"תושבי הפריפריה לא רוצים לשלם 'קנס' על כך שעברו לגליל ולנגב"
משרד האוצר צפוי לפגוע במסגרת הקיצוצים בתקציב המדינה בתשתיות התחבורה ולהפנות פרויקטים למימון המגזר הפרטי במסגרת מייזמי PPP כדוגמת כביש 6. צעד זה צפוי לאור מחנק האשראי בענף הנדל"ן והתשתית, להקשות על חברות קטנות ובינוניות להשיג מימון מאחר ולא ברור אילו בנקים יוכלו להקצות תקציבים כל כך גבוהים לצורך מימון הפרויקטים. בנוסף, תהליכי הסגירה הפיננסית של פרויקטים מסוג זה נמשכים שנים. בהתאחדות בוני הארץ טוענים כי יישום המהלך יפגע בצמיחת הענף, יעכב את הקמת הפרויקטים , יחייב את האזרחים בתשלום אגרה על נסיעה בכבישים בפריפריה ויפגע במגמה המבורכת של גידול בביקושים לדירות בפריפריה על פני אזור המרכז. "פרויקטים בשיטת PPP / BOT/ PFI פוגעים בתחרות בענף התשתיות שכן רק מגה חברות יכולות להשתתף בהן והקבלנים הישראלים יוותרו ללא עבודה ויאלצו לנקוט בצמצומים ופיטורי עובדים." בנוסף, בהתאחדות מסבירים שתושבי הפריפריה שממתינים לשיפור הנגישות לאזור המרכז לא רוצים לשלם "קנס" על כך שעברו לישובים בגליל ובנגב בדמות אגרת כבישים. "אנו עדים בשנים האחרונות למגמה מבורכת של מעבר תושבים מאזור המרכז לפריפריה , על מנת לעודד מגמה זו יש להמשיך ולפתח במהירות כבישים , מחלפים ורכבות באמצעות קבלני ישראל שיקלו על הגישה למרכז ולא להיכנס שוב להרפתקאות שסופם לא ידוע." אילן מרדכי , יו"ר אגף קבלני התשתיות וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ ציין כי לא רבים זוכרים אולם כביש עוקף קריות היה אמור להבנות במסגרת פרויקט BOT ולהיות כביש אגרה. "בשנים 2008-2009 במסגרת תוכנית ההאצה הכלכלית הוחלט להסב אותו למכרז רגיל של תכנון וביצוע שבו זכתה חברת שפיר כמתכננת ומבצעת הכביש בתקציבי ממשלה. כיום אנו רואים כי זו הייתה החלטה נכונה. החברה הצליחה להשלים את הכביש לפני הזמן המתוכנן ותושבי חיפה והצפון יוכלו ליהנות כבר בתקופת החגים מכבישים חדישים ומהירים ללא פקקים ומבלי לשלם אגרה." מרדכי מוסיף, כי "הפיכת של פרויקטים בתקציב המדינה לפרויקטים במימון המגזר הפרטי כיום , תהייה בכיה לדורות. ניסיון העבר מוכיח כי קיים קושי בהוצאה לפועל של פרויקטים במימון המגזר הפרטי. למעט כביש 6 ראינו שורה של כישלונות כמו הרכבת הקלה בתל אביב, גם כביש 431 המוצלח גרם להפסדים של למעלה מ- 200 מיליון שקל לחברה המבצעת."
- 2.גם כביש 6 הוא כשלון אדיר, אגרה מטורפת לכל קטע קטן (ל"ת)די להפרטה הבזויה 12/09/2012 11:50הגב לתגובה זו
- 1.העלאת מחירי הבנזין זה קנס לפריפריה (ל"ת)פפ 11/09/2012 10:50הגב לתגובה זו

מה עדיף - השקעה בדירה או השקעה במניות ובאיזה עיר היה כדאי לקנות דירה?
מניות, אגרות חוב, מסלולים כלליים, לעומת דירות, מה הניבה כל השקעה בחמש השנים האחרונות וגם: על המס, על תכנוני המס ועל העיר שהמחירים בה תקועים כבר שנים
מדדי המניות נתנו תשואה גבוהה בהרבה משוק הדירות במבחן של 5 השנים האחרונות. כשמדברים על שתוה ברוטו, מדדי המניות הבולטים הניבו תשואה פנומנלית של מעל 80% בחמש שנים וגם השקעה במסלולים כלליים שמערבבים מניות עם אג"ח היתה עם תשואה נהדרת של כ-53%. כלומר, השקעה בבורסה הניבה כ-9% בשנה והשקעה במניות בלבד הניבה כ-13% בשנה.
