טסלה
צילום: Istock

טסלה צפויה לעלות את מחירי הרכבים ב-3%

12 ימים בלבד לאחר שהודיעה החברה על הורדת מחירים, החברה צפויה לעלות המחירים בחזרה. בנוסף, החברה טוענת כעת כי תסגור פחות חנויות מהתחזית הקודמת
עמית נעם טל |

אין רגע דל ביצרנית המכונית טסלה (סימול:TSLA), כאשר נראה הערב כי החברה שוב משנה את אסטרטגיית המכירה שלה.

לאחר שהודיעה לפני פחות מחודש על כוונתה לסגור מספר רב של חנויות, החברה מודיעה הערב כי היא החליטה לשנות את ההחלטה הקודמת, והיא צפויה להשאיר כעת חלק נכבד מסניפי המכירות של החברה. "בחודש שעבר הכרזנו כי אנחנו נסגור הרבה מהחנויות שלנו ונעבור למכירות מקוונות בלבד. בשבועיים האחרונים ביצענו הערכה קפדנית של כל אחד מהחנויות הקמעונאיות של החברה, והחלטנו לשמור על מספר רב יותר של חנויות פתוחות ממה שהודענו קודם לכן", טוענים הערב באתר החברה.

בנוסף, החברה מודיעה כי היא צפויה לייקר את רכבי החברה, וזאת לאחר שהודיעה על 3 הורדות מחיר בחודשיים האחרונים, כאשר האחרונה התבצעה לפני 12 יום בלבד. "כתוצאה מאי סגירת חלק מחנויות החברה, טסלה תצטרך להעלות את מחירי הרכבים בכ -3% בממוצע ברחבי העולם", נטען היום באתר החברה.

הודעת החברה הערב מגיעה לאחר שביום חמישי האחרון דיווחה רשת החדשות CNBC כי טסלה עדיין לא בחרה את מיקום המפעל לייצור רכב השטח של החברה, מודל Y, וזאת למרות שהחברה צפויה לחשוף את הרכב בסופ"ש הקרוב (לכתבה המלאה).

מניית החברה מגיבה הערב לדיווחים בעליות שערים של 0.6% במסחר תנודתי במיוחד. מהבחינה הטכנית, מניית החברה נסחרת הערב בצמוד לרמה קריטית, ממוצע נע 200 בגרף השבועי. הממוצע הנ"ל שימש תמיכה עבור המנייה בכל המימושים האחרונים.

גרף המניה בשנים האחרונות:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מפחיד: האינדיקטור שחזה את מפולות 2000 ו-2007, שוב מתריע - צפו בגרף

רמת המינוף של המשקיעים בוול סטריט זינקה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר, מה שצריך להדליק נורות אדומות לקראת נפילה אפשרית
ידידיה אפק |
אחד האינדיקטורים המעניינים ביותר מפני מפולת בשוק המניות האמריקני משמיע איתותי אזהרה. אנחנו מדברים על החוב השולי (Margin Debt), סך החוב שלקחו משקיעים על מנת לממן קניית מניות. סכום החוב השולי בשוק המניות בניו יורק עלה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר האחרון, ומאז ירד כבר חודשיים ברצף. שלמה גרינברג, פרשן הבית של Bizportal וסוחר ותיק בוול סטריט, מסביר שה-Margin Debt הוא הסכום אותו חייבים משקיעים לברוקרים כשהם רוכשים מניות. השיטה בארה"ב שונה מאוד משוק ההון הישראלי - משקיע שרוצה לקנות מניית XYZ ישלם רק מחצית מהסכום, והברוקר ישלים לו את החצי השני, וכך נוצר המינוף. כאשר הסיכון בשוק עולה, הברוקרים מצמצמים את רמת המינוף שהם נותנים למשקיעים, וכך רמת החוב יורדת. מה זה אומר? בעבר סימנו פיקים כאלה ב'סך החוב השולי' התראה לפני מפולות בשוק המניות, כפי שניתן לראות בגרף הבא: גרסה דומה של הגרף הזה, בטווח ארוך יותר ובמונחים ריאלים (בניכוי אינפלציה), מופיעה כאן. מהנתונים עולה מספר אחד משמעותי - לאחר עלייה של 150% ב-Margin Debt מאז פברואר 2009 לסכום אסטרונומי של 465 מיליארד דולר, יתכן שהמשקיעים מצמצמים את המינוף - בחודשיים האחרונים ירד סך החוב בכ-6%. המידע שמתפרסם באתר NYSE על החוב השולי יוצא באיחור של מספר שבועות, כך ששינוי דרמטי בשיעור החוב לא ניכר באופן מיידי. עם זאת, כמו שציינו הירידה ברמת החוב מתחילה מספר חודשים לפני שמתחילה הירידה הגדולה בשוק המניות - כך קרה בשנת 2000 וב-2007. לפני כל אחת מהירידות האלו נרשם זינוק משמעותי בסך החוב השולי, זינוק דומה לזה שקרה בין אוגוסט 2013 לפברואר 2014, אז טיפס סך החוב ב-21%. האם זה אומר שהנפילה הגדולה עוד מעט כבר כאן? יתכן, אבל כנראה כדאי להמתין לפחות עוד חודש לפני שמקבלים החלטה, רק כדי לוודא שאכן מדובר בשינוי מגמה בשוק.