דיווח: רוסיה מתייעצת עם סעודיה - הנפט חצה את ה-45 דולר

גיא בן סימון | (6)
נושאים בכתבה נפט

מחיר הנפט זינק היום בכ-2.7% והתקרב לכדי מחיר של 46 דולרים לחבית. ברקע לעליות הופיע הדיווח לפיו רוסיה וסעודיה דנים באפשרות להקפאת תפוקה כדי לתמוך במחיר הנפט. לפני יותר משבוע רוסיה טענה כי אין עדיין בסיס לשיחות על הקפאת תפוקה, אך כעת ה-CNBC מצוטט עיתון במזה"ת לפיו רוסיה מתייעצץ עם סעודיה בעניין.

על הספקולציות להקפאת תפוקה דווח עוד בשבוע שעבר לקראת פגישה לא רשמית בספטמבר הקרוב של המפיקות חברות אופ"ק. סעודיה, המפיקה הגדולה ביותר באופ"ק, כבר אותתה על הסכמה לייצוב מחיר השוק שסובל מעודף היצע אדיר בשנתיים האחרונות. נציין כי למרות הכוונות הטובות, בשטח התמונה נראית אחרת לגמרי כאשר סעודיה רשמה ביולי האחרון הפקת שיא של יותר מ-10 מיליון חביות ליום.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אסף 25/08/2016 01:56
    הגב לתגובה זו
    כלי הרכב יותר יעילים לכן צריך פחות נפט! בנוסף לתכנולוגית הפצלים החזקהUSA.מי שמוריד תפוקה מפסיד לקוחות!
  • 4.
    בקרוב 200$ לחבית (ל"ת)
    אבו ריאד 16/08/2016 07:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הראל 15/08/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    בהקטנת ייצור ב10 אחוז הם מקבלים מחיר כפול. אבל השכל שלהם נמצא איפה שהם יושבים.
  • 2.
    הרוסים 15/08/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    מורדים תומכי סעודיה אלא דעאש בלבד בתמורה סעודיה תתמוך בהקפאה מחירי הנפט יעלו
  • 1.
    כותבי תרחישים 15/08/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    הזוי ?! מדוע ?? !!!!! 1 פוטין ואובמה ביקרו בישראל ? 2-הנשיאים ריבלין+פרס שלחו תנחומי למות מלך סעודיה -עבדללה (הנוכחי- האח -סלמן) 3-מדוע מחירי הנפט צנחו ל 27 $ ? 4- מדוע נציג רוסי הגיע לריאד? ולאחר הביקור מחיר הנפט עלה ל 50$ 6- מדוע מטוס סעודי נחת בישראל? 7-מדוע הגנרל הסעודי =אנוואר אשקי= ביקר בישראל ביחד עם משלחת ? 8-מדוע ביבי ביקר אצל פוטין 4 פעמים ב6 חודש 9-מדוע ביבי החליפ את השר יעלון בליברמן?! כל הנל קשור בתיכנון למתקפה להפלתו של אסעד ופירוק סוריה ל 2-3 מדינות פוטין הגיע למיפגשים בישראל על ביבי ופרס כדי להציל את נמל הצוללות של רוסיה בסוריה נמלי טרטס ולאטקיה- וכן הצלת 27 מיליארד שרוסיה נתנה לאסד- של מי הכסף הנל ?- ומה הצבע שלו ? עקבו אחר התגובות שלנו בנושא מ 2012 ראו היכן קראתם
  • בדקתי את התרחישים שלך משנת 2012 הכל טעויות (ל"ת)
    eueu 15/08/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.