בשורה טובה למשקיעים: פייסבוק תשיק מערכת לתמחור בזמן אמת של שטח פירסום באתר
לאחר ההנפקה הידוע לשמצה, הרשת החברתית פייסבוק (סימול: FB) עובדת קשה על מנת לספק את תאבון המשקיעים לחדשות נוספות שיאותתו על הפוטנציאל הטמון בחברה ועל הדרך שהיא מתכוונת לנצל אותו.
פייסבוק הודיעה כי בכוונת להשיק מערכת חדשה באתרה למכירה בזמן אמת של שטח פרסום, דומה למה שגוגל (סימול: GOOG) ואתרים אחרים כבר עובדים עליו על מנת לייעל את הפרסום המותאם אישית לכל לקוח.
השירות החדש יקרא 'פייסבוק אקסצ'ייג' (Facebook Exchange) ויאפשר למפרסמים להגיע למשתמשים בעלי אופי מסוים ברשת החברתית בהתבסס על היסטורית הגלישה שלהם, אמרה דוברת החברה, אנני טיי. המחירים יתבססו על העלות לכול 1000 משתמשים ויציגו מחירי 'ספוט' אשר ישתנו בעקביות.
"פייסבוק התקשתה להביא לידי שימוש אמצעי פירסום חדשים", אמרה דברה דאו ווילאמסון, אנליסטית ב- EMarketer. החברה "מקווה להתשמש בשטח הפרסום שיש לה בצידו הימני של האתר על מנת לספק פרסום יותר ממוקד", היא הוסיפה.
"אחד הדברים החשובים ביותר מההודעה הזו היא שפייסבוק תוכל בסופו של דבר להרוויח יותר כסף, משהו שהמשקיעים שראו את המניה צוללת מאז ההנפקה צמאים לו", אמר ג'ון אול מבלומברג.