סגירה בוול סטריט: מדד ה-S&P 500 נחלש 0.3%, מחיר הנפט ירד 0.8%

מניית בנק אוף אמריקה עלתה 0.3%, דויטשה בנק נחלשה 0.3%, מניות וולס פארגו וג'י.פי מורגן השילו 0.5%
אלמוג עזר | (11)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה של ירידות קלות. ה-S&P 500 הנאסד"ק והדאו ג'ונס ירדו 0.3%. לאורך המסחר פורסמו נתונים משוק הייצור האמריקני - מדד הייצור של האמפייר סטייט ומדד הייצור לחודש ספטמבר שסיפקו תמונה פושרת מאוד בנוגע למצבו של הסקטור ובהתאמתו להתחזקות הדולר אל מול מטבעות העולם. - לקריאה מלאה. בתוך כך, הדולר עלה היום לשיא של 7 חודשים אל מול היורו (1.1 דולר ליורו). 

בחלקו השני של יום המסחר, נאם סגן יו"ר הפד' סטנלי פישר. בנאומו טען כי יש להיזהר מהשלכות של ריבית נמוכה בשווקים. לטענתו, ריבית נמוכה לאורך זמן עשויה להוביל למיתון כלכלי ארוך ועמוק יותר. נאומו של פישר נעשה במסגרת ה"מועדון הכלכלי" של ניו יורק שעם חבריו נמנים כמה מהאנשים הבולטים במנהטן, בהן בכירי וול סטריט. לקריאה מלאה

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

S&P 500 0.13%

עונת הדו"חות בוול סטריט נמשכה היום עם פרסום של אחד מהבנקים הגדולים במדינה - בנק אוף אמריקה (סימול: BAC). הבנק הציג רווחים והכנסות גבוהות מתחזית השוק. בכך מצטרף דיווח הבנק לדיווחם של בנקים גדולים אחרים - גולדמן זאקס, וולס פארגו וסיטי בנק מיום שישי האחרון שעקפו את התחזיות. מניית הבנק עלתה היום בשיעור הקרוב ל-0.3%.

סחורות: מחיר הנפט ירד היום 0.8%, למחיר של 49.9 דולר לחבית. ביום שישי האחרון דו"ח בייקר יוז הציג עלייה בכמות האסדות המפיקות בסקטור הנפט האמריקני לכדי 432 אסדות. מדובר בכמות הגבוהה ביותר של אסדות פעילות מאז פברואר האחרון בארה"ב. 

מניות בכותרות 

דויטשה בנק (סימול: DB) - על פי רויטרס, הבנק עשוי לשנות את האסטרטגיה שלו בענף האמריקני. הבנק אמנם אינו צפוי לבטל את פעילותו בארה"ב, אך כנראה שיצמצם אותה באופן ניכר. דויטשה בנק אמור עדיין לשלם קנס בגובה של 14 מיליארד דולר ממשרד המשפטים האמריקני, אם כי הסכום הסופי נמצא עדיין בדיונים. 

וולס פארגו (סימול: WFC) - לאחר שהבנק פרסם את הדו"ח לרבעון השלישי של השנה, בחברת  Keefe Bruyette & Woods הורידו את דירוג המניה לכדי "ביצוע שוק" והציבו למניה מחיר יעד של 48 דולר. מדובר בירידה של תשעה דולרים במחיר היעד של הבנק שאיבד רק בחודש האחרון את התואר "הבנק הגדול בעולם", לאור חשיפת דבר המרמה בסניפיו הבנק כאשר נפתחו חשבונות בנק מזויפים. 

גרופון (סימול: GRPN) - חברת Wedbush העלתה את דירוג מניית חברת הקופונים לכדי "ביצועי יתר", מביצועים "ניטרלים". זאת לאור העלייה בטראפיק של אתר החברה והעלייה במלאים. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אברהם 17/10/2016 22:24
    הגב לתגובה זו
    מחר דלק קבוצה עולה ב5 אחוז כך נוסט את ירידות טבע
  • 7.
    רועי 17/10/2016 21:54
    הגב לתגובה זו
    בימים הקרובים מניית דויטשב בנק תתכנס לנפילה סופית וקריסת הבנק, מייד לאחר הבחירות השוק בארה"ב הברית יכנס למפולת. הכלכלה האמריקאית במיתון אך הם מושכים את השוק למעלה עד הבחירות. בינתיים מחממים מנועים מול רוסיה אולי עד עימות צבאי או כלכלי כדי להסיח את דעת ההמון מהקריסה הפיננסית. 1987 או 2008 דופקים שוב בדלת כי שום דבר לא השתנה. מנכ"לי הבנקים אחראים להונאות כמו ג'יי פי מורגן ללא הבאה לדין. העם זועם וטרמפ ינצח.
  • 6.
    מחר הפתעה על בוקר ! (ל"ת)
    חיים גת 17/10/2016 20:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שום מילה על ליויתן ומה שהיה בתורכיה??????????????????? (ל"ת)
    ביזפורטל 17/10/2016 19:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי שמחזיק טבע מחר פותחים לו את השושנה (ל"ת)
    המנכל זבל זבלם 17/10/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
  • אבי 17/10/2016 23:19
    הגב לתגובה זו
    לידיעתך גם אתה מחזיק בטבע בדרך כזו או אחרת דרך קרהות פנסיה, קופות גמל או קרן השתלמות. כולנו באותה סירה אוכלים אותה כך או אחרת.
  • 3.
    מתיחות חזקה עם רוסיה הדולר הולך לקפוץ (ל"ת)
    זקן בבורסה 17/10/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    avi abs 17/10/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    במעוף עושים כסף והרבה בפוטים חחחח תענוגגגגגגגגגגגגגגגגגגגגגגג
  • 1.
    avi abs 17/10/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    מחזיק כמות אדירה של פוטים תעעעעעעעעעעעעעעעעעעעענוג ותודה ל NDX
  • מפולת 17/10/2016 19:18
    הגב לתגובה זו
    צודק בגדול
  • מחר 17/10/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    המפולת הגדולה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: