האסטרטגיה המפתיעה של טאפרוור - היופי הנשי; ובמיוחד הנשים מוונצואלה

האם נשים משקיעות יותר באיפור ומוצרי טיפוח או במיכלי פלסטיק? התשובה לשאלה היא המפתח למצוא את הכיוון החדש של טאפרוור
עידן קייסר | (5)

טאפרוור (סימול: TUP), החברה הידועה בשל אריזות הפלסטיק המפורסמות, ובשל המסיבות הביתיות הנשיות, בנתה בשקט בשקט אימפריית יופי באמריקה הלטינית.

טאפרוור עוברת להתעסק ביופי הנשי. אותה טאפרוור אשר אריזות הפלסטיק המיועדות לאחסון שלה, שווקו על פי מיטב המסורת הנשית במסיבות 'קוקטיילים' ביתיות ברחבי העולם כבר במשך עשורים. הנשים שקונות כלי פלסטיק לאחסון קונות גם קרמים לעור - וטאפרוור החליטה שיש שם פוטנציאל גם למכירות של מוצרי טיפוח.

כיום, על פי פרסום של הוול סטריט ג'ורנל, מכירות מוצרי טיפוח ויופי מהוות 26%! מסה"כ המכירות של טאפרוור.

החברה החליטה להתמקד בגישתה במדינות בהם לנשים הכי אכפת מאיך שהן נראות. ארה"ב לא דורגה במקום הראשון בקטגוריה זו. למעשה, היא דורגה במקום ה-9 (והמכובד?) במדד ה'נשיות' של טאפרוור, אשר מודד את גישתן של הנשים לגבי המראה שלהן.

האזור אשר צבר את מרבית המקומות הראשונים, ללא עוררין, היא יבשת אמריקה הלטינית. במיוחד בלטה לטובה ונצואלה, אשר דורגה במקום הראשון והמכובד ביותר של נשים שדואגות הכי הרבה ליופי שלהן.

חברת אבון (סימול: AVP) כבר מצאה מזמן את מה שטאפרוור הבינה לאחרונה. והיא מפעילה כבר מזה זמן 'צבא' של מוכרניות ומוכרנים אשר עוברים מדלת לדלת בברזיל. ברזיל היא השוק הגדול ביותר למכירות 'פנים מול פנים' של חברת אבון.

אמריקה הלטינית עובדת כל כך טוב לטאפרוור ואבון מכמה סיבות. הראשונה היא שאין מספיק חנויות קמעונאיות המוכרות מוצרי טיפוח ויופי ביבשת. זאת ועוד, מכירות דלת לדלת הם נקודות כניסה מצוינות לשוק העבודה עבור נשים ללא הכשרה מיוחדת, ולנשים שרוצות מאוד לצאת לעבודה. בנוסף, באמריקה הלטינית ישנם אנשים 'חמים', ומעגלים סוציאלים נרחבים בהתאמה. והכי חשוב: הנשים שם באמת רוצות להיראות טוב כל הזמן.

אז מה זה אומר עבור טאפרוור? שלנשים באמריקה הלטינית יש המון מסיבות ביתיות של טאפרוור, אך במקום להתעסק בשאריות מזון או בצורות אחסון שונות, הן יוצרות סלוני טיפוח ביתיים, ומתמקדות באיפור וברגיעה. 'על הדרך', הן מוכרות גם כלי אחסון של טאפרוור. מנכ"ל טאפרוור קורא לזה "גישת הסוס הטרויאני", כך מוסר הג'ורנל.

הדינמיקה הנוכחית יכולה לעבוד במשך זמן מה, אך ככל שאמריקה הלטינית תפתח למותגים ותהיה מתקדמת יותר - מתחרים ינגסו בעוגה החדשה של טאפרוור ואבון. מתחרות חזקות כמו אסטי לאודר (סימול: EL), מאק, לוריאל ומייבלין יכולות לפגוע בתזרים ההכנסות החדש של טאפרוור, אך ה"סוס הטרויאני" הזה יכול לעבוד גם בחלקים אחרים בעולם.

