שוחים נגד הזרם? 4 סיבות שיזכירו לסוחרי השורט - לא תמיד זה כדאי
המדדים בוול סטריט, כידוע, נגעו לאחרונה ברמות שיא היסטוריות וכבר טסו עשרות אחוזים מתחילת שנת 2013. רק בשבוע שעבר הדאו-ג'ונס זינק 3%, ה-S&P500 עלה 2% והנאסד"ק התחזק ב-1.7%. מתחילת השנה, טיפס הדאו-ג'ונס 17.34%, בעוד מדד ה-S&P500 זינק 18.36% והנאסד"ק רשם את העלייה הגבוהה ביותר עם 23.27% מתחילת 2013.
דווקא כעת, כאשר המדדים שוברים שיאים, סוחרים רבים מעוניינים לבצע מכירה בחסר (שורט) מתוך חשיבה כי 'מכאן אפשר רק לרדת'. נציין כי נטייתן הטבעית של הרוב המניות היא לעלות - והמחיר שסוחרים עלולים לשלם בעבור שגיאה בהימור שלהם יכול להיות עצום. דווקא בתקופה זו באתר
להלן תמרורי האזהרה:
1. שחייה נגד הזרם. האתגר הברור ביותר, אך אולי גם החשוב ביותר במכירה בחסר הוא העובדה שבממוצע נוטות מניות לעלות. לא מדובר כמובן בכל המניות, ולא בכל שנה, אך המגמה הכללית היא כלפי מעלה. על פי נתונים מאוניברסיטת ניו יורק, המניות במדד ה-S&P500 עלו בממוצע 9% (בכל שנה) בין השנים 1928 ו-2012. לכן, שורט על מניות כמותו הימור כנגד כל הסיכויים וההיסטוריה.
2. טעות אחת קטנה יכולה להביא לחורבן. לעיתים קרובות שורט על מניות עשוי להציע תשואה מקסימלית של 100% המלווה בפוטנציאל בלתי מוגבל להפסד. בפועל, ההפסדים הפוטנציאליים הם לא בלתי מוגבלים מאחר והברוקר לא מאפשר זאת, אבל אתה יכול בקלות להפסיד את כל מה שהשקעת - פשוט לאבד את הכל. מדובר בסיכון דיי גדול בהתחשב בעובדה שזה אפשר מאוד. בהשקעות, אף אחד לא מצליח לעשות הימור נכון כל הזמן ואפילו וורן באפט האגדי עשה כמה וכמה טעויות ואיבד כסף בהשקעות.
3. העובדה שעשית החלטה נכונה לא מבטיחה לך הצלחה. שחקני השורט כפופים לגחמותיו של השוק, ולכן אפילו המניה הגרועה ביותר והמפוקפקת ביותר עשויה להישאר ברמה הנוכחית שלה או אפילו לעלות למרות שהשכל הישר והתזות הרציונליות אומרים אחרת. דוגמא מובהקת לכך היא הקרב של דוד אינהורן עם Allied Capital ב-2002. אינהורן ציין בפומבי אי סדרים חשבונאיים וזה היה מאבק ארוך שבמהלכו אף נחקר על ידי רשות ניירות הערך האמריקנית עד שבסופו של דבר באמת נמצא דופי בהתנהלות העסקית של החברה. במשך כל זמן המאבק המניות המשיכו לעלות וגילו גמישות, ולאחר שהתגלה כי אכן היו אי סדרים ירד המחיר מתחת למחיר המימוש שבו נקב אינהורן בפעולת השורט אולם הרווחים שלו היו קטנים מדיי ביחס למאמץ ועוגמת הנפש.
4. העלויות גבוהות מאוד. מכירה בחסר היא עסק יקר, ומחירה תלוי כמובן בברוקר ובמניה. קיימים לעיתים קרובות 'דמי השאלה' עבור ביצוע הפעולה. בנוסף, הסוחר עצמו אחראי לתשלום הדיבידנד הקשור לכל מניה שהוא שואל - וזה עלול להיות יקר.
- 4.יופיטר שוקי הון 17/09/2013 11:58הגב לתגובה זו3 משה. ששון ישר 15/09/2013 21:44 אני מחפש חתם שיוביל את הנפקה הפרטית של אגח לחברה שלי אני בעל חברה בשם יופיטר שוקי הון המתמחה במסחר מקצועי באגח ומניות בשוק ההון המקומי העולמי בבקשה מישהוא או מישהיא יכולים לסייע לי למצוא חתם שיוביל את הנפקה? הרבה ברכה והצלחה למסייעים לי הטל שלי 0532855155
- 3.משה. ששון ישר 15/09/2013 21:44הגב לתגובה זואני בעל חברה בשם יופיטר שוקי הון המתמחה במסחר מקצועי באגח ומניות בשוק ההון המקומי העולמי בבקשה מישהוא או מישהיא יכולים לסייע לי למצוא חתם שיוביל את הנפקה? הרבה ברכה והצלחה למסייעים לי הטל שלי 0532855155
- אם אתה רציני תתקשר 054-6988822 אבי (ל"ת)טאואר1 16/09/2013 07:48הגב לתגובה זו
- 2.טאואר 15/09/2013 21:29הגב לתגובה זובקרוב ההודעה הגדולה...
- הפוך גוטה, הפוך ... (ל"ת)טאואר1 16/09/2013 07:47הגב לתגובה זו
- 1.אלווריון ,לדוגמא. (ל"ת)איציק 15/09/2013 21:09הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)מניות הקוונטים נופלות, אקספנג קופצת ב-8%; המדדים סביב ה-0
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
