מנכ"ל בטר פלייס בישראל, משה קפלינסקי עוזב - צפו במכתב הפרישה
פחות מחודש וחצי לאחר ההדחה המפתיעה של שי אגסי, מנכ"ל ומייסד מיזם הרכב החשמלי של חברה לישראל, בטר פלייס, גם מנכ"ל בטר פלייס ישראל, משה קפלינסקי ששימש כסגן הרמטכ"ל בעבר, עוזב את החברה. קפלינסקי יסיים את תפקידו בחברה לאחר 5 שנים בתפקיד. קפלינסקי יישאר בתפקידו עד סוף השנה, כאשר הוא יוחלף, בתהליך חפיפה מסודר, ע"י אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי הגלובלי של Better Place. גלמן שימש עד לאחרונה (ובמשך חמש השנים האחרונות) כמנהל הכספים הראשי של חברת בזק וכמשנה למנכ"ל החברה. משה קפלינסקי: "לפני כ-5 שנים הכיר לי עידן עופר את שי אגסי שחזונו ליציאה מהתלות בנפט העניקה לי השראה להצטרף לחברה צעירה ושאפתנית שנקראה בטר פלייס. היום אני יוכל לומר עד כמה אני גאה בצוות שלי ובעבודה החלוצית שעשינו בהקמת התשתית הראשונה בעולם לרכב החשמלי. זהו הזמן לכניסתו של דור חדש של מנהיגים לחברה, שיוכלו להצעיד את בטר פלייס קדימה. עבורי, זהו הרגע להמשיך קדימה ולמצוא משימה מאתגרת אחרת, לא פחות מעניינת ומספקת ממה שחווייתי בבטר פלייס" אוון ת'ורנלי, מנכ"ל חברת Better Place: "קפלן הוא מאדריכלי הפיכתה של בטר פלייס מחזון למציאות ממשית. הוא הצליח להשיג את מה שרבים סברו שהוא בלתי אפשרי ואנו מריעים לו על ההצלחות וקידום החזון, ומאחלים הצלחה בהמשך הדרך". עידן עופר, יו"ר דירקטוריוןBetter Place : "אני מבקש להודות לקפלן על כך שלפני 5 שנים הסכים להירתם לאתגר שבו היה הנסתר רב על הגלוי. ביקשנו מקפלן להישאר בחברה דווקא בתקופת המעבר החשובה שבין שלב ההקמה לשלב המכירות אך אנו מכבדים את רצונו. קפלן שב והוכיח מנהיגות בחודש וחצי האחרונים בזמן קריטי לחברה ואני אסיר תודה לקפלן על המנהיגות, החברות, הנאמנות ויכולת הביצוע ואני וכל הדירקטוריון מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך". ההודעה מגיעה לאחר שרק בחודש שעבר המנכ"ל החדש שהחליף את אגסי, אוון ת'ורנלי, ששימש לפני כמנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה, וגם קפלינסקי שידרו ביטחון בחברה במסגרת מסיבת העיתונאים. קפלינסקי אף חזר על היעד - מכירה של 4,000 מכוניות השנה, זאת כפי שהצהירה החברה בעבר וטען ש"העיכוב בתוכניות החברה הוא בגדר הסביר". במהשך פתחה החברה בסבב התייעלות כשההערכה הייתה שעד 40% מהעובדים יפוטרו ב-2013. המשבר הפיננסי אליו נקלעה החברה ושריפת המזומנים, הבואו למסקנה כי אין מנוס מלפתוח בגל פיטורים וזה אכן נעשה. עם זאת הבעיות בחברה לא מסתכמות רק בזאת, בסיכום חודש אוקטובר מסרה החברה 33 רכבי פלואנס Z.E. בלבד. מכתב הפרישה של קפלן של קפלינסקי לעובדי בטר-פלייס חברים, לפני כחמש שנים, לאחר 32 שנים של שרות המדינה, פשטתי את מדי הצבא, והתגייסתי לשורות Better Place. במפגש ההכרות שהיה לי עם עידן עופר ועם שי אגסי הוצג בפני חזון מרתק, והזדמנות חד-פעמית להיות חלק מצוות אשר מוביל מהלך של שינוי עולמי. בנוסף, קסמה לי הידיעה שממדינת ישראל ברוכת הכשרון ינבע