משרד האוצר משיק מחשבון לביטוח דירה - כנסו להשוות

המחשבון מאפשר השוואה בין החברות השונות לפי מחיר הביטוח ולפי ציון החברה במדד שירות לטיפול בתביעות
לירן סהר |

משרד האוצר עושה סדר בביטוח - אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון  השיק היום (ג') מחשבון להשוואה בין חברות הביטוח לצורך קבלת החלטה מושכלת בעת רכישת ביטוח דירה. ההשוואה תאפשר למבוטח לבחור את חברת הביטוח המתאימה לו ביותר.

המחשבון מאפשר השוואה בין החברות השונות לפי מחיר הביטוח ולפי ציון החברה במדד שירות לטיפול בתביעות, המספק מידע על איכות טיפול חברת הביטוח בתביעות. בנוסף, המחשבון מציג מידע חשוב לגבי הביטוח, כגון: השתתפות עצמית, כיסויים והרחבות שונים ללא עלות והנחות שונות.

המחשבון מהווה כלי אובייקטיבי להשוואה בין חברות ביטוח, ומאפשר גישה מהירה לחברות בלחיצת כפתור. המחשבון כולל מידע רחב לגבי מושגים בביטוח דירה, והשימוש בו ידידותי, פשוט ומותאם לטלפון נייד.

ביטוח הדירה מספק הגנה למבנה הדירה ולתכולתה מפני רעידת אדמה, שריפה, הצפה, גניבה וסיכונים נוספים. האגף רואה חשיבות רבה בהגברת התחרותיות בענף ביטוח דירות, וכן בהגברת המודעות לביטוח דירה. סך הכספים שנגבו על ידי 13 חברות הביטוח הפועלות בענף בשנת 2014 עמד על כ-1.6 מיליארד שקל. קיימים כ-1.2 מיליון משקי בית המבוטחים בביטוח דירה, שהם כ-55% ממספר משקי הבית בישראל.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "מחשבון השוואת ביטוחי הדירות הוא נדבך נוסף בתפיסת האגף המציבה את המבוטח במרכז. המחשבון יגביר את שקיפות וזמינות המידע לציבור ויעודד תחרות בין החברות השונות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.

רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.