דו"חות אמות: גידול של 4% ב-NOI, המניה מזנקת במחזור ענק

אמות מציגה גידול של כ-4% ב-NOI לשנת 2015 שהסתכם בכ-512 מיליון שקל וגידול של כ-10% ב-FFO לשנת 2015 שהסתכם בכ-323 מיליון שקל

ענת דניאלי |

חברת אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ מדווחת היום (ד') על תוצאות הרבעון הרביעי ועל התוצאות לשנת 2015 המציגות צמיחה בכל הפרמטרים. לפי הדוח הכספי, ה-NOI בשנת 2015 עלה בכ-4% והסתכם בכ-512 מיליון שקל לעומת כ-493 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד. ה-FFO בשנת 2015 עלה בכ-10% והסתכם בכ-323 מיליון שקל לעומת כ-294 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד. אבי מוסלר, מנכ"ל אמות: "תוצאות שנת 2015 מציגות צמיחה בכל הפרמטרים של החברה שאף עקפו את תחזיותינו המוקדמות".

מניית אמות -3.71% לחץ וגרור להזזה מזנקת 3% במחזור גדול של 23 מיליון שקלים, המחזור השלישי בגודלו בבורסה ונציין כי המחזור היומי הממוצע במני עומד על 2.5 מיליון שקלים בלבד. 

 

הדוח הכספי מציג גם כי ה-FFO  למניה בשנת 2015 עלה בכ-7% והסתכם בכ-117 מיליון ש"ח לעומת כ-109 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד. ה-NOI מנכסים קיימים (Same property NOI) ברבעון הרביעי לשנת 2015 גדל בכ-3.6% והסתכם בכ-125.8 מיליון שקל, לעומת כ-121 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד. בנוסף, שיעור התפוסה צמח בשנת 2015 ל-97%, לעומת 94.2% בשנת 2014, גידול של 2.8%.

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות מסר: "תוצאות שנת 2015 מציגות צמיחה בכל הפרמטרים של החברה שאף עקפו את תחזיותינו המוקדמות, בדגש הגידול של כ-7% ב-FF0 למניה. בהתאם למדיניותנו, עם פרסום הדוחות השנתיים פרסמנו את תחזיותינו לשנת 2016 ואנו מצפים כי היא שנה זו תהיה טובה באופן משמעותי משנת 2015.

מוסלר הוסיף כי, "בשנה האחרונה המשכנו בשיווק מגדל אטריום תוך התמקדות במחירי היעד התואמים את איכות המגדל והשכרתו לשוכרים איכותיים ומובילים בשוק...אנו מרוצים מאוד מקצב התקדמות ההשכרות שעומדות על כ-65% ורואים עליה בביקושים והתעניינות גוברת של שוכרים פוטנציאליים איכותיים ומובילים בבניין. בכוונתנו להמשיך ולפעול על פי האסטרטגיה ארוכת טווח בה אנו פועלים בעשור האחרון ולעשות את מירב המאמצים ולהשקיע את מיטב המשאבים על מנת להשיא ערך לבעלי מניותינו גם בהמשך הדרך". 

תגובות האנליסטים:

ישי ששון, אנליסט בירושלים ברוקראז': "התוצאות מאוד יפות ומחזקות את מה שאנו סבורים כבר זמן רב. אמות מציגה ניהול נכון, הן מבחינה ריאלית והן מבחינת מימון החברה ומדיניות נכונה בהיבט ההשכרות ושכ"ד. למעשה, החברה לא מתפשרת בקלות מצד אחד, אך לטווח הארוך ההכנסות עולות כפי שניכר ב-NOI. בנוסף, המימון גדל נוכח פעילות משמעותית בהגדלת תזרים המזומנים והורדת ההוצאות".

ששון אף הוא התייחס להצלחה במגדל 'אמות אטריום' המהווה מנוע משמעותי ברווחים: "מגדל אריטיום שנבנה ברמת גן, מציג תוצאות מעולות עם שיעור השכרות של 51% עם וכיום אף מתקיים מו"מ מתקדם של עוד כ-14% חוזים הצפויים להיחתם בקרוב".

קיראו עוד ב"נדל"ן"

בהתייחס לתשואות, הדיבידנדים ומבט לשנת 2016 הוסיף: "אנחנו ממליצים קנייה במחיר יעד של 15.8 שקלים. כמו כן, יאמר לזכותה של אמות כי ישנו דיבידנד מאוד יפה בשנה הקרובה שיסתכם על פי שווי המניה בתשואה של 6% שהינה מהגבוהות, אולי אפילו הגבוהה מכולן בשוק הנדל"ן הישראלי". 

בן נובו שלם מאפסילון: "אמות הציגה תוצאות מרשימות ביותר, מעל ומעבר לציפיות שלנו שגם כך מלכתחילה היו מאוד גבוהות. בשנתיים האחרונות אמות התמודדה בגבורה עם מספר גדול של פינוי שטחים והשכרות מחדש של הנכסים במקביל החברה הצליחה לעלות את שיעור התפוסה מכ-94.2% בסוף שנת 2014 לשיעור התפוסה הנוכחי של כ-97%. בנוסף חשוב לציין שלחברה התנהלות פיננסים מאוד שמרנית, פיזור נכסים רחב, יכולות יזום עם הוכחות בשטח והנהלה מאוד איכותית. במבט קדימה, אנחנו מעריכים שכתוצאה מהמשך יזום של נכסים חדשים וירידה בעלויות המימון תשואת ה-FFO  המייצגת של אמות יותר גבוהה מתשואת ה-FFO הנוכחית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.

רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.