השיא יחכה: מדד הנאסד"ק עלה 0.2%, מניית אמאזון טיפסה 3.6%

מניית אפל עלתה 1%, למרות באפט חברת אנרג'ייזר נחלשה 1.9%, מחיר הנפט ירד השבוע בפעם השמינית ברציפות
שרות Bizportal | (2)
נושאים בכתבה וול סטריט

סגירת שבוע בוול סטריט והמדדים סגרות במגמה מעורבת מתחת לשיא כל הזמנים שלהם. לאורך כל המסחר, התזוזות היו מינוריות כאשר המדדים חיפשו כיוון לפריצה מטה או מעלה. המסחר נפתח ברקע לחדשות על הצמיחה בגוש היורו ובגרמניה. טרום פתיחת המסחר פורסם מדד המכירות הקמעונאיות שהציג עלייה גבוהה מהצפוי בארה"ב, סטנלי פישר ינאם כסגן ראש הבנק המרכזי בסגירת המסחר. חברות גדולות לא פרסמו דוחות פיננסיים היום במסגרת עונת הדוחות של וול סטריט.

הדאו ג'ונס ירד 0.1%, ה-s&p 500 עלה 0.02% והנאסד"ק התחזק 0.18%

יומן מאקרו

מכירות קמעונאיות- המדד הכולל ביותר לתחום המכירות הקמעונאיות בארה"ב, פורסם בשעה 15:30 שעון ישראל. הצפי היה לעלייה של 0.2%, לעומת חודש ספטמבר בו המדד ירד 0.2%. תוצאות המדד לבסוף היו עלייה של 0.3%. העלייה מעבר לצפי מרמזת על המשך התחזקות שוב הצרכנים בארה"ב.

מדד מחירי הייבוא והייצוא - העלייה בשווי הדולר אל מול מטבעות העולם, גורמת לתהיות וקריאות מסוימות בקרב לוקחי ההחלטות בארה"ב, האם יש צורך לשמר את ערך הדולר נמוך באופן מלאכותי. בשעה 15:30, שעון ישראל, התפרסמו השינויים בעלויות הייצוא והייבוא במדינה, שעזרו לשפוך אור על השפעת הדולר בתחום. הצפי המוקדם היה לירידה של 0.2% במחירי הייצוא וירידה של 1.2% במחירי הייבוא, תוצאות המדד הפתיעו לשלילה כאשר מחירי היבוא והייצוא ירדו ב-1.3% ו-1%.

מדד ציפיות הצרכנים של מישיגן- אוניברסיטת מישיגן מפרסמת מדי חודש את סקר צרכנים הנשאלים על עתידם הכלכלי וההשקפה שלהם על כלכלת ארה"ב. הצפי בתחילת היום היה לעליה בבטחון אל 85.5 נקודות, לאחר 79.6 נקודות מהחודש הקודם. הסקר לא עמד בצפי ועלה אל 80.6 נקודות בלבד. סנטימנט הצרכנים של מישיגן דווקא עלה אל 89.4, מעל לצפי של 86.9 נקודות.

מלאי העסקים - בשעה 17:00 (שעון ישראל) התפרסם מלאי העסקים החודשי לחודש ספטמבר. המלאי מעיד על השינוי בערך הכולל של סחורות במלאי היצרנים. המדד עמד בצפי של עלייה ב- 0.3%.

מניות בכותרות

אמאזון (סימול: AMZN )- לאחר שלא עמדה בתחזית הרווחים בחודש אוקטובר וירידה ב-13%, נודע כי אמזון חותמת על הסכם עם אחת מחברות הוצאות הספרים האלקטרונית הגדולות בשוק. החברה Hachette, איתה אמזון תגיע להסכם הינה החברה הרביעית בגודלה בתחום. מניית אמזון עלתה 3.6% במסחר.

נייקי (סימול: NKE )- חברת Sterne Agee הורידה את המלצת הקנייה לנייקי מ"קנה" ל"החזק", זאת לאחר שמנית נייקי הגיעה ליעד המחיר שהוצב על ידי החברה. מניית נייקי ירדה במסחר 0.64%.

וולמארט (סימול: WMT )- ענקית הקמעונאות האמריקנית פירסמה את תוצאותיה הכספיות והצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח למניה. החברה רשמה רווח למניה של 1.15 דולר אל מול צפי של 1.12 דולר. בשורת ההכנסות החברה הציגה הכנסות של 118.01 מיליארד דולר, מעט מתחת לתחזית האנליסטים שעמדה על 118.32 מיליארד דולר. מניית החברה הצליחה לעלות ב-0.02% במסחר.

אברקומבי ופיטצ' (סימול: ANF )- לאחר שהחברה בשבועה שעבר ירדה במעל ל-10% בשל הורדת תחזית הרווח, קרדיט סוויס הודיע היום כי הוא מוריד את המלצתו לגבי המנייה ומציב אותה בתשואת שוק. בקרדיט סוויס הסבירו כי מאמצי ההתייעלות בחברה, אינם מספיקים בכדי להתמודד עם התחרות בתחום.

אנרג'ייזר (סימול: ENR )- וולס פארגו הוריד את הדירוג שלו לחברה אל תשואת שוק. יממה לאחר ההודעה על כך שחברתו של וורן באפט תרכוש את דורסל, מרמזת על כך שהערך של החברה דווקא אמור לרדת ולא לעלות. מניית החברה יורדת 1.9% במסחר.

סחורות

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    null (ל"ת)
    15/11/2014 00:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוד 14/11/2014 22:24
    הגב לתגובה זו
    שליטה מוגזמת של שחקני מעוף בשוק הישראלי,מחזורים קטנים ובאין מפריע הם שולטים
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: