חג'ג' מכרו בת"א 90 דירות ברבע מיליארד שקל בשבוע - כמה עולה דירה?
נראה שבסקטור דירות היוקרה העסקים כרגיל - בשבוע שעבר יצא לשיווק מגדל של קבוצת חג'ג' בפינת הרחובות אבן גבירול וז'בוטינסקי ותוך שבוע נרשמו ונחתמו 90 בקשות מכירה בהיקף כולל, לפי הערכות בשוק, של כ-250 מיליון שקל
דירות 3 חדרים בשטח של 65 מ"ר נמכרו תמורת החל מ-2.2 מיליון שקל ואילו דירות 4 חדרים בשטח של 95 מ"ר + 14 מ"ר מרפסת נמכרו תמורת כ-3 מיליון שקל. הפנטהאוז, המשתרע על פני קומה שלמה בשטח של 700 מ"ר עם מרפסת של 65 מ"ר מוצע למכירה תמורת כ-60 מיליון שקל.
חג'ג' השלימה את רכישת המתחם, הקרוי "סומייל", באוגוסט 2013 מהחברות שורקה (48%) ויורוקום (52%) תמורת סכום כולל של כ-185 מיליון שקל. הקבוצה תקים מגדל יוקרה בן 47 קומות שיכלול בסך הכול 200 דירות.
הפרויקט יהיה בנוי משני חלקים: האחד, שיתחבר לבנייה המרקמית של אבן גבירול, ויכלול כ-300 מ"ר של שטחי מסחר, והשני, שיהיה מגדל המגורים עצמו. הפרויקט, הנבנה העל שטח של 3,167 מ"ר, יהיה הגבוה בתל אביב, ויכלול בין היתר בריכת שחייה בקומה השביעית.
- רחוב אבן גבירול בתל אביב יעבור התחדשות - תוכנית פינוי ובינוי ענקית
- מחירי הדיור - האם למרות הבועה עדיין כדאי לרכוש דירה בתל אביב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקבוצת חג'ג' נמסר: "תחילת השיווק החלה רק לאחר שהגענו להסכמי פינוי אדיבים במיוחד עם כל בעלי הקרקע במתחם, בעלות של עשרות מיליוני שקלים. הפרויקט הוא בהליכי אישור אחרונים בוועדות התכנון ובנייתו תחל בחודשים הקרובים. העיצוב והחומרים אשר נבחרו עבור הפרויקט מהווים עליית מדרגה בתחום מגדלי היוקרה, והמפרט שיקבלו הדיירים הינו איכותי במיוחד".
- 10.כל הכבוד יש רווחים תמשיכו לבנות (ל"ת)אזרח 02/12/2014 12:00הגב לתגובה זו
- 9.בפרוייקט המשתלה גם 2.2 לשלושה חד ללא מחזן (ל"ת)ראלי 02/12/2014 10:18הגב לתגובה זו
- 8.60 מליון על פנטהאוז??????????? איפה המשבר? חחחחח (ל"ת)רותם 02/12/2014 08:16הגב לתגובה זו
- בצרפת אין מדבר (ל"ת)סאני 02/12/2014 15:34הגב לתגובה זו
- 7.מה קורה במגדל הצעירים,הבניה מתעכבת? (ל"ת)אלי בובליל ר"ג 02/12/2014 08:11הגב לתגובה זו
- מכרו הכל אז למה לבנות עכשיו (ל"ת)אכלוס בשנת 2014 .. 06/12/2014 23:50הגב לתגובה זו
- 6.איזה בולשיט 01/12/2014 17:41הגב לתגובה זוכתבה מוזמנתחגג זו חברה ציבורית שהמקרה פירסמה דוחות אתמול בלילה שם אין זכר למה שכתוב פה.גם הודעה מסודרת לבורסה לא היתה העניין
- 5.הכוונה רבע מיליארד לא ? (ל"ת)גיל 01/12/2014 14:31הגב לתגובה זו
- 4.בלוף שיווקי (ל"ת)החייט 01/12/2014 14:21הגב לתגובה זו
- 3.מה אם מגדלי הצעירים שם תקועה (ל"ת)דוד 01/12/2014 14:10הגב לתגובה זו
- 2.כמה שילמו לכם על הכתבה היחצנית!! (ל"ת)יודע דבר 01/12/2014 14:06הגב לתגובה זו
- 1.מתן 01/12/2014 13:50הגב לתגובה זושקנו..לא יעזרו כתבות יחצנות.
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
