רכבת לאילת: "קו ת"א אילת ישפיע דרמטית על ישראל ב-50 השנה הבאות"

ראש הממשלה: "זהו מימוש חזון חיבור הארץ, ללא רמזורים".דיון נוסף צפוי בענין
ג'וש דוקרקר | (7)

אזרחי ישראל יוכלו בעתיד להגיע לחופשה באילת תוך שעתיים בלבד, כך הצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה הבוקר. חזון הקמת קו רכבת ת"א-אילת, אשר יכלול גם קו להעברת סחורות, נפתח הבוקר לדיון בממשלה.

נתניהו אמר בפתח הדיון כי קו העברת סחורות ייצור "אינטרס גדול מאוד של המעצמות העולות, סין והודו, וגם אחרות במדינת ישראל, ולכן יש חשיבות אסטרטגית, גם לאומית וגם בינלאומית, להקמת הקו הזה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אהרון 02/02/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    הצחקתם אותי הרכבת מלוד לת" א עוצרת עשרה פעמים בתקלות מעכו ונהריה לחיפה חמש עצירות פתע על-ידי עובדי הרכבת ,שהם בעלי הדין בישראל ,מאילת לתל אביב צריך קרונות שינה רבות ומסעדות ושירותים רבים מר ישראל כץ ! מה אתה אומר ???ותאונות ???
  • 4.
    אשר דעדוש 29/01/2012 22:40
    הגב לתגובה זו
    מקווה לראות מפעל אדיר זה מתממש וקם, במידה ויקום הוא יהפוך את המדינה לכפר קטן ויתרום לכלכלתה יותר מכול פרויקט שהוקם עד כה,
  • דוד 30/01/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    שיתנו את המיכרז לסיניים שלוש שנים והרכבת נוסעת בטוח
  • 3.
    אברהם אליהו 29/01/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    לא מסוגלים לסיים סליחה את הרכבת בתל אביב . עברו לאילת צחוק הגורל ידוע לפני בחירות
  • 2.
    שקודם יהיה קו מחיפה לתא בחצי שעה בעומס (ל"ת)
    hartkh 29/01/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קטר מעלה עשן 29/01/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    בוא נעמיד דברים על דיוקם. הרי לא מדובר על רכבת מתל אביב לאילת אלא מבאר שבע לאילת. ואם היום זמן הנסיעה ברכבת מנתניה לבאר שבע לוקחת שעתיים, מאיפה ההבטחה לזמן נסיעה של שעתיים מתל אביב לאילת? מה, לא יעצרו בתחנות שבדרך? לא יחברו את הפריפריה למרכז וההיפך? ומה אם הפגיעה בנוף? ואיפה הירוקים עם כל הפגיעה הצפויה בשכיות החמדה של המדבר? צודק רוה" מ - יש כבר עשרות עורכי דין שחוככים ידיים בהנאה על הקופה שהם הולכים לדפוק ב- 50 שנה הבאות על כל הסיפור הזה של הרכבת לאילת. הרי המרחק מתל אביב לאילת הוא 350 קמ' (דרך מצפה רמון). בנסיעה רגילה עושים את הדרך בשלוש שעות או קצת יותר. בשביל שעה לעשות את כל הבאלאגן? תרחיבו קצת את הכבישים ותאפשרו נסיעה מהירה יותר. רכבות מטען וגשר יבשתי? מצטער ביבי, אני לא מאמין שאתה יכול לקחת את הנושא הזה קדימה. לדבר ולחלום אולי. אבל אתה רחוק מאד מלהיות איש חזון. את זה תשאיר לשמעון פרס.בו תפתור קודם את המצוקות היומיות והרדות שלנו בחי יומיום. אחר כך תעבור לנושאים הגדולים. תתחיל בקטן. אם תצליח תקבל קרדיט וגיבוי שלנו להמשיך. חובת ההוכחה עליך.
  • החלילן מהמלין 29/01/2012 20:10
    הגב לתגובה זו
    פרויקט שהוא עשה?
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.