עפה מתחת לראדר: רשת המאפים שזינקה 30% השנה, החלה לחלק דיבידנד ויוצאת בהנפקה שנייה
חברת האם של דאנקין דונאטס, דאנקין ברנדס גרופ (סימול: DNKN), הודיעה לאחר נעילת יום המסחר האחרון לשבוע כי בכוונת מספר בעלי מניותיה הקיימים לבצע הנפקה שנייה לציבור ע"י מכירת 22 מיליון מניות, בהתאם לתנאי השוק ומספר תנאים נוספים.
המהלך צפוי להגדיל את כיסם של בעלי המניות בלבד ולא את קופת החברה, כאשר אף לא מניה אחת תמכר על ידי חברת דאנקן עצמה. בכיר בהנהלת החברה צופה כי ההנפקה תושלם עד סוף הרבעון השני. מתוך מבנה ההנפקה עולה כי החתמים יוכלו להנפיק 3.3 מיליון מניות נוספות במקרה של ביקושי יתר.
בתגובה למהלך, מניית דאנקן ברנדס השילה 2.14% במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר שמתחילת השנה זינקה 28% לשיא מאז ההנפקה הראשונית שלה שהתרחשה בחודש יולי האחרון.
בנוסף, ב-6 למרץ הכריז הדירקטוריון של החברה על תוכנית חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות כאשר הדיבידנד הראשון, על סך 15 סנט המהווה תשואה של כ-2% על מחיר המניה כיום, יחולק ב-28 למרץ למי שיחזיק את המניה עד סוף יום המסחר של ה-19 לחודש.
"אנו מאמינים כי חלוקת דיבידנד רק מספר חודשים לאחר ההנפקה הראשונית שלנו, מדגימה את הרצון שלנו להגדיל את ערכם של המשקיעים ומהווה סמן לתחזית החיובית לביצועים העתידיים של החברה", אמר סמנכ"ל הכספים נייל מוזס.
עם כמעט 17 אלף נקודות מכירה ב-60 ארצות מסביב לעולם, דאנקן ברנדס גרופ היא אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות בעולם. היא מגישה לקהל לקוחותיה שתייה חמה וקרה לצד שורה של מאפים וגלידות באמצעות המותגים דאנקן דונאטס ובאסקין רובינס. את שנת 2011 סיכמה החברה עם מכירות של 8.4 מיליארד דולר.