הרפורמה בשוק התקשורת יוצאת לדרך; בזק והוט ימכרו את התשתיות הנייחות שלהן לשאר חברות התקשורת
משרד התקשורת מפרסם היום את מסמך המדיניות הסופי של שר התקשורת, משה כחלון, בנושא הרחבת התחרות בתחום התקשורת הנייחת שוק סיטונאי. הדו"ח שבא בעקבות הרפורמה בסלולר מאמץ את עיקר המלצות ועדת חייק. הרפורמה נועדה לעודד את התחרות בשוק הנייח. במסגרת הרפורמה חברות בזק והוט יחויבו למכור את התשתיות הנייחות שלהן לשאר חברות התקשורת שתוכלנה לספק גם הן טלפוניה ואינטרנט. שירותים כ-Bitstream Access, החכרת מקטעי גישה (פירוק למקטעים), החכרת סיבים אפלים, החכרת קנים ושירותי תמסורת ("השירותים הסיטונאיים"), ינתנו לבעלי רישיונות התקשורת, כדוגמת 012 סמייל, נטוויז'ן למשל, וזאת על בסיס תנאים בלתי מפלים. בזק והוט טלקום תפרסמנה לכל באופן שקוף וברור הצעת מדף שתוצע לכל דורש באופן שוויוני קטן או גדול ואשר תכלול את ההסכמים שנחתמו וכן תנאים ומחירים לאספקת שירותים סיטונאיים שלא יכללו בהסכמים אלה. נציין כי בנוסף אם יתברר כי ההסכמים והצעות המדף כוללים תנאים לא סבירים שעלולים לפגוע בתחרות ובציבור או בעניינו של ספק שירותים, יתערב בכך שר התקשורת ויקבע זאת בעצמו. מועד התערבות השר לאחר שנחתם הסכם וגם אם לא נחתם - בתוך 6 חודשים מפרסום מסמך זה. השר יתערב גם במקרה שהמחירים שיקבעו מעלים חשש לפגיעה בתחרות. עם התבססות השוק הסיטונאי תבוטל ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי והוט והוט נט ובכך תבוטל הכפילות שבה צרכן משלם תשלום נפרד לספק תשתיות ולספק אינטרנט. ההפרדה תבוטל בתוך תשעה חודשים מפרסום הצעת המדף אלא אם סבור משרד התקשורת שביטולה עלול לגרום לפגיעה ניכרת בתחרות או בעניינו של הציבור. בתוך 6 חודשים מפרסום הצעת המדף על ידי חברת בזק יפעל שר התקשורת לשינוי שיטת הפיקוח על תעריפי חברת בזק כך שהפיקוח ייעשה על ידי קביעת תעריף מרבי. יפורסם שימוע בעניין פריקות שידורי הטלויזיה בסלי השירותים של חברת "הוט" (הטריפל). שר התקשורת, משה כחלון, התייחסות לרפורמה שיוצאת לדרך: "המהלך ימנע את טרטור הצרכן בין ספק הגישה לאינטרנט לבין ספק התשתית ויאפשר לצרכן לקבל את כל השירותים מספק אחד, דבר שיביא להוזלת המחירים בצורה משמעותית".
- 3.כל הכבוד לשר (ל"ת)משו 02/05/2012 18:39הגב לתגובה זו
- 2.לא כתבו מתי זה מתחיל..... (ל"ת)גיל 02/05/2012 16:56הגב לתגובה זו
- 1.אבי 02/05/2012 16:46הגב לתגובה זומהוט הרבה לקוחות.

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%
ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה
בשער הדולר״
רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8% מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר.
ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים,
בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.
הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור
בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA
המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי
נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.
- בעלי השליטה במקס סטוק "מצטרפים לחגיגה", מכרו מניות במאות מיליונים
- מקס סטוק ממשיכה לצמוח: עליה של 11% ברווח הנקי ל-32 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.