טוויטר צללה: מורגן סטנלי חותך את מחיר היעד - "לא תעמוד בתחרות"
עוד לא עבר שבוע בשנת 2014 וכבר התחרות על תחום הפרסום ברשתות החברתיות הפך לנושא חם בשוק האינטרנט. הסנטימנט בשוק מצביע על עדיפות לפייסבוק וגוגל על פני טוויטר שהפכה לחברה ציבורית רק לאחרונה. זו לפחות האנליזה של סקוט דביט, אנליסט בתאגיד הבנקאות מורגן סטנלי, אשר הודיע היום על שינוי ההמלצה בגין המניה מהמלצה ניטרלית להמלצת מכירה.
דביט מגדיר את הרשת החברתית של טוויטר כ"פלטפורמה מושכת" למעוניינים ביצירת קשרים חברתיים ברשת אבל קובע שבניגוד לפייסבוק, טוויטר עלולה לבסס את מעמדה כ"מוצר נישה" וצפויה להתקשות בניסיונה להתרחב לקהל יעד רחב יותר אשר יגדיל את הכנסות החברה.
אחד מהפקטורים שפועלים נגד טוויטר היא התחרות המתפתחת סביב נושא הרווחים מפרסום ברשת, כשהשקעות מהסוג הזה עלולות להמשיך ללכת לכיוון הרשתות החברתיות הרחבות יותר. שוק הפרסום ברשתות החברתיות גילגל בשנת 2013 כ-10.3 מיליארד דולר ונתח השוק של טוויטר בתחום הזה עמד על כ-6% בלבד. נתח השוק של פייסבוק בשוק הזה לעומת זאת, עמד על 66%. בטווח של 4 שנים, דביט מעריך כי נתח השוק של טוויטר בשוק הזה יעמוד על 10% בשוק שצפוי לגלגל עד אז כ-29.4 מיליארד דולר. אולם, הגידול בשוק צפוי להגיע ממקורות נוספים, שאינם פייסבוק, אשר עדיין צפויה להחזיק נתח של 66% מהשוק להערכתו.
"למרות הקלות שבה משתמשים יכולים להירשם לטוויטר, אנו מעריכים כי הפלטפורמה שהחברה מציעה היום, מקשה עליה להתרחב ולהתפתח בהשוואה לפלטפורמה הקלה יותר לשימוש של פייסבוק", אמר דביט.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כראייה לכך, דביט התבסס על מחקר השוואתי שערכו ב- Pew Research Center, אשר הציג נתונים מדאיגים עבור מנהליה של הציפור הכחולה. הדוח מראה שבעוד ש-90% מהמשתמשים בטוויטר מחזיקים במקביל גם חשבון בפייסבוק, רק 22% ממשתמשי פייסבוק מחזיקים במקביל גם חשבון בטוויטר.
לאור הדברים הללו, במורגן סטנלי מאמינים שמניית טוויטר נסחרת כעת במחיר גבוה בהרבה מהמחיר שמשקף את השווי ההוגן שלה. מניית טוויטר נסחרת כיום במחיר של כ-65 דולר ומחיר היעד שמורגן סטנלי הציב היום למניית טוויטר עומד על 33 דולר בלבד. בתוך כך, מניית החברה איבדה כבר 7% היום בוול סטריט ונראה שלמנהלי הרשת המצייצת יש הרבה סיבות לדאגה.
צניחה חופשית: מה שולח את ענקית הטכנולוגיה לירידות של מעל ל-13%
לאחר ששווי מניית סאנדיסק (סימול: NSDK ) זינק בשנת 2014 ביותר מ-40%, פתיחת השנה החדשה אינה מבשרת טובות לענקית הטכנולוגיה. היום (ב'), מפרסמת סאנדיסק תחזית רווחים והכנסות נמוכה ממה שצפתה בשנה שעברה. הסיבה לאי העמידה ביעדים היא מכירות נמוכות מהצפוי בטכנולוגיה אותה החברה משווקת לעולם הסלולאר, בעיקר לאפל. סאנדיסק צופה הכנסות שמסתכמות ב-1.73 מיליארד דולרים לרבעון הרביעי של שנת 2014. תחזית ההכנסות הקודמת עמדה בין 1.8 מיליארד ל-1.85 מיליארד דולרים. ביום רביעי הבא, תפרסם סאנדיסק את הדוח הפיננסי הסופי שלה לרבעון הרביעי של שנת 2014. לאחר הפרסום, תקיים החברה מסיבת עיתונאים ובנוסף תקיים שיחת משקיעים. על סאנדיסק חברת סנדיסק נוסדה ב-1988 על ידי אלי הררי (ישראלי לשעבר) והחלה את דרכה כסטארט אפ קטן בעמק הסיליקון. בשנת 1995 החלה להיסחר ב-NASDAQ. שווי השוק של החברה כיום הינו 21.14 מיליארד דולרים. סנדיסק מייצרת מגוון רחב של סוגי זכרונות הבזק, לרבות סוגים שונים של כרטיסי זיכרון וסדרות של כונני זכרונות הבזק (SSD). חברת אם סיסטם, ממציאת הדיסק און קי התמזגה לתוך החברה בשנת 2006.