ויובל שינוי עולמי. אני גאה להיות חלק מהמסע ההסטורי של חברת Better Place, ומודה ליו"ר הדירקטוריון, עידן עופר, על האמון והתמיכה בי לאורך הדרך. אני מתבונן בסיפוק רב על ההישגים שלנו במהלך חמש השנים האחרונות ושמח על ההחלטה שקיבלתי בשלהי שנת 2007. הקמנו ארגון למופת אשר עמד במשימות העיקריות שלו. בימים אלו נוסעות בחופשיות ברחבי המדינה מאות מכוניות חשמליות והחזון הפך למציאות. דבר זה לא היה קורה ללא הכשרון, ההשקעה, היצירתיות, המחויבות וההרתמות של כולכם למשימה. אכן, עוד רבה הדרך. המסע עדיין לא תם. אך אני מאמין כי בנקודה בה אנו נמצאים, ולאחר סיום הפרק של הקמת התשתית והפריסה הרחבה, נכון להעביר את שרביט הפיקוד לדור חדש של מנהלים. מזה זמן שקלתי את המשך צעדי בחברה, אך הרגשתי חובה ניהולית וערכית להשאר בתפקידי עד כניסתו של אוון לתפקיד והשלמת שלב ההכרות שלו עם הארגון. כעת, משהושלם פרק הלמידה הודעתי על החלטתי לסיים את תפקידי. במהלך השבועות הקרובים אשאר בתפקידי ואנהל תהליך חפיפה עם אלן גלמן, ה CFO של החברה, אשר באופן זמני יקבל אחריות על ניהול Better Place IL. אני מאמין באוון ובאלן, וביכולת שלהם להצעיד קדימה את הארגון. אני בטוח שנדבר עוד רבות בימים הקרובים. יחד עם זאת, חשוב לחשוב לי לומר לכם בעת הזו: תודה רבה על השותפות! אני בטוח שחברת Better Place תמשיך להוביל את המהפכה העולמית. אני מבטיח להמשיך להיות שגריר נאמן של חזון החברה. שלכם, קפלן
- 2.אבו חרטה 15/11/2012 09:33הגב לתגובה זוכל כך הרבה טיפשות וטעטיות שבמקום פרישה שקטה מלווים בחרטה ברטה אוי לבושה!!!
- 1.טכנולוג 14/11/2012 14:21הגב לתגובה זואגסי הבין שבפחות מ 65 אגורות לקילומטר הוא מפסיד, כי הוא צריך לממן סוללה יקרה מאוד, ולקנות אחת חדשה כעבור 6 שנים. לכן לא התאפשר לתת חבילות אטרקטיביות לציבור. לכן החברה מתרסקת. לא משנה מי ינהל אותה.
.jpeg)
לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות
יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד: "העסקה שחתמנו היום משנה את כללי המשחק של משק האנרגיה האזורי, ומוכיחה פעם נוספת שלוויתן הוא כלי לשינוי מציאות אסטרטגי"
נכסי הגז של ישראל הם משמעותיים משלוש בחינות - ראשית הם כסף גדול. מתנה שישראל קיבלה. היזמים ויצחק תשובה בראשם קדחו במשך 30 שנה ואז מצאו גז. מגיע להם ליהנות ממנו. המדינה רצתה עוד כמה ביסים - קיבלה. אבל לא מדובר רק בכסף גדול. מדובר בעוצמה אנרגתית לעשרות רבים של שנים ומדובר בעוצמה ביטחונית. כשישראל מייצאת גז למצרים וירדן היא בעצם מחזקת את הקשרים עם שתי שכנות שלה שבקלות יכלו בשנים האחרונות להיות אויבות. מה היה קורה אם גם מצרים וירדן הניו אויבות שלנו? אז נכון, זה לא רק הגז, אבל לגז יש משקל חשוב.
על רקע ההודעה מניית ניו מד ניו-מד אנרג יהש 4.15% מזנקת בכ-4.2% מתחילת השנה היא השיגה תשואה חיובית של 43%, וב-12 החודשים האחורים המניה רושמת זינוק של כ-81% , היא נסחרת לפי שווי שוק שלה שנע סביב 18.2 מיליארד שקל מה שמבטא תשואה של כ-8-9% בשנה ביחס לתזרימים העתידיים.
