האסטרטגיה המפתיעה של טאפרוור - היופי הנשי; ובמיוחד הנשים מוונצואלה

האם נשים משקיעות יותר באיפור ומוצרי טיפוח או במיכלי פלסטיק? התשובה לשאלה היא המפתח למצוא את הכיוון החדש של טאפרוור
עידן קייסר | (5)

טאפרוור (סימול: TUP), החברה הידועה בשל אריזות הפלסטיק המפורסמות, ובשל המסיבות הביתיות הנשיות, בנתה בשקט בשקט אימפריית יופי באמריקה הלטינית.

טאפרוור עוברת להתעסק ביופי הנשי. אותה טאפרוור אשר אריזות הפלסטיק המיועדות לאחסון שלה, שווקו על פי מיטב המסורת הנשית במסיבות 'קוקטיילים' ביתיות ברחבי העולם כבר במשך עשורים. הנשים שקונות כלי פלסטיק לאחסון קונות גם קרמים לעור - וטאפרוור החליטה שיש שם פוטנציאל גם למכירות של מוצרי טיפוח.

כיום, על פי פרסום של הוול סטריט ג'ורנל, מכירות מוצרי טיפוח ויופי מהוות 26%! מסה"כ המכירות של טאפרוור.

החברה החליטה להתמקד בגישתה במדינות בהם לנשים הכי אכפת מאיך שהן נראות. ארה"ב לא דורגה במקום הראשון בקטגוריה זו. למעשה, היא דורגה במקום ה-9 (והמכובד?) במדד ה'נשיות' של טאפרוור, אשר מודד את גישתן של הנשים לגבי המראה שלהן.

האזור אשר צבר את מרבית המקומות הראשונים, ללא עוררין, היא יבשת אמריקה הלטינית. במיוחד בלטה לטובה ונצואלה, אשר דורגה במקום הראשון והמכובד ביותר של נשים שדואגות הכי הרבה ליופי שלהן.

חברת אבון (סימול: AVP) כבר מצאה מזמן את מה שטאפרוור הבינה לאחרונה. והיא מפעילה כבר מזה זמן 'צבא' של מוכרניות ומוכרנים אשר עוברים מדלת לדלת בברזיל. ברזיל היא השוק הגדול ביותר למכירות 'פנים מול פנים' של חברת אבון.

אמריקה הלטינית עובדת כל כך טוב לטאפרוור ואבון מכמה סיבות. הראשונה היא שאין מספיק חנויות קמעונאיות המוכרות מוצרי טיפוח ויופי ביבשת. זאת ועוד, מכירות דלת לדלת הם נקודות כניסה מצוינות לשוק העבודה עבור נשים ללא הכשרה מיוחדת, ולנשים שרוצות מאוד לצאת לעבודה. בנוסף, באמריקה הלטינית ישנם אנשים 'חמים', ומעגלים סוציאלים נרחבים בהתאמה. והכי חשוב: הנשים שם באמת רוצות להיראות טוב כל הזמן.

אז מה זה אומר עבור טאפרוור? שלנשים באמריקה הלטינית יש המון מסיבות ביתיות של טאפרוור, אך במקום להתעסק בשאריות מזון או בצורות אחסון שונות, הן יוצרות סלוני טיפוח ביתיים, ומתמקדות באיפור וברגיעה. 'על הדרך', הן מוכרות גם כלי אחסון של טאפרוור. מנכ"ל טאפרוור קורא לזה "גישת הסוס הטרויאני", כך מוסר הג'ורנל.

הדינמיקה הנוכחית יכולה לעבוד במשך זמן מה, אך ככל שאמריקה הלטינית תפתח למותגים ותהיה מתקדמת יותר - מתחרים ינגסו בעוגה החדשה של טאפרוור ואבון. מתחרות חזקות כמו אסטי לאודר (סימול: EL), מאק, לוריאל ומייבלין יכולות לפגוע בתזרים ההכנסות החדש של טאפרוור, אך ה"סוס הטרויאני" הזה יכול לעבוד גם בחלקים אחרים בעולם.

מניות טאפרוור עלו קצת מעל ל-6% במהלך 2012, בעוד שמניות אבון נפלו מעל 14%.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    א.א. 24/12/2012 21:55
    הגב לתגובה זו
    כלים מיוחדים וטובים עם איכות מצוינת
  • 4.
    חרטט 07/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    קשקוש בלבוש . הכל הבל הבלים
  • 3.
    גם אשתי קונה אלביט הדמיה (ל"ת)
    אלביט הדמיה 07/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גררררר... הנשים של דרום אמריקה (ל"ת)
    פאבלו אסקובר 07/04/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 07/04/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    בסוף רק הזמינה חברות כל פעם... ריכולים של בנות...לך תבין

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים.
2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות.