חג'ג' מכרו דירות ל-2 כדורגלנים בליגת העל - האם קיבלו הנחת סלב?
האחים חג'ג' מתקשטים בסלבס - ל-Bizportal נודע כי הכדורגלנים לירוי צעירי ואוראל דגני, המשחקים בליגת העל הישראלית, רכשו השבוע שתי דירות בפרויקט הקבוצה בקריית קריניצי ("המשולש הגדול") ברמת גן.
צעירי, המשחק בקבוצת בני יהודה תל אביב, רכש דירת מיני פנטהאוז בת ארבעה חדרים, בקומה ה-16, ודגני, המשחק בקבוצת הפועל תל אביב ונמנה גם על סגל נבחרת ישראל, רכש דירה דומה באותה הקומה.
גודל הדירות הוא 110 מ"ר עם מרפסת בשטח של 70 מ"ר. מחירן עומד על 2.622 מיליון שקל. השחקנים קיבלו הנחת סלב אך מסרבים למסור מהי.
המגדל יתנשא לגובה של 26 קומות ויכלול 121 יח"ד. בניית המגדל החלה לפני כחצי שנה על ידי חברת אלקטרה. המגדל צפוי להיות מאוכלס בתוך כשנתיים וחצי. הדירות במגדל נמכרו לקבוצת רכישה במחירים של החל מ-1.68 מיליון שקלים לדירת ארבעה חדרים והחל מ-2.06 מיליון שקלים לדירת חמישה חדרים. המגדל זכה בכינוי "מגדל הרופאים", זאת לאחר שכ-50 פרופסורים ורופאים בכירים מבית החולים תל השומר הסמוך רכשו בו דירות.
מנכ"ל קובצת חג'ג', עידו חג'ג', מסר בנוגע להנחת הסלב: "באופן טבעי, אנחנו נוטים לתת הנחות למובילי דעת קהל, ולכן גם במקרה של דגני וצעירי הם קיבלו כמובן הנחה מסוימת".
כתבות מעניינות נוספות:
- 10.YL 10/03/2014 19:26הגב לתגובה זומי שאומור לקבל הנחה הם כל שאר הדירים אם הכדורגלן היה יוסי בן עיון ש כידוע ברח כל עוד נפשו בו מ ****אח שלי*** אז ללא ספק ערך הדירות היה עולה אבל כמה כבר יש כמו יוסי?????
- 9.אוי לקהל שאלה מובילי דעתו (ל"ת)מובילי דעת קהל??? 10/03/2014 19:12הגב לתגובה זו
- 8.רוכש מאושר 10/03/2014 17:27הגב לתגובה זואני קניתי אצל אריק ואין מבסוט ממני
- 7.כל אחד בחג'ג עומר סכום אחר על אותו דירה (ל"ת)זהירות 10/03/2014 14:20הגב לתגובה זו
- 6.אי 10/03/2014 14:18הגב לתגובה זומענין אם לקחו משכנתא איך הבנק תימחר את ההכנסות העתידיות שלהם הרי אלה כדורגלנים בשקל
- 5.רננה 10/03/2014 14:17הגב לתגובה זודמי ניהול 610 ש"ח לדירה
- בטוחה שעוד נשמע על קבוצת הרכישה הזו (ל"ת)גם אני שמעתי 10/03/2014 14:40הגב לתגובה זו
- 4.כדורגלנים בשקל, קונים דירה ב-2.6 מליון.. (ל"ת)בית"רי 10/03/2014 13:41הגב לתגובה זו
- 3.חזוקה 10/03/2014 13:15הגב לתגובה זוזוכי פרס נובל
- אפילו אוהדי הכדורגל בקושי שמעו עליהם.. (ל"ת)א.מ 10/03/2014 13:42הגב לתגובה זו
- 2.נוני 10/03/2014 13:10הגב לתגובה זוכל מי שהופיע שנייה בפריים סלב..לא נשארו רגילים
- 1.הרופאים הרוויחו. עכשיו יהיו במגדל גם דוגמניות :-) (ל"ת)ליאור 10/03/2014 12:59הגב לתגובה זו
- עלק הנחה 50K נותנים לכל דורש, תזהרו מהם (ל"ת)"הנחת רופא" 10/03/2014 15:03הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
