבעון האחרון
נדב לוי |

חברת האופנה הישראלית דלתא צפויה לפרסם הערב את דו"חותייה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה, ולהציג שיפור ביחס לרבעון המקביל אשתקד זאת בעיקר בשל רכישת פעילות חטיבת ה-CBC של תאגיד האופנה הבינלאומי, חברת VF Corporation בחודש יולי האחרון. 

בתוך כך, בהמתנה לפרסום הדו"חות הערב, מעריכה האנליסטית מיכל אלשיך מאקסלנס כי "אחרי דו"ח חלש מאוד ברבעון הקודם, הפעם אנחנו צופים שיפור קל מאשתקד ועמידה בתחזית. הרווח הנקי של דלתא צפוי לעלות מכ-17 מיליון דולר לכ-19 מיליון דולר, מזה כ-1 מיליון דולר מיוחס לרכישת פעילות חטיבת ה-CBC של תאגיד האופנה הבינלאומי, חברת VF Corporation בחודש יולי האחרון".

ביחס לשיעור המכירות אלשיך צופה כי דלתא תציג "עלייה של כ-28% ותעמוד על 367 מיליון דולר אך בניטרול הרכישה, הצמיחה תהיה מתונה ותעמוד על שיעור של כ-1.7%. ברווחיות התפעולית אנו צופים עלייה קלה מכ-7.8% לכ-8.1%. למרות עלייה נאה ברווח התפעולי מ-22 מיליון דולר ל-30 מיליון דולר (כולל הרכישה) אנו צופים עלייה מתונה בלבד ברווח הנקי בשל עלייה בהוצאות המס, שאשתקד היו נמוכות באופן חריג בשל ניצול הפסדי מס".

"בהסתכלות שנתית, אנו צופים שדלתא תעמוד בתחזית ל-2016 כפי שפורסמה ברבעון האחרון. התחזית האורגנית, ללא רכישות שנעשו ב-2015 והרכישה האחרונה מיולי 2016 שלCBC , משקפת שנה של סטגנציה. זאת בשל חולשה מהותית בשוק האופנה בארה"ב שקיזזה את השיפור באירופה".

לדברי אלשיך "שנת 2017 מגיעה לאחר שנה אורגנית חלשה למדי ב-2016, עם ירידה במכירות ויציבות בשולי הרווח עקב התייעלות ובעיקר שינוי בתמהיל: פחות מכירות לוואל מארט, ששיקף רווחיות נמוכה". אלשיך מוסיפה כי "ברמה אורגנית אנו צופים כי 2017 תשקף יציבות עם צמיחה של כ-3% ושיפור קל ברווחיות, עם כניסת המפעל החדש בויאטנם במחצית השנייה של 2016. הכללת הרכישה על פני שנה מלאה צפויה להוסיף לעלייה מהותית במכירות וברווח, כאשר את כל פעולות ההתייעלות בגין הרכישה אנו סבורים כי החברה תציג כהוצאות חד פעמיות".

"דלתא טומנת בחובה פוטנציאל בטווח ארוך בשל פונדמנטלס חיוביים וניהול טוב, אך סיכוני השוק, בדגש על ארה"ב וכן התלות במזג האוויר ובהצלחת הרכישה, שכוללת אתגרים לא קטנים, בין היתר: חיזוק מותג היוקרה בג'ינסים, צמיחה בענף עצמו וכן התייעלות פנימית, עדיין מאיימים. המודל שלנו כולל את תחזיות החברה לעמידה בתחזית ל-2016 וכן שקלול של הרכישה האחרונה (CBC), עם צפי לשיפור בנרכשת בשל התייעלות כבר ב-2017".

אלשיך מסכמת כי "בשקלול אלו, אנו מותירים את ההמלצה על תשואת שוק, עם מחיר יעד של 117 שקל, המשקף אפסייד של כ-8% על מחיר המניה הנוכחי. כל עוד לא נראה התייצבות בסביבת הפעילות, שנרגיש עימה בטוחים ו/או תחילת תוצאות בשטח לחיוב עקב הרכישה אנו מעדיפים להמתין למועד כניסה אטרקטיבי יותר ברמת התמחור ונותרים ניטרליים בהמלצה במחיר הנוכחי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

נציין כי מניית דלתא רשמה מתחילת השנה הנוכחית ירידה של כ-3%, כאשר את השנה החולפת סיימה המניה בתשואה חיובית צנועה של כ-6%. החברה נסחרת בבורסה בת"א בשווי שוק של כ-2.7 מיליארד שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.