פרמיה של 6%: הערכת השווי של נטוויז'ן למיזוג עם סלקום עומדת על 1.54 מיליארד שקל

הערכות בשוק: משקיעי נטוויז'ן ינסו לקבל יותר והאישור יתקבל לפני שער של 50 שקל במקום 48.7 שקל; המיזוג חיוני לנטויז'ן; הסינרגיה עם סלקום תמוצה מיידית
הדס גייפמן | (1)

מפעילת הסלולר סלקום, שבשליטת קבוצת אידיבי אחזקות של איש העסקים נוחי דנקנר הודיעה היום (ג') לבורסה, כי הערכת השווי של חברת נטוויז'ן, המספקת שירותי אינטרנט, שיחות בינלאומיות ושיחות פנים ארציות בשיטת ה-VoBB (שיחות על גבי האינטרנט), לצורך מיזוגה עם סלקום, עומדת על כ-1.54 מיליארד שקל (לפי מחיר של 48.7 שקל למניה). נכון להיום, נטוויז'ן היא חברה אחות של סלקום.

הערכת שווי זו משקפת לנטוויז'ן פרמיה של כששה אחוזים על שווי השוק שלה בשעות אלה (העומד על כ-1.47 מיליארד שקל). לאחר המיזוג מתכוונת סלקום למחוק את נטוויז'ן מהמסחר בבורסה. הערכת השווי בוצעה על ידי משרד רואי החשבון קסלמן פיננסים פרייס ווטרהאוס קופרס.

כעת ממתינות החברות לאישור המשקיעים המוסדיים (של נטוויז'ן). בשוק ההון מעריכים, כי אף ששווי זה הינו הוגן, הרי שבעקבות הבקשה למחיקת המניה מהמסחר, ינסו המשקיעים המוסדיים לקבל מחיר גבוה יותר, וכי בסופו של דבר ייסגר המיזוג לפי מחיר למניה הקרוב ל-50 שקל (כלומר, סביב שווי של כ-1.58 מיליארד שקל), במקום מחיר של 48.7 שקל למניה, המוצע בהערכת השווי.

עוד מעריכים בשוק, כי המשקיעים המוסדיים אמורים לראות בהצעה זו הצעה הוגנת, שכן לכולם ברור שאם נטוויז'ן תמשיך להיסחר כחברה נפרדת, שווי השוק שלה ישחק מאוד על פני זמן. התחרות בתחום הפעילות של נטוויז'ן קשה מאוד, עלויות רכישת לקוח הן גבוהות יחסית, וההכנסה הממוצע למנוי הולכת ויורדת, בפרט בתחום שירותי האינטרנט.

גורם נוסף שיקשה על נטוויז'ן בתחרות (אם תמשיך לפעול כחברה עצמאית), הוא המיזוג של חברת סמייל, שהינה אחת המתחרות הגדולות שלה, עם מפעילת הסלולר פרטנר. המיזוג בין פרטנר לסמייל יניב לשתי החברות יתרונות ברורים על פני מתחרים בעלי פעילויות נפרדות. כך שבשורה התחתונה, אם נטוויז'ן לא תמוזג לתוך סלקום, הרי שבסופו של דבר בעלי המניות שלה ימצאו עצמם עם שווי הרבה יותר נמוך.

המיזוג יאפשר לסלקום ונטוויז'ן להתחיל למצות את הסינרגיה באופן מיידי. על פי הערכות, בתוך כחודשיים שלושהלאחר סגירת המיזוג תתחיל סלקום לשווק חבילות שירותים הכוללות שירותי סלולר, שירותי אינטרנט ושיחות פנים ארציות על גבי האינטרנט. פעילות השיחות הבינלאומיות, לעומת זאת, לא תכלל בחבילות השירותים בגלל מגבלות רגולטוריות.

בשוק מעריכים כי בשלב הראשון יאפשר הרגולטור לנטוויז'ן להיות חברה אחות של סלקום המוחזקת על ידי האחרונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מוסדי 14/06/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    לא יהיה אפילו מוסדי אחד שיהיה מוכן למכור ב- 50 שקל למניה. ברור להכל שהשווי שניתן הוא שווי ראשוני, ושהוא עוד יעלה במספר סבבים, למחיר של 60 למניה ומעלה. סבלנות....
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.