טוויטר צללה: מורגן סטנלי חותך את מחיר היעד - "לא תעמוד בתחרות"

מניית טוויטר מאבדת גובה היום בוול סטריט לאחר שמורגן סטנלי, פירסם מחיר יעד של 33 דולר בלבד - כמעט 50% מהמחיר שלה היום
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה וול סטריט

עוד לא עבר שבוע בשנת 2014 וכבר התחרות על תחום הפרסום ברשתות החברתיות הפך לנושא חם בשוק האינטרנט. הסנטימנט בשוק מצביע על עדיפות לפייסבוק וגוגל על פני טוויטר שהפכה לחברה ציבורית רק לאחרונה. זו לפחות האנליזה של סקוט דביט, אנליסט בתאגיד הבנקאות מורגן סטנלי, אשר הודיע היום על שינוי ההמלצה בגין המניה מהמלצה ניטרלית להמלצת מכירה.

דביט מגדיר את הרשת החברתית של טוויטר כ"פלטפורמה מושכת" למעוניינים ביצירת קשרים חברתיים ברשת אבל קובע שבניגוד לפייסבוק, טוויטר עלולה לבסס את מעמדה כ"מוצר נישה" וצפויה להתקשות בניסיונה להתרחב לקהל יעד רחב יותר אשר יגדיל את הכנסות החברה.

אחד מהפקטורים שפועלים נגד טוויטר היא התחרות המתפתחת סביב נושא הרווחים מפרסום ברשת, כשהשקעות מהסוג הזה עלולות להמשיך ללכת לכיוון הרשתות החברתיות הרחבות יותר. שוק הפרסום ברשתות החברתיות גילגל בשנת 2013 כ-10.3 מיליארד דולר ונתח השוק של טוויטר בתחום הזה עמד על כ-6% בלבד. נתח השוק של פייסבוק בשוק הזה לעומת זאת, עמד על 66%. בטווח של 4 שנים, דביט מעריך כי נתח השוק של טוויטר בשוק הזה יעמוד על 10% בשוק שצפוי לגלגל עד אז כ-29.4 מיליארד דולר. אולם, הגידול בשוק צפוי להגיע ממקורות נוספים, שאינם פייסבוק, אשר עדיין צפויה להחזיק נתח של 66% מהשוק להערכתו.

"למרות הקלות שבה משתמשים יכולים להירשם לטוויטר, אנו מעריכים כי הפלטפורמה שהחברה מציעה היום, מקשה עליה להתרחב ולהתפתח בהשוואה לפלטפורמה הקלה יותר לשימוש של פייסבוק", אמר דביט.

כראייה לכך, דביט התבסס על מחקר השוואתי שערכו ב- Pew Research Center, אשר הציג נתונים מדאיגים עבור מנהליה של הציפור הכחולה. הדוח מראה שבעוד ש-90% מהמשתמשים בטוויטר מחזיקים במקביל גם חשבון בפייסבוק, רק 22% ממשתמשי פייסבוק מחזיקים במקביל גם חשבון בטוויטר.

לאור הדברים הללו, במורגן סטנלי מאמינים שמניית טוויטר נסחרת כעת במחיר גבוה בהרבה מהמחיר שמשקף את השווי ההוגן שלה. מניית טוויטר נסחרת כיום במחיר של כ-65 דולר ומחיר היעד שמורגן סטנלי הציב היום למניית טוויטר עומד על 33 דולר בלבד. בתוך כך, מניית החברה איבדה כבר 7% היום בוול סטריט ונראה שלמנהלי הרשת המצייצת יש הרבה סיבות לדאגה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בפוקוס

לקראת שבוע מקוצר בניו יורק, האם ביום ו' יתחיל הראלי הגדול של סוף השנה?

בשבוע החולף מדד ה-S&P500 רשם עלייה של 1.16% וסגר בשיא כל הזמנים (צפו בגרף המדד), הנה מה שצפוי בשבוע הקרוב
מערכת Bizportal |
המדדים המובילים בוול סטריט יפתחו את שבוע המסחר כאשר הם ניצבים בשיא כל הזמנים, וזה לא לא יהיה סתם עוד שבוע. עונת החגים בארה"ב מתחילה באופן רשמי עם Black Friday שיחול לאחר חג ההודיה (Thanksgiving) וכמובן יש גם את ה-Cyber Monday. במילים אחרות, מבחן ראלי סוף השנה בוול סטריט מתחילת השבוע. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל חג ההודיה וביום שישי המסחר יהיה מקוצר וינעל כבר בשעה 20:00 שעון ישראל. למאמר על ההשפעה הצפויה של עונת החגים על וול סטריט - לחץ כאן לפי פדרציית הקמעונאים בארה"ב, המכירות בעונת החגים, שמוגדרת פחות או יותר מתחילת נובמבר ועד תחילת ינואר (כלומר לקראת הקריסמס ועד אחרי ערב השנה החדשה), צפויות לטפס השנה ב-4.1% לסכום דמיוני של 616 מיליארד דולר, זאת מול עלייה שנתית ממוצעת של 2.9% בעשור האחרון. כלומר הקמעונאים רואים עוצמה אצל הצרכן האמריקני. ההערכה, שהירידה החדה במחירי הדלק בתחנות (בשל הנפילה במחיר הנפט) תתמוך במכירות חזקות יותר, שכן לצרכן נשאר יותר כסף בכיס. עוד לפני אקורד הפתיחה של עונת החגים בארה"ב, המשקיעים בוול סטריט ממתינים לקריאה השניה לנתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי שיפורסם ביום ג'. הצפי הוא לצמיחה בקצב שנתי של 3.3%. עוד ביום שלישי, נתון קייס שילר למחירי הדירות יפורסם כחצי שעה לפני פתיחת המסחר. מוקדם יותר באותו היום (ג') המשקיעים צפויים להמתין לנאומו של ראש ממשלת יפן. ביום ה' לא יתקיים מסחר בוול סטריט, אבל באירופה ובמזרח יפורסמו מספר נתוני מאקרו מעניינים. ביפן יפורסם מדד המחירים לצרכן ובגרמניה יפורסם שיעור האבטלה. ביום שישי יפורסם נתון מקדמי של האינפלציה בגוש האירו. מדד ה-S&P500 מתחילת השנה: