גמר האח הגדול רשת 13 ישראל אוגלבו
צילום: מיכה לובטון
רייטינג

לראשונה אחרי הפיצול: גמר האח הגדול הסתפק ב-22.3%

לאחר עונה מתעתעת בה הפסידה לעיתים בפריים לתכניות מתחרות, הגיע הגמר עם נתון פושר, שגבר ב-5 נק' על נינג'ה ישראל. ואיך היה הרייטינג בחמישי ושישי?

אלכסנדר כץ |

גמר האח הגדול הניב רייטינג של 22.3% במגזר היהודי ו-702 אלף צופים באוכלוסייה הכללית - כך עולה מנתונים ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. העונה הנוכחית היא הראשונה ששודרה ברשת 13 והראשונה בעידן שלאחר פיצול ערוץ 2, ולכן באופן טבעי הרייטינג נמוך יותר, אבל עדיין מדובר על נתונים פושרים ביחס לגמרים אחרים ששודרו מאז הפיצול.

מנגד קיבל נינג'ה ישראל (קשת 12) בפרק VIP מיוחד, רייטינג של 17.3% (494K), גב האומה (ערוץ עשר) רשמה 6.1% (163K), ואילו סדרת הדוקו מלחמת ויאטנם (כאן 11) הסתפקה ב-1.5% (31K).

גמר העונה האחרונה בערוץ 2, ששודר בקשת במארס 2017 ובו ניצח אביחי אוחנה, הניב 33.1% ו-980 אלף צופים באוכלוסייה היהודית. בממוצע העונתי עמד על 31.1%. היה זה הרייטינג הנמוך ביותר שהתכנית רשמה בעידן ערוץ 2 – בו שודרה 8 עונות (ללא 2 עונות VIP).

 

גמר העונה השביעית – ב-2016, אז ניצחה שי מיקה, הניב 33.8% ו-1.02 מיליון צופים. בגמר העונה הראשונה ב-2008 צפו 1.195 מיליון איש עם רייטינג של 39.1%; בעונה השנייה הנתון עמד על 35.7%, אבל "רק" 987 אלף איש; ובגמר העונה השלישית, הרייטינג זינק ל-40.6% ולא פחות מ-1.274 מיליון צופים. גמר עונה 4 הניב 40.2%, העונה החמישית רשמה שיא של 41.6%, וגמר העונה השישית ששודר בחלקו בתקופת מבצע צוק איתן, הניב 38.7%.

והנה כמה נתונים על הגמר אתמול: שיא רייטינג במשקי בית יהודים עמד על 27.8% (בדקות 23:27 ו-23:28), ושיא צופים באוכלוסייה הכללית עמד על 904 אלף איש בשעה 23:24, כמובן שמדובר בדקות בהן הוכרז המנצח ישראל

גמר האח הגדול מדורג במקום הרביעי מאז הפיצול אחרי גמר הכוכב הבא (24.4%) וגמר מאסטר שף (22.6%) – שניהם של קשת.

ומה עוד היה בערב? 'האח הגדול - הראיון הראשון' (רשת 13) קיבלה 16.3%, 'חי בלילה' (קשת 12) רשמה 5.8%, שידור חוזר של 'לה פמיליה' (ערוץ עשר) הניבה 3.4%, 'רפי אינטימי' (ערוץ עשר) ניפקה 2.5%, שידור חוזר של 'עד כאן' (כאן 11) עם 1.7%. 

 

בגזרת החדשות:

בזכות גמר האח הגדול ששודר אחריה, מהדורת חדשות סוף השבוע של חדשות 2 ברשת, הניבה 12.3% (358K)

וגברה על אותה מהדורה בקשת עם 10.1% (255K)

(בחישוב מצרפי: 22.4% ו-613K).

המגזין (ערוץ עשר) הניב 6.8% (179K)

חדשות סוף השבוע (כאן 11) עם 2.9% (73K) ואחריה רואים עולם (כאן 11) עם 2.4% (54K).

 

 

יום ו'

 

 

שידור חוזר של 2 פרקי סברי מרנן (קשת 12) הניב 8.1% (227K) ו-6.6%, וניצחו את הערב. שי בשידור (ערוץ עשר) ניפקה 6.4% (209K) וניצחה את האח הגדול - מצעד הרגעים המצחיקים (רשת 13) עם 5.7% (152K). שידור חוזר של טיול אחרי צבא (כאן 11)  הסתפק ב-1.7% (41K).

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

שידור חוזר של 'לעוף על המיליון' (ערות עשר) קיבל 6.4%, מבזק 'נינג'ה ישראל' (קשת 12) רשם 5.4%, אבל הוא היה קצר מ-20 דקות ולכן לא נחשב בנתונים הרשמיים של הוועדה למדרוג. 2 פרקי 'אנחנו במפה' (רשת 13) קיבלו 4.1% ו-3.7%, שידור חוזר של 'סלבריישן' (רשת 13) ניפק 3.8%, שידור חוזר של 'אביב או אייל' (קשת 12) הניב 3.2%, והסרט 'רכבת לילה לליסבון' (ערוץ עשר) עם 1.7%.

 

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) רשמה 3.7%,

וניצחה את שישי בבוקר גלית ויואב (קשת 12) שקיבלה 3.3%,

בוקר אור בשישי (ערוץ עשר) עם 1.8%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

'אופירה וברקוביץ'' (קשת 12) קיבלה 4.8%,

מול 'הדוח היומי - מהדורה חגיגית' (רשת 13) לקראת גמר האח הגדול – עם 3.3%,

ואילו 'מסעדת הפועלים של שגב' (ערוץ עשר) רשמה 2.2%, ואחריה 'שישי - סיכום שבוע' (ערוץ עשר) עם 4.3%.

 

בגזרת החדשות:

אולפן שישי בקשת קיבלה 7.7% (231K)

מול אותה מהדורה ברשת עם 5.7% (161K)

(בחישוב מצרפי: 13.4% ו-392K)

שישי עם אילה חסון מנצחת את רשת עם 5.9% (191K)

ואילו חדשות השבוע (כאן 11) עם 2.7% (71K).

 

 

יום ה'

 

 

ספיישל משחקי השף: בדרך לגמר (רשת 13) ניצח את הפריים-טיים עם 10.8% (306K), מול זמרת השנה - הסיפור של ירדנה ועפרה (קשת 12) עם 10.2% (277K). בערוץ עשר – לקט המנות הטובות בעולם של המסע המופלא עם אהרוני וגידי שהסתפק ב-5.1% (145K). הקו האדום (כאן 11) עם 3.6% (88K).

 

'הכי בעולם' (קשת 12) קיבלה 5.8%, לקט של 'הצנרת' (רשת 13) ניפק 5.5%, 'הצינור' (ערוץ עשר) עם 3.2%, השקת העונה החדשה של 'עד כאן' (כאן 11) הניבה 2%, ו'חדשות הלילה' (כאן 11) עם 1.7%.

 

בגזרת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12) ניצחה את הרצועה עם 4.3% - הנתון השני בגובהו מאז פיצול ערוץ 2,

וניצחה את העולם הבוקר (רשת 13) שהסתפקה ב-3.4%.

בוקר אור (ערוץ עשר) עם 1%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

לקט של 'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת 12) קיבל 6.1%, ואחריה 'התכנית הכלכלית' (חדשות2 בקשת) עם 9.1%.

מנגד רשמה 'הדוח היומי - מהדורת ערב' (רשת 13) 5%,

ואילו 'אורלי וגיא' (ערוץ עשר) עם 3.9%.

'העולם היום' (כאן 11) עם 2.3%.

 

בגזרת החדשות:

חדשות 2 בקשת קיבלה 9.4% (290K),

וניצחה את אותה מהדורה ברשת עם 6% (159K)

(בחישוב מצרפי: חדשות 2 עם 15.4% ו-449K).

המהדורה ברשת הפסידה גם לחדשות עשר שרשמה 6.3% (176K),

ואילו חדשות הערב (כאן 11) הסתפקה ב-3.6% (82K).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״