עסקת ענק ללוויתן
היום מדווחות המחזיקות בלוויתן על עסקת הייצוא הגדולה בתולדות המדינה - ניו-מד והשותפות בלוויתן חתמו על הסכם למכירת 130 BCM גז טבעי למצרים.זאת כמות אדירה, שהיקף העסקה מוערך ב-35 מיליארד דולר עד לשנת 2040.
השלב הראשון בעסקה, מכירה של כ-20 BCM, צפוי להיות מיושם החל מהשנה הבאה. עם השלמת פרויקט הרחבת לוויתן יחל השלב השני בעסקה, שהיקפו כולל כ-110 BCM גז טבעי נוספים.העסקה החדשה מתווספת להסכם הייצוא למצרים מ-2019 שעמד על 60 BCM.
- חברות הנפט SOCAR ו-BP יקדחו בישראל
- לוויתן מתרחב: הגשת תוכנית פיתוח להגדלת הפקת הגז הטבעי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה צפויה לסלול את הדרך להרחבת לוויתן ולהבטיח קיבולת הפקה מספקת למשק הישראלי עד 2064.
על פי דו"ח המשאבים המנובאים העדכני של פרויקט לוויתן היקף המשאבים הקיים במאגר כיום הוא כ-600 BCM גז טבעי.
יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד מסר: " העסקה שחתמנו היום משנה את כללי המשחק של משק האנרגיה האזורי, ומוכיחה פעם נוספת שלוויתן הוא כלי לשינוי מציאות אסטרטגי"

לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח
תחזיות האנליסטים מצביעות על רווח נקי של עד 9 מיליארד שקל לרבעון השני ותשואות גבוהות על ההון; גם מניות הביטוח נהנות מהגאות בשווקים, אך כמה מהטוב כבר מגולם אחרי העליות מתחילת השנה?
הבנקים הגדולים בישראל צפויים לדווח בשבוע הבא, והמשקיעים מצפים לתוצאות חזקות לרבעון השני של 2025 כאשר התחזיות מדברות בעד עצמן: לפי הערכות בשוק, סך הרווח הנקי של חמשת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי) ינוע סביב 8.5-9 מיליארד
שקל, עם שיפור בתשואה להון שתעמוד על 16%-17% בממוצע, המשך שיפור ביחס לרבעון הראשון.
מדובר בהמשך ישיר לתקופה חזקה עבור הבנקים, כאשר ברבעון הראשון הם הציגו יחד רווח נקי של כ-6.8 מיליארד שקלים ותשואה ממוצעת להון של כ-15.3%. לאומי ופועלים הובילו את
הטבלה עם רווחים של מעל 2.4 מיליארד שקלים כל אחד, בעוד מרבית הבנקים הציגו תשואות מרשימות להון של מעל 15.5%.
ריבית גבוהה וכלכלה יציבה תומכות בשורת הרווח
ברקע התחזיות החיוביות עומדת סביבה כלכלית שעדיין תומכת ברווחיות הבנקים. המדיניות המוניטרית של בנק ישראל לא השתנתה מאז ינואר 2024, והריבית נותרה גבוהה, בשיעור של 4.5%, ולמרות הציפיות להורדות עתידיות הבנקים ממשיכים ליהנות ממרווחי ריבית גבוהים. יתרת העו"ש של הציבור עדיין גבוהה יחסית שם הריבית אפסית מה שמאפשר לבנקים גמישות פיננסית, ומנגד הצרכנים והעסקים ממשיכים לקחת הלוואות, מה שתורם להכנסות מריבית.
- הבנקים יקרים? IBI סבורים שיש עוד 22% אפסייד
- המדריך להבנת דוח אפס - ולמה הוא חשוב לכל מי שקונה דירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם הכלכלה הישראלית, על אף האתגרים הביטחוניים והפוליטיים, מראה סימני צמיחה. נתוני הצריכה הפרטית ממשיכים להיות חיוביים, התעסוקה בשיא, והאינפלציה אמנם מעט טווח היעד אך נותרת יציבה. אלו מעניקים רוח גבית לפעילות הבנקאית הקמעונאית והמסחרית. בנוסף, ברבעון השני חל גידול בפעילות שוק ההון, כולל עליות במדדים ומחזורי מסחר גבוהים, מה שצפוי להתבטא גם בהכנסות מעמלות ופעילות ניירות ערך בבנקים.