כאשר בוחנים תקופות ארוכות יותר, מתקרבים לבנצ'מרק המקובל - אגרות חוב מניבות בין 4% ל-5%, מניות בין 7% ל-9% בשנה (בשני העשורים האחרונים יש הטייה כלפי מעלה). מסלול כללי אמור לייצר תשואה של כ-6% וצפונה.
מניות, אג"ח, מסלול מעורבב או דירות - התשואה בחמש שנים
מול השקעה בשוק ההון - ישירות או דרך הגופים המוסדיים (ניהול תיקים, קרנות נאמנות, השתלמות, גמל ועוד) יש כמובן את אפשרות ההשקעה בנדל"ן ובעיקר בדירות למגורים. מה עדיף?
לפני המבחן הכלכלי, צריך להזכיר שיש הבדלים מהותיים - השקעה בבורסה היא נזילה (אם דרך קרנות השתלמות אז צריך לחכות 6 שנים), זו השקעה שיש לה מחיר כל יום ואתם כמשקיעים יודעים מה קורה שם באופן שקוף. אם אתם משקיעים ישירות אז אתם יודעם כל יום, אם זה בקרן נאמנות יש מידע מדי יום, בנכסים שנחסכים בהשתלמות וגמל המידע הוא פעם בחודש. אבל בעיקרון מדובר על נכסים לרוב נזילים ושקופים.
- כסף חדש: ילדים בני 12 משקיעים בבורסה דרך אפליקציות
- אקונרג'י תקבל השקעה של 50 מיליון אירו מקרן השקעות צרפתית; המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשאתם קונים דירה להשקעה, אתם קונים נכס פיזי, זה לא על הנייר. אתם קונים קירות, וצריך לטפל בהם, צריך לנקות, לתקן, להשקיע. דירה להשקעה היא במקרים לא מעטים כאב ראש - הלך המזגן, צריך להביא טכנאי. השוכר מבקש לדבר איתך על המחיר. השוכר מבקש להכניס כלב לכמה חודשים. יש אסיפת בעלי דיירים חשובה. יש כאן השקעה של זמן. חוץ מזה - המימוש הוא לא מהיר והוא לוקח זמן ועלויות.

30 אלף שקל למ"ר: כך הפכה נס ציונה לעיר היקרה בשפלה
דירת 5 חדרים ב-4.4 מיליון שקל, עליות של פי 2 מהממוצע הארצי, ופערים של 15%-30% מול רחובות: העיר השקטה הפכה למכונת רווחים לבעלי נכסים
כשמשפחת כהן רכשה דירת 5 חדרים בשכונת סביוני נצר סירני בינואר 2010 תמורת 795 אלף שקל, הם לא דמיינו שהם עושים את עסקת חייהם. היום, 15 שנים מאוחר יותר, דירה זהה באותה שכונה נמכרת ב-3.4 מיליון שקל - תשואה של 327%, יותר מפי 2 מהממוצע הארצי.
הסיפור של משפחת כהן הוא רק קצה הקרחון בתופעה של הנדל"ן בנס ציונה - עיר של כ-50 אלף תושבים שהצליחה לעלות במחירים פי כמה מערים גדולות והפכה לאחת היקרות ביותר באזור השפלה.
הנתונים החדשים: מי משלם הכי הרבה ועל מה
ניתוח עסקאות יולי-אוגוסט 2025 מגלהכי העסקה הגבוהה ביותר נרשמה ברחוב משה גרר 64, שם נמכרה דירת 5 חדרים ענקית (156 מ"ר) תמורת 4.4 מיליון שקל.
דירות 4 חדרים, הן הסחורה החמה בעיר והן נמכרות בטווח מחירים של מ-2.4 מיליון שקל בעלייה 4 (שכונה ותיקה) ועד 3.5 מיליון שקל בהגלים. הפער של מעל מיליון שקל בין שכונות באותה עיר מוסבר בהבדל בין השכונות החדשות יחסית והאיכותיות יותר ביחס לשכונות הישנות.
- דירה בהנחה ברעננה - מעל 1,200 דירות ב-19 אלף שקל למ"ר
- דירה בהנחה יוצאת לדרך - הנה הפרטים המלאים; ולמה זכאים חייבים להשתתף?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דירות 3 חדרים, נעות כיום בין 1.85 מיליון שקל (גורדאו 3, שכונה ותיקה) ל-2.4 מיליון שקל (רחבעם זאבי 36, שכונה חדשה). המחיר הממוצע למ"ר בעסקאות האחרונות עומד על 25,000-29,000 שקל, כאשר בשכונות הטובות זה מגיע ל-30,000 שקל למ"ר ויותר.