סין תזריק חצי טריליון ד' לשוק המניות - מדד שנחאי טס
בורסות אסיה ננעלו בעליות שערים נאות בהובלת בורסת שנחאי ובכך ממשיכות את הסנטימנט החיובי בשוקי המניות בעולם לאחר הסכם החילוץ עם יוון. נציין כי המסחר היום באסיה היה מצומצם כאשר הבורסות של סינגפור, מלזיה, אינדונזיה והפיליפינים סגורות לרגל חגים מקומיים.
הסיפור האמיתי של היום היה ההודעה של הרשות לניירות ערך הסינית לקראת סוף המסחר שהודיעה כי בין 2.5 ל-3 טריליון יואן סיני יוזרקו לשוק המניות בשנחאי בכדי לתמוך במחירי המניות - בתגובה מדד שנחאי זינק ב-3.45%.
נזכיר כי אתמול מדדי המניות בוול סטריט נעלו במסכים ירוקים על רקע תוצאות מרשימות בעונת הדוחות מצד חברות טכנולוגיה ובנקים. מדד הנאסד"ק נעל בשיא כל הזמנים חדש. בינתיים החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים ביציבות מלבד מדד הנאסד"ק 100 שממשיך להראות טוב ומוסיף 0.4% במסחר בחוזים.
- 5.אז זה לא 17/07/2015 14:39הגב לתגובה זובמסגרת המלחמה בין הגושים..יעשה הדבר הבא: תימכרנה חצי טריליון דולר ארה"ב ( מתוך 4 טריליון)שמוחזקות באג"ח אמריקאי. זה יביא לזעזוע חזק בשווקים האמריקאים והעולמיים. ואז .. "לקנות" חצי טריליון דולר במניות סיניות...נו באמת..המכירה אמיתית..הקנייה ממש לא. ואף: מדוע לא עלו המדדים בסין ובעולם בעשרות אחוזים הים? מוזר הגלגל? נכון?
- 4.זה ייגמר רע ... (ל"ת)בועה 17/07/2015 11:23הגב לתגובה זו
- 3.עולם מטורף 17/07/2015 11:21הגב לתגובה זופונזי
- 2.קליפ 17/07/2015 10:23הגב לתגובה זוהסיניים העניים יממנו לעשירים חיי מותרות בזבוז ושפע!!!מציע לאמריקקים להלאים רכוש סיני שנקנה בזדון ע"י סינים. הגיע הזמן שהסיניות הצעירות יתפשטו ויתחילו לעבוד!!!
- מה אתה חולה מין למה שהסיניות יתפשטו לך בגלל הנאה שלך (ל"ת)לקליפ 17/07/2015 12:40הגב לתגובה זו
- 1.Tio 17/07/2015 10:17הגב לתגובה זובשפה של שפויים זה נקרא הלאמה.במילים אחרות המדינה תהיה הבעלים של חברות רבות בשווי 500 מליארד $. אחד התרגילים היותר מבריקים של קרנות גידור אמריקאיות, אין דברים כאלה. ריקון יתרות מטח קלאסי, נקיון כללי
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
