TV

יוסי אקרמן ל-Bizportal: "יש לנו את האפשרות לספק פתרונות של הגנה לאסדות קידוח בלב ים"

על המשבר עם טורקיה: "עד לרגע זה לא חל שום שינוי בפרויקטים". Bizportal הצטרף לכנס משקיעים של אלביט מערכות ושוחח עם המנכ"ל - צפו בסרטון
תומר קורנפלד | (10)

בשבוע שעבר ערכה אלביט מערכות כנס משקיעים במפעל של חברת אל-אופ שברחובות המעסיק כ-2,000 עובדים. אל-אופ היא חברת האלקטרואופטיקה הגדולה בעולם מחוץ לארצות הברית ופועלת בתחומים רבים. במסגרת הכנס חשפה החברה חלק ממוצריה המתוחכמים והטכנולוגיות החדישות אשר אותם היא מוכרת למשרד הביטחון ולמדינות זרות.

צוות BizportalTV שוחח עם נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות יוסי אקרמן על אחד המוצרים בין היתר, מערכות הגנה על אסדות גז ונפט. "אנחנו פעילים בזה כבר עשרות שנים ויש לנו מספר פרוייקטים לא קטן", אומר אקרמן.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    קישקוש מקושקש.. מיחזור מידע (ל"ת)
    מוטי 10/10/2011 12:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רציו יהש בוםם! (ל"ת)
    דני 10/10/2011 01:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    tamoy 09/10/2011 20:18
    הגב לתגובה זו
    מר אקרמן והמון " מומחים בטחוניים" כולל צמרת חיל הים לא יודעים שהאסדות המצויות מעל שדות תמר ולוויתן או בכל מקרה אחר של מים עמוקים (1500-1700מטר) מסתלקות מהאתר לאחר בצוע קדוחי הגלוי ובניית מערכת ההפקה. מסיום תהליך פתוח השדה ולכל תקופת ההפקה למשך שנים כל המערכת מותקנת על קרקעית הים. אין כיום כל יכולת אפילו לחילות ים מודרניים להגיע לפגוע בשדה עצמו אלא באזורים רדודים אליהם תגיע הצנרת של המוצרים. אפילו אלה המתחזקים את השדה עושים שימוש בגלי שייט יחודיים בעלי יכולת שימור מיקום ורובוטים תת מימיים יחודיים שמסוגלים להגיע לעומקים בהם נמצאת המערכת כדי לתחזק אותה התהליך ממושך ואין ספק שאם גורם פחע" י יגיע לאתר הוא יצטרך לאמצעים דומים ולמשכי זמן על מנת ליצר פיגוע בעומק הנ" ל. הצורך היחיד להגן בעיקר כנגד טילים יהיה באתרים בהם תהיינה תחנות קבלה של הגז הטבעי בעומקים רדודים קרובים לחוף ואז מערכות ההגנה בפני טילים מאלה המפותחות ברפאל תוכלנה לספק מענה כלשהו. וכן כלי שטח של חיל הים שימנעו מכלי שייט פחעי" ים להגיע לאתרים. כל העובדות הנ" ל אינן מפריעות למומחים כביכול ליצר איומי סרק כדי לגייס סכומי עתק להגנה מאיומי סרק שיביאו את כל התהליך של הפקת הגז למעמסה כלכלית במקום לרווחה כלכלית. קחו את ה 800 מיליון שעליהם מדברים לרווחה זה הרבה יותר ממשי מהאיום הוירטואלי...
  • 6.
    שגיא 09/10/2011 18:08
    הגב לתגובה זו
    והזכיר רק ב20 שניות האחרונות שמספקים גם מער' הגנה לאסדות .ביג דיל ממש ראיון שקשור לגז..יותר יחצון של אלביט ושום כלום מעבר לזה.
  • 5.
    משקיעה אלמונית 09/10/2011 16:36
    הגב לתגובה זו
    עד שלא תראה לנו רווחים - אין לך מה להתייהר ! כבר שנתיים מיולי 2009 הרווח הנקי שלך בירידה. שווי המנייה יורד בהתאמה. תתחיל להראות רווחים ועליות - פרייאר מי שקונה את המנייה שלכם.
  • הריאלי 09/10/2011 23:16
    הגב לתגובה זו
    כשהחברה תחזור להראות רווחים מחיר המניה יהיה חזק למעלה ורק אז תיקני...כנראה שאת הפראירית
  • 4.
    רועי 09/10/2011 16:18
    הגב לתגובה זו
    למה אתם לא קונים את חברת סטארנייט? מציאה!!!
  • 3.
    קונים רבים באים (ל"ת)
    מודיעין 09/10/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ומי ישלם על זה? (ל"ת)
    ר 09/10/2011 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מודיעין תני גזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז (ל"ת)
    רציו תני גזזזזזזזזז 09/10/2011 15:45
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.