נעילה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק זינק 1.1%, טבע צללה 8.36%, הנפט זינק

טבע פרסמה דו"חות חלשים ועדכנה מטה את התחזית השנתית - המניה התרסקה בוול סטריט במחזור גדול
אלמוג עזר | (7)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים, כאשר מהזווית הישראלית, המניות הדואליות סיפקו עניין רב. מניית טבע התרסקה היום בוול סטריט במחזור גדול של 26.4 מיליון כאשר המניה נחתכה ב-8.36% ונקבעה על 37.64 דולר למניה. בתוך כך, מניית טבע איבדה כ-48% מאז חודש יולי אשתקד.

בוול סטריט, המדדים נסחרו לאורך רוב שעות המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כאשר בשעתיים האחרונות למסחר המסכים נצבעו בירוק וננעלו בעליות בהובלת הנאסד"ק שעלה 1.1%, מדד ה-S&P 500 הוסיף 0.78% ואילו הדאו ג'ונס התחזק 0.29% וסגר יום שביעי ברציפות של עליות שערים. ברקע לעליות פורסמו לפני פתיחת המסחר נתוני מאקרו טובים מהצפוי. מניות הטכנולוגיה מתקנות בחדות לאחר הירידות שאפיינו אותן בימים האחרונים. מניית גוגל (סימול: GOOG) עלתה 3%, אפל (סימול: APPL) הוסיפה 1.3%.

טבע צללה 8.36% לאחר הורדת התחזיות לשנת 2016 כולה, טאואר זינקה 5.73% אחרי הדו"חות וצפי אופטימי להמשך. (לכתבה המלאה)

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

כאמור, אתמול נרשמה מגמה מעורבת כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות גרמו לנאסד"ק לרדת 0.4%. הירידות במניות הטכנולוגיה נרשמות ברקע לבחירתו בשבוע שעבר של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב שצייץ במהלך הקמפיין שלו שיפעל נגד שימושן של חברות הטכנולוגיה במקלטי מס. בניגוד למניות הטכנולוגיה, מניות הפיננסים בוול סטריט עד כה השבוע הציגו סנטימנט חיובי מאוד. בשבוע שעבר מדד מניות הפיננסים בניו יורק עלה מעל ל-20% ואתמול המשיך במסעו צפונה עם עלייה קרוב ל-2.5% (מניית בנק אוף אמריקה למשל, עלתה בשיעור של מעל ל-5%). עם פתיחת המסחר, מדד הפיננסים מתקן היום בשיעור של 1%.

יומן מאקרו

בשעה 15:30 (שעון ישראל) פורסם מדד מכירות קמעונאיות בארה"ב לחודש אוקטובר, שעלה החודש בשיעור של 0.8%, לאחר שכבר בחודש ספטמבר עלה בשיעור של 1%. בתוך כך פורסמו גם עלויות הייצוא והייבוא במדינה שעלו בשיעור של 0.2% ו-0.5% בהתאמה. 

בחלקו השני של יום המסחר, מספר נציגים שונים של הבנק המרכזי האמריקני יערכו נאומים. בינם נזכיר את סטנלי פישר (סגן ראש הפד') וקפלן שלבטח יתייחסו לשאלת הריבית במדינה. נזכיר כי השוק סבור כמעט באופן מוחלט שהריבית תעלה בחודש דצמבר. על פי בורסת הנגזרים בשיקגו, סיכויי העלאת הריבית עלו היום מ-85% לכ-90.6%, כאשר מהמשקיעים סבורים שהפד' יעלה את הריבית בחודש הבא לשיעור של בין 0.5% ל-0.75%. 

מניות במרכז

הום דיפו (סימול: HD) - ענקית הציוד הביתי דיווחה על רווח של 1.6 דולר למניה והכנסות של 23.2 מיליארד דולר. מדובר בתוצאה טובה יותר מהצפי בשוק, כאשר גם מכירות בסניפים עלו בשיעור של יותר מ-5% בשנה האחרונה. 

טבע (סימול: TEVA) - חברת טבע פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי וחתכה את התחזיות לשנת 2016 כולה בצל ירידת מכירות תרופת הדגל, הקופקסון.

מובילאיי (סימול: MBLY) - החברה הישראלית לטכנולוגיה הציגה רווחים והכנסות גדולות מהצפוי בוול סטריט. מנכ"ל החברה ציין כי נרשם גידול בעסקי הליבה של החברה. אם כי המניה, שצנחה כבר מעל ל-5% במהלך המסחר, ננעלה בירידה של 0.3% בלבד. 

טאואר (סימול: TWER) - חברת השבבים הישראלית פרסמה את הדו"ח והציגה מכירות שיא של 326 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. מדובר בעלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל של 2015. בתוך כך טאואר סיפקה תחזית אופטימית לשנת 2016 ולרבעון הרביעי. 

בשורה העליונה, טאואר עקפה במעט את התחזיות המוקדמות של האנליסטים שצפו הכנסות של 325 מיליון דולר ברבעון. בשורה התחתונה, טאואר רשמה רווח נקי של 51 מיליון דולר, המהווה זינוק של 54% לעומת הרבעון השלישי של 2015. הרווח למניה הסתכם ב-58 סנט למניה, לעומת רווח של 18 סנט למניה ברבעון המקביל של 2015. מדובר בנתון שעקף בהרבה את תחזיות האנליסטים לרווח של 41 סנט למניה. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יעקב 16/11/2016 06:03
    הגב לתגובה זו
    החברה חייבת להתייעל. די עם הבונוסים ומשכורות מנופחות. די עם חלוקת מניות לעובדים ולמנהלים. לסגור אתרים. להפסיק חלק מהשיווק. די עם הפינוקים כאשר המניה מטביעה את הפנסיות בישראל !!
  • 5.
    מנכל טבע חייב ללכת הביתה! (ל"ת)
    המתחזה 16/11/2016 00:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עןשים לטבע מה שעשו לטאואר (ל"ת)
    ר 15/11/2016 23:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נילי 15/11/2016 23:07
    הגב לתגובה זו
    לבצע שינויים בתפעול החברה. לא ייתכן שימשיכו כך ! .
  • 2.
    איי..איי..כואב ! מלקים את טבע על עכוזה ...עם שוט מכאיב (ל"ת)
    עברי בישראל 15/11/2016 23:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארי 15/11/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    מניית DRYS טסה היום עוד 120 אחוז (נכון לעכשיו בשעה 8) ומשלימה מהלך של 1500 אחוז!!! בשבוע האחרון! פשוט מדהים
  • עד 10 לנובמבר השער היה 5$ , אתמול כבר 73$ , אכן מדהים (ל"ת)
    זיפו 16/11/2016 06:13
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: