ישראייר מציגה שיא ברווחים, אידיבי ממשיכה להפסיד הון
עונת הדו"חות של שוק ההון הישראלי ממשיכה גם ביום שישי. חברת התעופה המקומית ישראייר פרסמה את הדו"ח הפיננסי שלה לרבעון השלישי והציגה את גובה הרווחים הגבוהה בתולדותיה. הרווח הנקי של החברה הגיע לסך של 51 מיליון שקלים,
הרווח הגולמי של הרבעון השלישי הסתכם ב-65 מיליון שקלים לעומת 38 מיליון שקלים בשנה שעברה. זינוק של 70%. ישראיי מציינת את השינוי בלוח הנתיבים שהביא לירידה בצריכת הדלק הממוצעת של הנוסעים.
בדומה לשאר חברות התעופה מסביב לעולם, גם ישראייר נהנית מהירידה בשווי מחירי הנפט העולמי. ההוצאה הרבעונית על דלק נאמדה ברבעון השלישי בכ-17.5 מיליון שקלים לעומת 20 מיליון בשנה שעברה. השפעת הירידה במחיר הדלק תרמה 5 מיליון שקלים בלבד לרווח הנקי של החברה.
בצד המפסידים של עונת הדוחות הנוכחית נמצאת חברת אידיבי שהציגה 183 מיליון שקלים ברבעון השלישי. ההפסד של אידיבי צמח בכ-41% לעומת שנה שעברה כאשר אשתקד ההפסדים הסתכמו ב-130 מיליון שקלים.
- תקדים בעליון: מבחן הרווח לצורך חלוקת דיבידנד לא יתחשב בהפסד עתידי
- משה סבח רוצה לרכוש את דסק"ש ב-2.1 מיליארד שקל - נו באמת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחישוב של שלושה חודשים, ההפסד של אידיבי מגיע לכדי 7 מיליון שקלים בלבד. שיפור משמעותי לעומת הפסד של 203 מיליון שקלים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה שעברה. הכנסות החברה עמדו ברבעון האחרון על 5.3 מיליארד שקל, ירידה של כ-20% לעומת השנה שעברה.
- 7.COBI- VENEZUELA 28/11/2015 23:55הגב לתגובה זוU PEOPLE HACE TO UNDERSTAND THAT MR. ELSTEIN IS NOT :GDEMAYECK SOME OTHER CRAZY .HE THERD GENERATION BILLIONER .HE HIS WINNER
- 6.הנסיך הקטן 28/11/2015 14:53הגב לתגובה זויש לחברה מאות מיליונים חובות והתחיבויות, כל הנכסים (המטוסים) משועבדים, "הבנק" המלווה הגדיר "אינה עומדת באמת מידה הפיננסיות שנקבעו ע"י הבנק". התשלום לקרן סקיי (ריבית דולרית גבוהה +דמי ניהול + "דמי הצלחה" עוד לא נחקר ונבדק.אבל...יש להם יחצנים מעולים !
- 5.רני 28/11/2015 13:21הגב לתגובה זוהנכס מתמוטט ? ממש לא הכל מתוכנן למטה וכשזה יקרה כנראה שהחברה תהיה פרטית לאחר הצעת הרכש ואלו הסיבות : 1. נכסים ובנין - ימכר הבנין בארהב במיליארד $ ויעלו דיבידנד מפלצתי לדסקש . 2. כלל ביטוח תמכר בפרמיה אדירה על מחירה בשוק. 3. סלקום ושופרסל סיימו את התחתית בעקבות ברדק גולן טלקום וקריסת מגה . 4. אדמה צפויה להעביר דיבידנד מפלצתי לדסקש ולהשאיר את האפציה בעינה . 5. ישראייר מתרגלת יופי למחירי הנפט ומציגה שיאים ברווח. האם מובן שהתקבול שיכנס מכלל ביטוח שווה ערך לחובות אידיבי פתוח , כל החרא מוצף כדי שאלשטיין ישיג הישגים בהצעת הרכש , כדי שיאפשרו לו למכור לעצמו / להרוויח זמן / להפוך הצעת רכש במזומן לחוב , אח"כ יבואו הכותרות "הצלחה לאידיבי והציבור כרגיל בחוץ" !!!!! אז שלא יעבדו עליכם
- 4.דניאל 27/11/2015 21:19הגב לתגובה זואחד שיודע היטב
- 3.הזועם 27/11/2015 11:18הגב לתגובה זוברבעון האחרון אז מאין. ההפסד?
- ag 27/11/2015 22:22הגב לתגובה זוישתפר בהמשך ימכרו את כלל .
- 2.עמוס 27/11/2015 10:00הגב לתגובה זוהחברה לא מצליחה להתאושש בגלל אסטרטגיה לא נכונה יש לה את שופרסל עם תזרים מזומן בעיתי יש לה את סלקום עם תזרים מזומן בעיתי יש את אדמה שלא יכולים להוציא משם מאומה ויש את היתר חב בקבוצה שאת העיקרית לא מצליחים למכור כמו כלל ביטוח שאין מכלל יכולת בגלל הרגולטור שמונע להפריט אותה או לפרק אותה ויש את דיסקונט הש ששולטת על החב הללו כולל ענף התיירות המלט ועוד חב אז חב האם אי די בי פיתוח חייבת לפרוע את האגחים ואין לה תזרים כרגע אז המצב בכי רע כמה כבר יכול אילשטיין לתמוך בקבוצה ללא תמורה חוזרת יש גבול יום אחד הוא יוותר ויחליט שדי לו וימכור לסינים או לאחרים במחיר נמוך ויברח כי ימאס לו להשקיע עוד ועוד ואני חושב שהטריגר לזה יקרה אם ימנעו ממנו דרך סלקום לרכוש את גולן טלקום אז זה יהיה התירוץ שלו לפרק את אי די בי סופית
- 1.מתברר שאלשטיין עושה עבודה טובה ובריבעון הבא יעברו לרווח (ל"ת)יוסי 27/11/2015 09:45הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
