דו"חות פייסבוק: הרשת החברתית מנפצת את התחזיות עם גידול של 166% ברווח

הרשת החברתית ממשיכה לצמוח בקצב מהיר - כמות המשתמשים החודשיים עלתה לכדי 1.79 מיליארד 
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה פייסבוק

דקות לאחר סיום המסחר הערב, פייסבוק פרסמה את הדו"ח שלה לרבעון השלישי של השנה. בשורה התחתונה הרשת החברתית הציגה רווח של 1.09 דולר למניה, לעומת צפי השוק שעמד על 97 סנט. מדובר על גידול של 166% ברווחים אל מול תוצאות החברה ברבעון המקביל אשתקד. 

גם ההכנסות היו גבוהות מהצפוי. הכנסות החברה הגיעו לכדי 7.01 מיליארד דולר לעומת צפי של 6.92 מיליארד דולר. ההכנסות צמחו בשיעור של 56% אל מול הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מפרסום של פייסבוק ברבעון האחרון הסתכמו לכדי 6.82 מיליארד דולר, נתון שגם הוא גבוה מצפי השוק. זהו הרבעון הרביעי ברציפות בו פייסבוק מצליחה לחצות את תחזיות השוק בנוגע לרווחים והכנסות. 

מניית פייסבוק (סימול: FB) מציגה תנודתיות חדה עם סיום המסחר הערב. לאחר פרסום הדו"ח המנייה צללה בשיעור של 2.5%, אך רגעים ספורים לאחר מכן, המנייה כבר עבר לעליות קלות.

כמות המשתמשים החודשיים עלתה לכדי 1.79 מיליארד. כמות המשתמשים היומיים הפעילים עלתה לכדי 1.16 מיליארד. 

כמו כן לראשונה, פייסבוק מציגה מעל למיליארד משתמשים יומיים פעילים דרך הסמארטפון. ההכנסות מהסמארטפון הגיעו לכדי שיעור של 84% מההכנסות מפרסום, עלייה של 6% אל מול הרבעון המקביל בשנה שעברה. 

נציין כי הדו"ח שפורסם לא הכיל תחזיות להמשך השנה. כך שככל הנראה, האחרונות יסופקו בשיחת המשקיעים שתערך מאוחר יותר הלילה. לכן ניתן להניח שמניית החברה לא סיימה את התנודתיות שלה לשעות הקרובות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".