האסטרטגיה המפתיעה של טאפרוור - היופי הנשי; ובמיוחד הנשים מוונצואלה
טאפרוור (סימול: TUP), החברה הידועה בשל אריזות הפלסטיק המפורסמות, ובשל המסיבות הביתיות הנשיות, בנתה בשקט בשקט אימפריית יופי באמריקה הלטינית.
טאפרוור עוברת להתעסק ביופי הנשי. אותה טאפרוור אשר אריזות הפלסטיק המיועדות לאחסון שלה, שווקו על פי מיטב המסורת הנשית במסיבות 'קוקטיילים' ביתיות ברחבי העולם כבר במשך עשורים. הנשים שקונות כלי פלסטיק לאחסון קונות גם קרמים לעור - וטאפרוור החליטה שיש שם פוטנציאל גם למכירות של מוצרי טיפוח.
כיום, על פי פרסום של הוול סטריט ג'ורנל, מכירות מוצרי טיפוח ויופי מהוות 26%! מסה"כ המכירות של טאפרוור.
החברה החליטה להתמקד בגישתה במדינות בהם לנשים הכי אכפת מאיך שהן נראות. ארה"ב לא דורגה במקום הראשון בקטגוריה זו. למעשה, היא דורגה במקום ה-9 (והמכובד?) במדד ה'נשיות' של טאפרוור, אשר מודד את גישתן של הנשים לגבי המראה שלהן.
האזור אשר צבר את מרבית המקומות הראשונים, ללא עוררין, היא יבשת אמריקה הלטינית. במיוחד בלטה לטובה ונצואלה, אשר דורגה במקום הראשון והמכובד ביותר של נשים שדואגות הכי הרבה ליופי שלהן.
חברת אבון (סימול: AVP) כבר מצאה מזמן את מה שטאפרוור הבינה לאחרונה. והיא מפעילה כבר מזה זמן 'צבא' של מוכרניות ומוכרנים אשר עוברים מדלת לדלת בברזיל. ברזיל היא השוק הגדול ביותר למכירות 'פנים מול פנים' של חברת אבון.
אמריקה הלטינית עובדת כל כך טוב לטאפרוור ואבון מכמה סיבות. הראשונה היא שאין מספיק חנויות קמעונאיות המוכרות מוצרי טיפוח ויופי ביבשת. זאת ועוד, מכירות דלת לדלת הם נקודות כניסה מצוינות לשוק העבודה עבור נשים ללא הכשרה מיוחדת, ולנשים שרוצות מאוד לצאת לעבודה. בנוסף, באמריקה הלטינית ישנם אנשים 'חמים', ומעגלים סוציאלים נרחבים בהתאמה. והכי חשוב: הנשים שם באמת רוצות להיראות טוב כל הזמן.
אז מה זה אומר עבור טאפרוור? שלנשים באמריקה הלטינית יש המון מסיבות ביתיות של טאפרוור, אך במקום להתעסק בשאריות מזון או בצורות אחסון שונות, הן יוצרות סלוני טיפוח ביתיים, ומתמקדות באיפור וברגיעה. 'על הדרך', הן מוכרות גם כלי אחסון של טאפרוור. מנכ"ל טאפרוור קורא לזה "גישת הסוס הטרויאני", כך מוסר הג'ורנל.
הדינמיקה הנוכחית יכולה לעבוד במשך זמן מה, אך ככל שאמריקה הלטינית תפתח למותגים ותהיה מתקדמת יותר - מתחרים ינגסו בעוגה החדשה של טאפרוור ואבון. מתחרות חזקות כמו אסטי לאודר (סימול: EL), מאק, לוריאל ומייבלין יכולות לפגוע בתזרים ההכנסות החדש של טאפרוור, אך ה"סוס הטרויאני" הזה יכול לעבוד גם בחלקים אחרים בעולם.
מניות טאפרוור עלו קצת מעל ל-6% במהלך 2012, בעוד שמניות אבון נפלו מעל 14%.
מנכ"ל טאפרוור העולמית, ריק גוינגס, הסביר את האסטרטגיה של החברה לוול סטריט ג'ורנל: "לפני שנים היה שודד בנקים בשם ווילי סאטון, שכשנשאל מדוע הוא שודד בנקים הוא ענה - 'שם נמצא הכסף'. וזאת הסיבה לכך שאנחנו עוסקים במוצרי טיפוח ויופי שם למטה באמריקה הלטינית".
- 5.א.א. 24/12/2012 21:55הגב לתגובה זוכלים מיוחדים וטובים עם איכות מצוינת
- 4.חרטט 07/04/2012 12:42הגב לתגובה זוקשקוש בלבוש . הכל הבל הבלים
- 3.גם אשתי קונה אלביט הדמיה (ל"ת)אלביט הדמיה 07/04/2012 11:14הגב לתגובה זו
- 2.גררררר... הנשים של דרום אמריקה (ל"ת)פאבלו אסקובר 07/04/2012 10:45הגב לתגובה זו
- 1.יוסי 07/04/2012 10:44הגב לתגובה זובסוף רק הזמינה חברות כל פעם... ריכולים של בנות...לך תבין