יוסי מימן: "יצוא הגז המצרי ללקוחות הבינלאומיים ובכללם ישראל נמשך כסדרו"

מימן שמחזיק ב-20.5% מ-EMG המצרית אומר כי "אין ספק כי האינטרסים האסטרטגיים והאינטרסים הכלכליים של מצרים אינם משתנים כתוצאה מהאירועים פנימיים"
 |  (18)
יוסי מימן
המהומות במצרים נמשכות כבר למעלה מ- 5 ימים, הממשלה התפטרה ע"פ דרישתו של מובארק אך לפי שעה ההמון ברחובות לא נרגע ודורש להגיח את מובארק. כיוון שמצרים מספקת כ-40% מתצרוכת הגז בישראל, מייד עולה שאלת המשך ההספקה הסדירה של הגז .

בהתייחסות ראשונה למצב במצרים אמר אתמול יוסי מימן נשיא קבוצת מרחב השותפה בחברת EMG המייצאת גז ממצרים לישראל, כי "אין ספק כי האינטרסים האסטרטגיים והאינטרסים הכלכליים של מצרים אינם משתנים כתוצאה מהאירועים פנימיים".

לדבריו של מימן, "יצוא הגז ממצרים - בין אם באמצעות LNG ללקוחות הבינלאומיים ובין אם בצינורות לירדן, סוריה וישראל נמשך כסדרו ומהווה מקור הכנסה חשוב למצרים. בהקשר המעניין אותנו כישראלים, מצרים נהנית מייצוא של מיליארד וחצי דולר בשנה ועשרות אלפי מקומות עבודה בזכות הסכם ה-QIZ עם ישראל, המאפשר למצרים לייצא לארצות הברית במעמד איזור סחר חופשי, ויצוא הגז לישראל מבטיח למצרים הכנסה נוספת של כמיליארד דולר לשנה".

עוד אמר מימן, כי "האינטרסים הכלכליים הללו מהווים חיזוק לאינטרסים האסטרטגיים הרחבים יותר של המדינות. אכן, כל החברות הבינלאומיות הפועלות במשק האנרגיה המצרי מדווחות על המשך פעילות רגילה ואין כל סימן להשפעת האירועים הפנימיים על פעילותן. כך גם בכל הקשור ל-EMG, כחברה רב לאומית אנחנו בקשר שוטף הן עם קהיר והן עם בעלי המניות בארה"ב ובתאילנד וכולם מעודכנים בעובדה שהגז זורם כסדרו".
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    היום קניתי 1200יחידות של חברה לישראל בשער 427 (ל"ת)
    אורי 30/01/2011 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מה הוא יעשה ימכור את ההחזקה
    אריק.מ 30/01/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלו בבורסה המצרית? היא סגורה, ימכור מחוץ לבורסה? מי יקנה? אם עכשיו עולה קבוצה שמאלנית רדיקלית היא יכולה להלאים את אחזקותיו לטובת המדינה. הבנאדם מנסה להציל את עורו.
    סגור
  • 15.
    יחימוביץ:גם ההפיכה במצרים זה תעלול של תשובה??
    ניר 30/01/2011 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמאל הישראלי חי בהזיה מתמשכת ועוד לא הבין מי אלו הם השכנים שלו. אין לסמוך על הגז המצרי אלא רק על עצמנו. לפתח את תמר מיד.
    סגור
  • 14.
    החברה לישראל- אל תאמינו לו
    קובי 30/01/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בפניקה שיקחו לו חצי מהעסקה לטובת תמר.. אל תתפתו..
    סגור
  • 13.
    גבעות - הבלאגן במצרים יעשה רק טוב לגבעות (ל"ת)
    אלישע 052-8928464 30/01/2011 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    עונש מאלוהים על שעשית יד אחד עם שישנסקי
    יגאל 30/01/2011 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוך אנטרס אישי רק ישראמקו רק תמר
    סגור
  • 11.
    הלך החלום של יציבות עם מצריים
    ישראלי 30/01/2011 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש יקר אין לנו כלום נגדך אך הגז ממצריים זמנו קצר אנחנו חייבים להפוך את פרוייקט הגז שלנו בישראל לפרוייקט לאומי כי אנחנו הולכים לתקופה של אחרון המאחזים המערביים במזרח התיכון ונצטרך אנרגיה עצמאית אחרת מר ורע יהיה פה. המדינה חייבת להעביר ערבויות ומטרייה לפרוייקט לויתן ותמר ועידוד חיפוש גז ונפט בכל הרשיונות. שטיניץ תוותר על האגו תשנה כיוון ישראל בסכנה עכשיו זה פרויקט ביטחוני
    סגור
  • 10.
    ישראמקו ואבנר זינוקים למעלה (ל"ת)
    יוסי 30/01/2011 09:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כולם כבר בנו על מניות הגז בישראל (ל"ת)
    משקיע באבנר 30/01/2011 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    המניה שלך אמפל לא מייצרת ערך למשקיעים כאן
    לוינסקי 30/01/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקוה שבשמיים יודעים לעשות צדק אתה לא מייצר ערך למרות כל ההטבות שאתה מקבל מהמדינה
    סגור
  • 7.
    ליוסי מימן-לא ידעתי שאתה גם מזרחן (ל"ת)
    יצחקי 30/01/2011 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    HBL
    mori 30/01/2011 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    HBL is the most attractive stock on the Tel Aviv Stock Exchange
    סגור
  • 5.
    באמת! מה אתה חושב שאנחנו מטומטמים? רק ישראמקו (ל"ת)
    רוקי 30/01/2011 07:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    למה לקח שישנסקי 10 חודשים לחשב את מומוצע OECD (ל"ת)
    545 30/01/2011 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מימן!מימן!על מי אתה מנסה לעבוד!!!!!! (ל"ת)
    על מי אתה מנסה לעבוד 30/01/2011 07:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    על מי אתה מנסה לעבוד (ל"ת)
    אסף 30/01/2011 07:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבנאדם בפניקה
    susnk 30/01/2011 07:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגיב בכזה בטחון כשאף לא אחד יודע לאן יתגלגלו הענינים מעיד על פאניקה
    סגור
  • גז
    כצ 30/01/2011 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעקבוח המהומוח -כל הסיכוים -להתנכלות לגז הישראלי!-כל זאת בעקבות נסיון לתבוע חלק מהתגליות ! ! !
    סגור