שימו לב - זה מה שצפוי לקרות השבוע למחיר הדלק בתחנות
מחיר הנפט בעולם נמצאת במגמת התאוששות, והשבוע הנהג הישראלי ירגיש זאת (שוב) בכיסו. בעדכון הקודם טיפס מחיר בדלק בתחנות ב-6 אגורות לליטר לרמה של 6.52 שקלים, ולפי נתונים שהגיעו לידי Bizportal, בעדכון הקרוב (הלילה שבין חמישי לשישי השבוע) צפוי מחיר הדלק להתייקר בעוד 10 אגורות למחיר של 6.62 שקלים (התייקרות של 1.5%).
אמנם העלייה הצפויה היא מינורית אך מאז פברואר האחרון, אז נגע מחיר הדלק ב-6.08 שקלים, מדובר בהתייקרות של כמעט 10%. מיכל דלק של טויטה קורולה מכיל 50 ליטר, וזה אומר שטנק מלא לגמרי התייקר ב-27 שקלים תוך חודשיים ל-331 שקלים. אבל נזכיר כי לפני כמעט שנה מחיר הדלק עמד על 7.6 שקלים, וזה אומר שטנק מלא שך 'קורולה' עמד על 360 שקלים. כלומר עדיין, בכל תידלוק נשארים לנהג הישראלי 50 שקלים בכיס.
נציין כי סביב העדכון הקודם (סוף חודש מארס) מחיר הנפט בעולם עמד על סביב 50 דולר לחבית ואילו ביום שישי האחרון סגר מחיר הנפט ברמה של 57.5 דולר לחבית וזה אחרי שמחיר הנפט ירד מאחר לאחר שכבר כמעט נגע לאחרונה במחיר של 60 דולר לחבית.
- 4.אלי 26/04/2015 14:17הגב לתגובה זואין קשר בין מחיר חבית לליטר בנזין
- פיני 26/04/2015 14:45הגב לתגובה זוטעות!!השיא של מחיר לחבית עמד על 147$
- 3.אל על 26/04/2015 12:28הגב לתגובה זווכך גם הטיפוס המלאכותי במניית אל על יגיע לסיומו בבום גדול שיעלה בהרבה כסף טיפש.
- 2.אליפז וגמלאי צהל 26/04/2015 12:09הגב לתגובה זואת התרמית הזו עלינו לעצור.בכל העולם קריסת מחירים ורק במדינה העלובה מס 5 ש"ח לליטר יוצר את השקר והסחטנות.כולנו למרי כדי להפסיק את השקר וההונאה
- 1.ישראלי 26/04/2015 11:39הגב לתגובה זואיך יכול להיות שהמחיר לליטר קרוב ל7 שקלים כאשר שווי חבית הוא פחות מ70$ ולפני שנה שחבית עלתה 110$ , ליטר דלק בתחנות עלה 7 וקצת שקלים לליטר מה יקרה שמחיר החבית יחזור ל80 ואף 90 דולר לחבית? נשלם 10 שקלים לליטרjQuery20308225278516765684_1430037095616
- מושיק 26/04/2015 14:59הגב לתגובה זולפני עליית מחירי הדלק, הגדילה הממשלה את המיסוי על הדלק. כאשר המחירים החלו להשתולל, הממשלה הורידה (במעט מאוד) את המס על הדלק. כאשר המחירים התחילו לרדת, הממשלה החזירה ביתר שאת את המיסים כך שבפועל, בעוד מחיר הנפט נמוך יותר מאשר היה קודם לכן, עליית המסים גרם לעליה במחיר בתחנות הדלק. לא מדויק לומר שמחיר בתחנת הדלק אינו קשור למחיר החבית. ניתן להניח, שאם המחירים יזנקו שוב ל80-90$, הדבר יגרום ללחץ על הממשלה להוריד את נטל המס. אני לא רואה מישהו שיהיה שווה נפש למחיר של 8 ש"ח לליטר (בפעם שעברה, זה היה הקש ששבר את גב הגמל והמס ירד).
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
