טסלה
צילום: Istock

טסלה צפויה לעלות את מחירי הרכבים ב-3%

12 ימים בלבד לאחר שהודיעה החברה על הורדת מחירים, החברה צפויה לעלות המחירים בחזרה. בנוסף, החברה טוענת כעת כי תסגור פחות חנויות מהתחזית הקודמת
עמית נעם טל |

אין רגע דל ביצרנית המכונית טסלה (סימול:TSLA), כאשר נראה הערב כי החברה שוב משנה את אסטרטגיית המכירה שלה.

לאחר שהודיעה לפני פחות מחודש על כוונתה לסגור מספר רב של חנויות, החברה מודיעה הערב כי היא החליטה לשנות את ההחלטה הקודמת, והיא צפויה להשאיר כעת חלק נכבד מסניפי המכירות של החברה. "בחודש שעבר הכרזנו כי אנחנו נסגור הרבה מהחנויות שלנו ונעבור למכירות מקוונות בלבד. בשבועיים האחרונים ביצענו הערכה קפדנית של כל אחד מהחנויות הקמעונאיות של החברה, והחלטנו לשמור על מספר רב יותר של חנויות פתוחות ממה שהודענו קודם לכן", טוענים הערב באתר החברה.

בנוסף, החברה מודיעה כי היא צפויה לייקר את רכבי החברה, וזאת לאחר שהודיעה על 3 הורדות מחיר בחודשיים האחרונים, כאשר האחרונה התבצעה לפני 12 יום בלבד. "כתוצאה מאי סגירת חלק מחנויות החברה, טסלה תצטרך להעלות את מחירי הרכבים בכ -3% בממוצע ברחבי העולם", נטען היום באתר החברה.

הודעת החברה הערב מגיעה לאחר שביום חמישי האחרון דיווחה רשת החדשות CNBC כי טסלה עדיין לא בחרה את מיקום המפעל לייצור רכב השטח של החברה, מודל Y, וזאת למרות שהחברה צפויה לחשוף את הרכב בסופ"ש הקרוב (לכתבה המלאה).

מניית החברה מגיבה הערב לדיווחים בעליות שערים של 0.6% במסחר תנודתי במיוחד. מהבחינה הטכנית, מניית החברה נסחרת הערב בצמוד לרמה קריטית, ממוצע נע 200 בגרף השבועי. הממוצע הנ"ל שימש תמיכה עבור המנייה בכל המימושים האחרונים.

גרף המניה בשנים האחרונות:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.