לראשונה: דנקנר מבקש ממחזיקי האג"ח לוותר על 600 מיליון שקל
לאורך השנה האחרונה הצהיר נוחי דנקנר כי אין בכוונתו לבצע תספורת כחלק מהסדר החוב בקבוצת IDB. עם זאת, נראה שדיבורים לחוד, ומציאות לחוד. לפני מספר ימים הציעה קבוצת IDB למחזיקי האג"ח הצעת הסדר חדשה אשר כוללת בין היתר גם תספורת של 600 מיליון שקל.
קבוצת IDB נקלעה למצב פיננסי בעייתי בשנה החולפת בעקבות ההפסדים בחברות הבנות. חברת אידיבי אחזקות חייבת 1.7 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח וכ-300 מיליון שקל לבנקים.
ההצעה החדשה של דנקנר שונה לחלוטין מהצעת הפתיחה שהוגשה לפני מספר שבועות. על פי ההצעה החדשה, תנפיק IDB סדרה אחת של אג"ח במקום חמש הסדרות הקיימות. ההיקף הכספי של הסדר יהיה בהיקף של כמיליארד שקל. הסדרה תיפרע בחמש תשלומים שווים בין 2018 ל-2022.
כחלק מן ההסדר מציע דנקנר גם להגדיל את מרכיב המזומן בהסדר ל-300 מיליון שקל. סכום זה כולל את 40 מיליון שקל אשר כבר הוזרמו לחברה על ידי המשקיע אדווארדו אלשטיין. סכום נוסף יגיע לאידיבי אחזקות ממימוש האופציה של אלשטיין בהיקף של 180 מיליון שקל. יתרת הסכום, בהיקף של 120 מיליון שקל יגיע למשקיעים בארבעה תשלומים שנתיים שווים החל משנתיים לאחר ההסדר.
כחלק מן ההסדר מציע דנקנר למשקיעים לקבל 10% ממניות אידיבי, זאת לפי שווי של מיליארד שקל. באידיבי מנסים להסביר כי לאחר ההסדר, והצפת הערך בחברות הבנות - השווי של אידיבי יהיה גבוה ממיליארד שקל. עם זאת, חשוב לציין ששווי זה כמעט כפול מהשווי של אידיבי בבורסה בתל אביב, כך שאילו ההסדר היה מתבצע היום, שווי המניות היה מסתכם ב-50 מיליון שקל בלבד.
- 9.dw 23/01/2013 15:18הגב לתגובה זובכובע של הקצרות אני אמור לקבל כסף בעוד כמה חודשים ובשנה הבאה. מה פתאם שעכשיו פתאם אחכה 12 שנה לכסף??? אגח קצר (ג/ה) זה לא אגח ארוך (ד), ואני לא מוכן לחכות כ"כ הרבה זמן לכסף באגח קצר. אני מוכן לשמוע על דחייה של שנתיים, שלוש, יאללה, ארבע או 5 שנים, אבל 12 שנה? התחרפנתם? מבחינתי (בכובע של הקצרות) אני מוכן לוותר על הפיצוי של המניות, ש-ד הארוכה יקבלו הכל, בכיף, רק שהדחייה של הקצרות תהיה שפויה (שנתיים שלוש, גג 5). גם לא ברור לי אם יהיה פידיון מלא לתשלומי השנה הקרובה (קרי קופון עבר של ד + חצי קרן ג/ה + קופון הבא של ד). במידה ויש פידיון כזה אני מוכן להתחיל לשמוע על ההסדר. מה עוזר לי שיהיה כסף בקופה? אני רוצה כסף בעו"ש.
- 8.וברכה! 23/01/2013 10:37הגב לתגובה זואגח ד' שווה פי 4. בהצלחה!
- 7.אסף 23/01/2013 10:00הגב לתגובה זולהנפיק את אידיבי פיתוח!!! זה הפתרון היחיד, ןכל תשלום אג"ח יעשה ממקורות הנפקת המניות או הקצאתם לבעלי האג"ח - אין שום ערך מוסף למוחי עם כל הכבוד לו.
- 6.בעד 23/01/2013 09:27הגב לתגובה זוזה בשורות מצוינות למחזיקי האגח. בקופה 200 עכשיו פלוס ה300 זה אומר שהאגח שווה בערך פי 2 מהתמחור בשוק
- 5.מה הוא מביא ??? (ל"ת)אנונימי 23/01/2013 09:11הגב לתגובה זו
- 4.לעקל נכסיו של דנקנר (ל"ת)שרון 23/01/2013 09:11הגב לתגובה זו
- 3.אמרתי לכם מי הנחש והשקרן בשוק ההון הישראלי.... (ל"ת)דניאל 23/01/2013 09:10הגב לתגובה זו
- 2.מושקע שמח 23/01/2013 09:05הגב לתגובה זוחישוב פשוט של ההסדר נותן שווי של מעל שני שליש כלומר מעל 80
- 1.אוי נוחי נוחי 23/01/2013 09:03הגב לתגובה זונוחי נוחי . תתאמץ קצת יותר . זה לא מסתדר עם הצדיקות שאתה כביכול מפגין . אל תגרום לכך שכל פועלך והיושרה שלך ייזרקו לפח . בלי אבל , בלי לגמגם ובלי להתחנחן . תפגין כוח והיצמד ליושר . נכון שעלינו גם הסיכון אבל אתה חייב להזיע הרבה יותר . אל תגרום לשמך להשרף ואל תרחם על עצמך בהסדר שבו תחתוך קודם כל לעצמך כמעט הכל . רק אהבה אם יגיע לך על יושר שלא תוותר עליו .
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.44% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על -1.04% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על -1.04% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!)
בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