מניות טאפרוור עלו קצת מעל ל-6% במהלך 2012, בעוד שמניות אבון נפלו מעל 14%.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    א.א. 24/12/2012 21:55
    הגב לתגובה זו
    כלים מיוחדים וטובים עם איכות מצוינת
  • 4.
    חרטט 07/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    קשקוש בלבוש . הכל הבל הבלים
  • 3.
    גם אשתי קונה אלביט הדמיה (ל"ת)
    אלביט הדמיה 07/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גררררר... הנשים של דרום אמריקה (ל"ת)
    פאבלו אסקובר 07/04/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 07/04/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    בסוף רק הזמינה חברות כל פעם... ריכולים של בנות...לך תבין

פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק

לפי הגישה ששוק המניות מונע על ידי רגשות המשקיעים, פיתחו ב-CNN מדד יחודי המציג את רמת תאוות הבצע מול הפחד בשוק
ידידיה אפק |
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע. שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס. מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק. מדד ה'גריד' וה'פחד' באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (Fear & Greed Index) באמצעות שיקלול של 7 אינדיקטורים שונים, שנותנים יחד תמונה כוללת על הרגש שמניע כעת את המשקיעים. המדד מתעדכן מדי יום ויכול לעזור בהחלטות של תזמון הכניסה לשוק (אם כי ראוי לציין שתזמון השוק לפי שיטה זו לא הוכח כיעיל או לא יעיל). המרכיב הראשון שמפיע על המדד הוא המומנטום במדד ה-S&P 500 . המדד המוביל נמצא כעת כ-5% מעל ממוצע 125 הימים האחרונים, ושיעור זה גבוה מהממוצע בשנתיים האחרונות ולכן מצביע על תאוות בצע רבה בשוק. המרכיב השני הוא המרווח בתשואות בין אג"ח זבל לאג"ח בדירוג השקעה הנחשב בטוח יותר. מרווח זה עומד, לפי נתוני CNN, על 2.16% נכון להיום, נמוך משמעותית מהממוצע בשנתיים האחרונות, מה שמסמן גם כן תאוות בצע רבה. המרכיב השלישי הוא ההפרש בין ביצועי שוק המניות לשוק האג"ח ב-20 ימי המסחר האחרונים. נכון להיום, שוק המניות נתן 3.68% יותר מביצועי שוק האג"ח, מה שמסמן תאוות בצע רבה ונכונות לקחת סיכון רב בתיק ההשקעות. המרכיב הרביעי הוא הממוצע השבועי של היחס בין אופציות PUT ל-CALL בשוק הנגזרים. היחס הממוצע עומד כעת על 0.55, כלומר יש הרבה יותר אופציות CALL בשוק מה שמצביע על אופטימיות ופחות רצון לגדר את תיק ההשקעות, כלומר תאוות בצע מצד המשקיעים. המרכיב החמישי הוא היחס בין מספר המניות ב-NYSE שרשמו שיא שנתי חדש , לבין מספר המניות שרשמו שפל שנתי חדש. יחס זה עומד על כ-4% נכון להיום, כלומר מספר השיאים החדשים גבוה ב-4% ממספר המניות שרשמו שפל שנתי ביום המסחר האחרון. גם זה, בדומה לאינדיקטורים הקודמים, מצביע על רמת תאוות בצע גבוהה יחסית בשוק. המרכיב השישי הוא מדד יחודי שנקרא 'מדד סכום המחזור של מקללן' , שמודד את היחס בין מחזור המסחר שנטה לעליות לבין מחזור המסחר שנטה לירידות בחודש האחרון. במהלך 30 הימים האחרונים, יחס זה עומד על 13.74% לטובת המחזורים החיוביים, קרוב מאוד לשיא של השנתיים האחרונות. גם אינדיקטור זה מצביע כעת על תאוות בצע בשוק. המרכיב השביעי והאחרון הוא ה-VIX , המודד את רמת התנודתיות בשוק. המדד סגר את יום המסחר האחרון ברמת 11.68 נקודות, מה שמסמן שרמת התנודתיות הצפויה בשוק נמוכה. אינדיקטור זה מסמן ניטרליות לפי השיטה של CNN. בשקלול כל אלה, בשוק קיימת כרגע רמה קיצונית של תאוות בצע 79% ליתר דיוק. רמה הגבוהה מ-50% מסמנת תאוות בצע, ורמה נמוכה מ-50% מסמנת פחד. רמה הנמוכה מ-25% מסמנת פחד קיצוני, ורמה הגבוהה מ-75% מסמנת תאוות בצע קיצונית. לשם השוואה, אמש עמד המדד על 70% (תאוות בצע), לפני שבוע עמד על 44% (פחד) ולפני חודש עמד על 31%. מי שהיה נכנס לשוק כשהמדד הראה רמה של 15% בתחילת חודש פברואר היה קוצר למעלה מ-10% תשואה על השקעתו עד עכשיו.