המדינה נגד העסקים: מדד הביורוקרטיה ירד ב-2011; בתי המשפט במקום האחרון

משרד התמ"ת הוא המשרד בעל השירות הטוב ביותר לעסקים. משך ההליכים הארוך ביותר: במשרד הבריאות ובתי המשפט
ג'וש דוקרקר | (3)

התלונות של בעלי העסקים בישראל על סחבת הרשויות ככל הנראה גברו בשנה החולפת, כך מצביע מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר אשר ירד ב-2011.

"מדד הביורוקרטיה" בודק את איכות השירות של משרדי הממשלה וכולל ארבעה מרכיבים: זמינות, זמן טיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. ב-2011 המדד ירד ל-6.59 לעומת ציון של 6.69 ב-2010.

המדד אשר בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים כגון הנפקת רישיונות, הוצאת/חידוש דרכון ותשלומים למשרדים התחיל את 2011 בהחרפת המצב אך סיים בשפור מסוים ברבעון השלישי והרביעי. לדברי מנכ"ל SQ, החברה שביצעה את המחקר, ניתוח של 4 שנים מראה כי יש עונתיות ביחס המשרדים. "במחצית ראשונה של כל שנה חלה הרעה בביורוקרטיה ובמחצית השנייה של כל שנה חל שיפור".

על פי המדד, ולרבים זו לא תהיה הפתעה, את השירות הגרוע ביותר לאזרחים מספקת מערכת בתי המשפט. מכון התקנים, הגיע למקום השני ברשימה כאשר חוסר זמינות לעסקים והתארכות זמני הטיפול העניקו לו ציון נמוך ממוצע נמוך יותר מהאחרים. המשרד הנוח ביותר לעסקים הינו משרד התמ"ת. ציונו הוא 7.2 והציון עלה לשיא מאז הושק המדד.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי "יש משרדים העושים מאמצים לשיפור המדד. יחד עם זאת, שרי הממשלה ומנכ"לי משרדיהם צריכים להציב את שיפור השירות כיעד מרכזי בעבודתם. זוהי חובתם הבסיסית כלפי הציבור הרחב וכלפי המגזר העסקי. פחות פוליטיקה ויותר שירות. רמת שירות ירודה היא התעללות באזרח. במקום שמשרדי הממשלה ישרתו את משלמי המסים הם מתעללים בהם" .

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דורון יניב רואה חשבו 29/01/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    נסו להשיג מישהו בטלפון במע" מ ! זו משימה בלתי אפשרית באף סניף של מע" מ ברחבי הארץ. הטלפונים מצלצלים והעובדים פשוט לא מרימים את השפופרת ! היה ראוי שמשרד מכובד יקצה כח אדם ספציפי שיענה לפניות טלפוניות ויפתור חלק גדול מהבעיות, וכך פחות אנשים יגיעו לסניפים עצמם. בכל מקרה חשבתם על עסק לא ממשלתי שיכול להרשות לעצמו לקבל קהל במשך חצי יום בלבד ולא לאפשר שיחות טלפון עם העסק ??? מישום מה אצלנו במדינה הכל הולך, אנחנו כל כך רגילים שפקידי הממשל מצפצפים עלינו שזה נראה טבעי, אבל משכורתם של כל אותם עובדי מדינה ממומנת על ידינו - ולכן זכותנו, וחובתנו לדרוש תמורה מלאה עבור המיסים שאנחנו משלמים
  • 2.
    לימור 29/01/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    הבירוקרט הגדול הוא מוסד לביטוח לאומי,עולם עשירי, הרזים סוחבים את המוסד השמן הזה שעושה הכל חוץ מלשרת את האזרחים,השודד הגדול של האזרחים,הכל במסווה של בירוקרטיה חוגגת .
  • 1.
    גורג 29/01/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    אתמול כתבתי את זה והיום יוצאת כתבה על הנושא כל הממונים על ההגבלים מיהם שלא יאשרו את הרשיונות משקיעים השקיעו ים של כספים ופיתאום צץ לא איזה ממונה על ההגבלים עלק הבקש מהממונה על ה נפט או על הקידוחים לאשר לרציו את רשיון גל זה לא מישחק ילדים זה אנשים שהשקיעו ומשקיעים המון כסף להמשך הקידוחים וזה לא מישחק של חתול והחבר שמתי שהם רוצים מאשרים ומתי שהם לא רוצים אז לא מאשרים ובכונה מהכוים את המשך העבודה בכונה הבקש שבגץ יתהרב פה כי זה עבר כל ביקוןרת ליכלוך וצרות עיין זה מה שזה רואים את זה ברור הממונה על ההגבלים היתי קורא לא הממונה על הנזקים זה השם שמתאים לו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.