דיווח: רוסיה מתייעצת עם סעודיה - הנפט חצה את ה-45 דולר

גיא בן סימון | (6)
נושאים בכתבה נפט

מחיר הנפט זינק היום בכ-2.7% והתקרב לכדי מחיר של 46 דולרים לחבית. ברקע לעליות הופיע הדיווח לפיו רוסיה וסעודיה דנים באפשרות להקפאת תפוקה כדי לתמוך במחיר הנפט. לפני יותר משבוע רוסיה טענה כי אין עדיין בסיס לשיחות על הקפאת תפוקה, אך כעת ה-CNBC מצוטט עיתון במזה"ת לפיו רוסיה מתייעצץ עם סעודיה בעניין.

על הספקולציות להקפאת תפוקה דווח עוד בשבוע שעבר לקראת פגישה לא רשמית בספטמבר הקרוב של המפיקות חברות אופ"ק. סעודיה, המפיקה הגדולה ביותר באופ"ק, כבר אותתה על הסכמה לייצוב מחיר השוק שסובל מעודף היצע אדיר בשנתיים האחרונות. נציין כי למרות הכוונות הטובות, בשטח התמונה נראית אחרת לגמרי כאשר סעודיה רשמה ביולי האחרון הפקת שיא של יותר מ-10 מיליון חביות ליום.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אסף 25/08/2016 01:56
    הגב לתגובה זו
    כלי הרכב יותר יעילים לכן צריך פחות נפט! בנוסף לתכנולוגית הפצלים החזקהUSA.מי שמוריד תפוקה מפסיד לקוחות!
  • 4.
    בקרוב 200$ לחבית (ל"ת)
    אבו ריאד 16/08/2016 07:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הראל 15/08/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    בהקטנת ייצור ב10 אחוז הם מקבלים מחיר כפול. אבל השכל שלהם נמצא איפה שהם יושבים.
  • 2.
    הרוסים 15/08/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    מורדים תומכי סעודיה אלא דעאש בלבד בתמורה סעודיה תתמוך בהקפאה מחירי הנפט יעלו
  • 1.
    כותבי תרחישים 15/08/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    הזוי ?! מדוע ?? !!!!! 1 פוטין ואובמה ביקרו בישראל ? 2-הנשיאים ריבלין+פרס שלחו תנחומי למות מלך סעודיה -עבדללה (הנוכחי- האח -סלמן) 3-מדוע מחירי הנפט צנחו ל 27 $ ? 4- מדוע נציג רוסי הגיע לריאד? ולאחר הביקור מחיר הנפט עלה ל 50$ 6- מדוע מטוס סעודי נחת בישראל? 7-מדוע הגנרל הסעודי =אנוואר אשקי= ביקר בישראל ביחד עם משלחת ? 8-מדוע ביבי ביקר אצל פוטין 4 פעמים ב6 חודש 9-מדוע ביבי החליפ את השר יעלון בליברמן?! כל הנל קשור בתיכנון למתקפה להפלתו של אסעד ופירוק סוריה ל 2-3 מדינות פוטין הגיע למיפגשים בישראל על ביבי ופרס כדי להציל את נמל הצוללות של רוסיה בסוריה נמלי טרטס ולאטקיה- וכן הצלת 27 מיליארד שרוסיה נתנה לאסד- של מי הכסף הנל ?- ומה הצבע שלו ? עקבו אחר התגובות שלנו בנושא מ 2012 ראו היכן קראתם
  • בדקתי את התרחישים שלך משנת 2012 הכל טעויות (ל"ת)
    eueu 15/08/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.